حوادث

هشدارهای ساده و کاربردی برای جلوگیری از سرقت خودرو

معاون رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ هشدارهایی را برای جلوگیری از سرقت و سرقت خودرو “از داخل خودرو” صادر کرده است.

سرهنگ داوود فرد در گفت وگو با ایران تودی گفتنکاتی برای جلوگیری از سرقت یا سرقت اتومبیل از داخل وجود دارد که بسیار ساده به نظر می رسد ، اما متأسفانه توسط بسیاری از افراد رعایت نمی شود و این فرصت خوبی برای سارقان است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از سرقت های خودرو مشاهده می کنیم که سارقان از سهل انگاری راننده سوusing استفاده می کنند و یا از قوانین ایمنی پیروی نمی کنند ، گفت: قفل ها و زنجیرها را تجهیز کرده و در هنگام پیاده شدن از ماشین سیستم ایمنی راننده را فعال کنید.

این فرد با بیان اینکه بهتر است رانندگان تنظیماتی را انجام دهند تا کلید در و کلید استارت از یکدیگر متفاوت باشد ، تأکید کرد: رانندگان باید اتومبیل خود را در مکانی که در معرض خطر و ایمنی باشد تعویض کنند. برای دیگران در مکانهای شلوغ یا محل کار قابل دسترسی نیست.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پارک اتومبیل در محله های بسته ، تاریک و کم ازدحام زیاد اشتباه است ، گفت: فرصت پارک در مقابل صاحب خودرو.

وی با بیان اینکه هنگام ترک اتومبیل ، مدارک معتبری نباید داخل آن قرار گیرد ، گفت: رانندگان باید مراقب باشند هنگام ترک خودرو شیشه های اتومبیل را کاملاً ببندند و موارد مهم و ارزشمندی را در داخل اتومبیل رها نکنند.

این فرد ادامه داد: رانندگان باید مراقب باشند در صورت نقص فنی در اتومبیل خود و مجبور به فشار دادن آن ، اجازه ندهند افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند و ماشین را باز بگذارند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در صورت تصادف ، اگر به مراکز درمانی مراجعه کنید ، در صورت خارج شدن از ماشین رانندگان باید آرام باشند و قوانین ایمنی را رعایت کنند.

رانندگان هنگام حمل و نقل مسافران به خارج از شهر ، به ویژه در شب باید احتیاط بیشتری داشته باشند: رانندگان هنگام تعویض لاستیک یا عیب یابی اتومبیل باید از داشتن درب اطمینان حاصل کنند. قفل شده

این فرد ادامه داد: باید از رادیوهای کشویی تا حد امکان استفاده شود تا هنگام پیاده شدن از ماشین بتوان آنها را از بین برد ، همچنین رانندگان باید مراقب باشند مسافران را تا آنجا که ممکن است و هنگام سوار شدن به آنها اطلاع دهند. من نمی دانم. “، نروند. در طول مسیر به غریبه ها اعتماد نکنید و حتی برای چند دقیقه ماشین خود را رها نکنید.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از ترفندهای سارقان به عنوان مسافر در جاده ارائه قیمت بالا برای مسافت های کوتاه است گفت: بنابراین رانندگان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند. از خوردن و نوشیدن آب مسافران ناشناس خودداری کنید.

وی از رانندگان خواست تا برای کاهش آسیب پذیری های خود از نصب تزئینات اضافی در قسمت بیرونی یا داخلی خودرو خودداری کنند و مراقب باشند خودرو را در تصادفات تصادفی یا ساختگی رها نکنند.

این فرد به رانندگان توصیه كرد كه اگر به اعمال ، رفتار و برخورد افراد در خودرو مشكوك هستند ، ابتدا باید مشخصات فیزیكی دقیق مسافران ، سن آنها ، استرس ، علائم خاص و غیره را بشناسند. سعی کنید به خاطر بسپارید که شناسایی و شناسایی مجرمان در صورت لزوم مثر است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بهتر است در صورت خرید اتومبیل دست دوم قفل تعویض شود ، اظهار داشت: از نظر سارقان.

وی ادامه داد: رو شهروندان باید از قرار دادن کارتن های خالی روی صندلی ماشین خودداری کنند. هنگام حمل مسافر در مسیرهای فرعی که فقط به بهانه رازداری توسط مسافران شناخته نشده و ارائه نمی شود ، مسافرت نکنید و هرگز از سمت رزرو خارج نشوید زیرا مسافر زن است.

فرد گفت: “رانندگان باید مراقب باشند تا در مناطق خلوت متوقف نشوند تا به غریبه هایی كه به نظر می رسد نقص فنی در ماشین خود دارند یا به بنزین احتیاج دارند كمك كنند.” بهتر است برای کمک به این افراد با کمک جاده ای یا پلیس تماس بگیرید.

انتهای پیام