عمومیکسب و کار ایرانیان

سایبان برای کرکره برقی

سایبان برقی سیستمی است که دارای یک پوشش متحرک می باشد. این پوشش به کمک جریان برق بالا و پایین می شود و اندازه های آن قابل تغییر است. سایبان های برقی ممکن است به صورت تا شو و یه با صورت چتری باشند ولی در هر نوعی از این سایبان ها انرژی باز و بسته شدن سایبان به کمک نیروی برق تامین می شود.

قیمت سایبان برقی

قیمت سایبان های برقی با توجه به مدل و نوع آن ها متفاوت است. هر یک از انواع سایبان ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث تفاوت قیمت آن ها با سایبان های دیگر می شود.

اولین عاملی که روی قیمت سایبان برقی تاثیر می گذارد نوع آن است. سایبان ها به دو دسته برقی و کالسکه ای تقسیم می شوند که در ادامه درباره آن ها توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد. اسکلت به کار رفته در ساخت سایبان و پارچه ای که از آن در ساخت سایبان استفاده شده است نیز اهمیت بسیار بالایی دارد.

سایبان های برقی دارای یک موتور توبلار هستند که باعث می شود هزینه بالاتری را نسبت به سایبان های دستی برای خرید آن ها بپردازید. به جز قیمت موتور مورد استفاده در ساخت سایبان های برقی، مواد و متریالی که در ساخت بدنه این سایبان ها به کار می رود نیز کیفیت بالا تری دارد که هزینه بیش تری را نیز به دنبال خواهد داشت. سایز سایبانی که خریداری می کنید، ارتباط مستقیمی با هزینه آن دارد. سایز بزرگ تر باعث استفاده از متریال بیش تر و قیمت بالا تر خواهد بود.

نحوه عملکرد سایبان برقی

نحوه عملکرد سایبان های برقی تا ح زیادی به نحوه باز و بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ ها شباهت دارد و از یک مکانیسم در آن ها استفاده می شود.در سایبان های برقی، اجزای مختلف از جمله پروفیل های فلزی با کمک یراق الات و جک های پنوماتیکی به هم متصل می شوند. روی این اجزا یک لایه پوشش قرار گرفته است که ممکن است از جنس های مختلفی درست شده باشد.

وقتی سایبان باز می شود این پوشش روی محیط قرار می گیرد و زمانی که لازم است می توانید آن را ببندید. می توان با ریموت کنترلر باز و بسته شدن سایبان را کنترل کرد و روی درجه های مختلفی گذاشت. مثلا ممکن است لازم باشد که زاویه سایبان را از ۱۵ درجه به ۴۵ درجه تغییر دهید که با کمک ریموت کنترل این حالت امکان پذیر است.

بعضی از سایبان ها نیز اتوماتیک هستند که با توجه به سنسور هایی که دارند تابش آفتاب را شناسایی کرده و روی درجه مناسب تنظیم می شوند.

انواع سایبان برقی

سایبان های برقی تنوع بسیار زیادی دارند که آن ها را برای سلیقه های مختلف و کاربرد های مختلف مناسب می کند. سایبان های برقی که به آن ها سایبان های الکترونیک نیز گفته می شود انعطاف پذیری زیادی دارند و باعث می شوند به راحتی بتوانید آن ها را روی درجه مورد نظرتان تنظیم کنید.

سایبان های برقی انواع مختلفی دارند که برای کاربرد های مختلف مناسب هستند. انواع عمده سایبان ها را از لحاظ کارکرد می توان به دسته های سایبان های چتری، سایبان های کالسکه ای، سایبان های بازویی، سایبان های زنجیری و سایبان های دو طرفه تقسیم بندی کرد. در ادامه درباره این مدل های سایبان ها صحبت خواهد شد. به جز این نوع از دسته بندی، سایبان ها بر اساس محل کاربرد نیز دسته بندی می شوند. سایبان های مغازه، سایبان خودرو و سایبان پارکینگ جزو این دسته ها محسوب می شوند.

سایبان زنجیری

این نوع ازسایبان یکی از با کیفیت ترین سایبان هایی است که می توان در بازار یافت. زنجیر های به کار رفته در این نوع از سایبان دارای پایداری و مقاومت بسیار بالایی هستند.

این سایبان ها از انواع قدیمی سایبان محسوب می شود. زنجیر های سایبان های زنجیری نیروی لازم را به انتقال می دهند و در آن ها از سیم بکسل استفاده می شود. کیفیت بالا تر این سایبان ها باعث بالا رفتن کیفیت عملکرد آن ها می شود. به طور کلی بازو های سایبان های زنجیری جزو قوی ترین بازو ها بین سایبان ها هستند و ظاهر آن ها نیز در عین ساده بودن زیباست.

سایبان برقی چتری

سایبان های چتری برای استفاده در محیط خارجی ساختمان ها مناسب هستند. جنس بدنه چتر سایبان های چتری معمولا از پارچه یا ترکیب چوب fir و پارچه است.

بدنه سایبان های چتری را معمولا از اهن می سازند تا مقاومت و پایداری لازم را داشته باشند.

پارچه به کار رفته در ساخت سایبان های چتری ضد اب است تا در روز های بارانی و برفی از شما محافظت کند. رنگی که با آن سایبان های چتری را رنگ می کنند الکترواستاتیک است که باعث افزایش دوام و همچنین زیبایی چتر ها می شود. رنگ نشدن بدنه چتر ها باعث می شود فلزات به کار رفته در بدنه زنگ بزنند و استحکام چتر ها کاهش یافته و پس از مدتی فرسایش پیدا کنند.

سایبان های چتری چرخدار هستند که باعث می شود بتوانید آن ها را به راحتی جا به جا کنید و در فضای مورد نظر قرار دهید. سایان های چتری خود دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به شما معرفی خواهند شد:

چتر پایه کنار: این نوع سایبان ها برای فضای های متوسط و کوچک کاربرد دارند و چتر پایه بغل به کمک وینچ باز و بسته می شوند.

چتر پایه وسط: این چتر ها معمولا در قطر های دو متر، سه متر و چهار متر تولید می شوند. این چتر ها می توانند حالت های گرد، هشت ضلعی و مربع داشته باشند.

تفاوت این دو نوع چتر در وینچ دار بودن چتر پایه کنار است. چتر های پایه کنار فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و وسط چتر خالی است. چتر های پایه وسط معمولا فضای کم تری را در اختیار افراد قرار می دهند.

آلاچیق: الاچیغ ها برای فضاهای باز ساخته می شوند و روکش آن ها معمولا نانو است تا علاوه بر ظاهر زیبا ضد آب نیز باشند. این سایبان ها را می توانید با قطر های دو، سه و چهار و نیم متر سفارش دهید. نکته مثبتی که درباره آلاچیق ها وجود دارد این است که موقع جمع شدن فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توان آن ها را در صندوق عقب ماشین حمل کرد.

قیمت سایبان بازویی

سایبان های بازیی نمونه قبلی سایبان های برقی هستند. این سایبان ها یک موتور توبلار دارند که امکان کنترل آن ها به شکل خودکار و از راه دور نیز وجود داشته باشد. قیمت سایبان بازویی به علت امکان کنترل ریموت و تجهیزاتی که هنگام ساخت آن ها به کار رفته است از قیمت سایبان دستی بیش تر است.

سایبان برقی اتوماتیک

همان طور که پیش تر توضیح داده شد برخی از سایبان های برقی اتوماتیک هستند. سنسور هایی روی این سایبان ها قرار گرفته است که باعث می شود این سایبان ها بتوانند تابش افتاب و بارش برف و باران را احساس کرده و در مقابل آن ها واکنش نشان دهند. این سایبان ها روی درجه ای که بهترین سایه و مناسب ترین گزند را از عوامل محیطی مانند برف و باران و افتاب به شما می دهد به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند.

سایبان برقی ریموت دار

سایبان های برقی ریموت دار دارای کنترلی هستند که با استفاده از آن می توانید درجه مورد نظر خود را روی سایبان تنظیم کنید. با کمک این ریموت کنترل ها به شما این امکان را می دهند که سایبان را کاملا باز کنید و یا کاملا ببندید. همچنین مثلا می توانید درجه سایبان را از ده درجه به سی درجه تبدیل کنید.

سایبان برقی دو طرفه

سایان برقی دو طرفه از انواع سایبان های کشویی است که در فضا های رو باز مانند استخر، کافه ها و رستوان های روباز کاربرد دارد. این سایبان ها از دو قسمت متقارن ساخته شده اند که روی ستون های الومینیومی و به شکل موازی قرار گرفته اند. سایبان مغازه علاوه بر زیبایی و سادگی به صرفه نیز هستند و می توانید به راحتی آن ها را تنظیم نمایید.