حوادث

توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت از منزل

معاون رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ توصیه ها و هشدارهایی را برای جلوگیری از سرقت در تعطیلات نوروز صادر کرد.

سرهنگ داوود فرد در گفت وگو با ایران تودی وی در این باره گفت: امسال تعداد شهرونداني كه به دليل وقوع تاج گذاري و توصيه به مسافرت به طور طبيعي سعي در ترك خانه هاي خود دارند نسبت به سال هاي گذشته و تاج قبل از بيماري كمتر خواهد بود اما هنوز هم نیازی به سرقت خانه ها نیست ، خدا رحمت کند.

وی گفت: “در شرایط فعلی مهمترین توصیه به شهروندان این است كه تا حد ممكن از سفرهای غیرضروری خودداری كنند.” و همسایگان مورد اعتماد خود را در جریان بگذارید و حتی در را ببندید تا برای مدت کوتاهی از خانه خارج شود.

سرهنگ فرد با بیان اینکه طبقه اول و آخر ساختمان که امکان دسترسی به بالکن و پنجره وجود دارد باید دارای محافظ باشد ، گفت: استفاده از درب های مناسب ، قفل های قابل اطمینان و استاندارد برای نگهبانان ضروری است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی بزرگ تهران به شهروندان توصیه کرد از علائم هشدار دهنده و هشدار دهنده که می توانند به تلفن های همراه در خانه متصل شوند استفاده کند: “برای پوشش کلیه ورودی ها از دوربین های مدار بسته مدرن با وضوح بالا استفاده کنید.” همچنین توصیه می شود ، اما یک DVR با ظرفیت بالا باید دور از چشم باشد.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از نگهداری اشیا valu قیمتی مانند طلا ، جواهرات ، سکه ، ارز ، پول نقد و مانند آن در خانه خودداری کنند ، خاطرنشان کرد: اقلام بهترین مکان برای نگهداری این وسایل ، گاوصندوق بانکی است.

وی با اشاره به ساکنان مجتمع های مسکونی و ساختمان های بلند گفت: “همه ساکنان باید نسبت به ورودی و خروجی افراد خارج از ساختمان حساس باشند ، از قفل های برقی و جک های مهار کننده در ورودی ساختمان استفاده کنند. همیشه بسته را بسته نگه دارید.” ”

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: شهروندان باید هنگام ورود و خروج به ساختمان از بسته بودن پارکینگ ساختمان اطمینان حاصل کنند. نمایندگان شرکت و غیره آنها قصد دارند مانع ورود شما به خانه شوند و در این باره به شما آموزش می دهند. همه اعضای خانواده. علاوه بر این ، آب ، برق ، گاز و غیره اگر یک افسر بیاید ، آنها باید به درب بروند و کارت شناسایی افسر را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه باید قفل ایمنی روی درب ورودی سقف گذاشته شود ، اظهار داشت: شهروندان در صورت نیاز به استفاده از نظافتچی ، پرستار ، آشپز و … باید از طریق شرکت های معتبر شرایط خود را دنبال کنند. زیرا در برخی موارد سرقت ها توسط افرادی انجام می شد که از این پوشش وارد خانه شدند. همچنین در صورت استفاده از کارکنان ، آنها باید از ارائه اموال و کلیدهای خانه خود خودداری کنند.

سرهنگ فرد از شهروندانی که مدت طولانی سفر کرده اند خواست از لامپ های تایمر استفاده کنند ، گفت: همچنین اگر گاوصندوق در خانه نگهداری شود ، باید تعمیر شود و قفل کلید نباید باز شود.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ بار دیگر به شهروندان توصیه کرد از سیستم های هشدار در خانه های خود استفاده کنند.

انتهای پیام