عمومیکسب و کار ایرانیان

محاسبه هزینه سفر به کیش -راهنمای محاسبه هزینه ها قبل از سفر

برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟ دانستنی های سفر به کیش با زرافشان سیر

شهر کیش یک جزیره زیبا و معروف در جنوب ایران است که در خلیج فارس قرار دارد. این شهر برای توریست‌های داخلی و خارجی جذابیت دارد و به عنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب ایران شناخته می‌شود. کیش دارای آب و هوای گرم و خشک است و در فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این شهر است. برخی از جاذبه‌های توریستی کیش شامل باغ پرندگان، جزیره هنگام، پل جزیره، کاخ شاه عباس، ساحل های زیبا و مرکز خرید کیش می‌باشد.

سفر به مروارید زیبای خلیج فارس، جزیره کیش، لطف و زیبای خاص خودش را دارد! اهل هر کجا که باشید سفر به کیش برایتان اوقاتی را به زیبایی رقم خواهد زد. یکی از دغدغه های اصلی مسافران به این جزیره زیبا، این است که برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟ برای پاسخ به این پرسش لازم است تا موارد متعددی را مورد ارزیابی قرار بدهیم که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اقامت در هتل
  • هزینه بلیط
  • و در نهایت هزینه های مربوط به خورد و خوراک و البته گردش و تفریح

با توجه به اینکه بخشی از این هزینه ها متغیر هستند عملا نمی توان عدد دقیقی را در پاسخ به این پرسش عنوان کرد اما با توجه به اطلاعات دریافتی از کارشناسان زرافشان سیر می توان تا حدودی برخی از مخارج را ارزیابی کرده و محدوده آنها را تخمین زد. در ادامه این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت و البته برای کمتر شدن هزینه های سفر به کیش برای شما پیشنهاداتی خواهیم داشت. از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با همراه باشید.

برای رزرو هتل کیش انتخاب‌های زیادی پیش روی شماست؛ می‌توانید یکی از هتل ‌های ارزان کیش را انتخاب کنید یا در نزدیکی مراکز خرید یا جاذبه‌های دیگر جزیره اقامت داشته باشید. از مجتمع‌های اقامتی گرفته تا هتل های 5 ستاره کیش را می‌توانید در فلای تودی رزرو کنید. برخی از هتل ‌های کیش دارای امکانات ویژه‌ای همچون ساحل اختصاصی، کلوپ تفریحات اختصاصی و … نیز هستند یا پیشنهادهای ویژه‌ای مانند گشت رایگان جزیره و تخفیف‌های چشمگیر برای استفاده از تفریحات کیش و مقرون به صرفه کردن قیمت هتل های کیش را ارائه می‌دهند.

برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟ برآورد هزینه های اولیه

برای اینکه سفر دلچسبی داشته باشید لازم است تا قبل از هر کاری برآوردی از هزینه ها در سفر داشته باشید تا بتوانید هزینه ها را بهتر مدیریت کنید و در نهایت برنامه ریزی سفر خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید. در واقع برای پاسخ به این پرسش که برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟ می توانید این بخش را به دقت مطالعه فرمایید.

به طور کلی هزینه های اولیه در سفر به جزیره زیبای کیش عبارت است از:

  • هزینه های مربوط به بلیط هواپیما:

به طور میانگین برای خرید بلیط هواپیما برای کیش از تهران بین 1میلیون و 400 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان می بایست هزینه کنید. به این ترتیب برای خرید یک بلیط دو طرفه به کیش (رفت از تهران) مبلغی بین 2 میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون تومان می بایست پرداخت کنید.

  • هزینه های مربوط به اقامت در هتل: هزینه های اقامت در هتل 5 ستاره در یک اتاق دو نفره از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع می شود و بسته به نوع هتل، خدمات و کیفیت اتاق می تواند بیشتر هم بشود. همین هزینه ها برای یک اقامت در یک هتل 4 ستاره برای یک شب از 1 میلیون شروع می شود. به این ترتیب می توانید برای هزینه های اقامتی خود برنامه ریزی انجام بدهید.
  • هزینه های مربوط به ناهار و شام و سایر خوراکی ها:

کمترین هزینه ای که می توانید برای یک وعده غذایی در کیش پرداخت کنید مبلغ 150 هزار تومان است. این مبلغ برای رستوران های شیک به همراه سالاد، نوشیدنی و دیگر موارد مانند اجرای موسیقی زنده می تواند بیشتر شود.

  • هزینه های مربوط به استفاده از امکانات تفریحی در جزیره کیش:

کیش بدون تفریحات که نمی شود! برای ورود به پلاژ خانم ها و آقایان به طور مجزا باید 80 تومان بپردازید. هر ساعت غواصی 700 هزار تومان هزینه دارد. هزینه برای پاراسل 870، جت اسکی 1 میلیون و در نهایت فلای بورد 650 تومان هزینه دارند. و البته این موارد تنها بخشی از تفریحاتی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • هزینه حمل و نقل در کیش را هم به مخارج خود اضافه کنید:

تاکسی ها در کیش با دو رنگ سفید و زرد از هم متمایز می شوند. تفاوت آنها در نرخ کرایه ای است که محاسبه می کنند. ورودی هر تاکسی 10 هزار تومان است و بعد از آن برای مسیر های مختلف از 40 و 60 هزار تومان تا بالاتر کرایه دریافت می کنند. اگر می خواهید کمی در هزینه های خود در این بخش صرفه جویی کنید می توانید از مینی بوس ها استفاده کنید. مینی بوس ها در خط یک، برای رسانیدن مسافران به بازار ها در نظر گرفته شده اند. و از ساعت 6 صبح تا 12 شب می توانید از آنها استفاده کنید.

  • بهتر است کمی هم برای خرید کردن در این جزیره زیبا کنار بگذارید:

خرید کردن هم از آن دسته از لذت های سفر است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. شما می توانید بسته به نیاز خود از مراکز خرید مختلفی که در کیش هست خرید کنید. مراکز خریدی مانند مرجان، زیتون، مریم و … توجه داشته باشید که می توانید یک مرتبه گشتی در مراکز خرید بزنید بعد لیستی برای خریدهای خود تهیه کنید و در مراجعه دوم خود، خریدهایتان را انجام بدهید. به این ترتیب می توانید هزینه ها و نیازهای خود را به شیوه بهتری مدیریت کنید.

تمامی هزینه هایی که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است در شهریور ماه سال 1402  برآورد شده است.

نکاتی برای پایین آورن هزینه ها

در این بخش برایتان از موارد مهمی خواهیم گفت که این امکان را برای شما فراهم می کنند که بتوانید در هزینه های سفر به کیش صرفه جویی کنید. با توجه به این نکات برای پاسخ به این پرسش که برای سفر به کیش چقدر پول لازم است؟ می توانید کمی به خودتان تخفیف بدهید!

  1. برای اینکه بتوانید بلیط هواپیما را کمی ارزان تر تهیه کنید می توانید ساعت پرواز را به ساعات بعد از ظهر و عصر موکول کنید! تقریبا تمامی پروازها در تمام ایرلاین ها در زمان بعد از ظهر ارزان تر از زمان های دیگر هستند.
  2. اگر می خواهید در کیش از زیبایی های طبیعی و امکانات تفریحی بیشترین استفاده و لذت را ببرید و همچنین سفر ارزان تری را تجربه کنید، در تعطیلات به کیش نروید! اسفند ماه و قبل از تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به جزیره زیبای کیش است و بلیط ها هم در این زمان ارزان تر هستند!
  3. در زمان های مشخصی در طول سال به خصوص در تابستان و در جشنواره تابستانی کیش، هتل ها هم تخفیفات خوبی را در خدمات خود ارائه می دهند. می توانید از این زمان ها برای رزور هتل و اقامت در این جزیره زیبا استفاده کنید!