حوادث

بازداشت زورگیر تک‌رو در شهرک‌غرب / سرقت خودرو با جرثقیل

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ زورگیر یک رو، راننده جرثقیل، سارق و… است.

به گزارش ایران تودیسرهنگ جلیل موفقی به تشریح سه حادثه 24 ساعت گذشته این پلیس پرداخت و گفت: یکی از موارد مربوط به دستگیری زورگیر تکرو است. در شهرک های غرب و سعادت آباد پس از افزایش موارد سرقت گوشی تلفن همراه با روش ویژه کپی موبایل توسط موتورسیکلت تکرو، در دستور کار گروه عملیات کلانتری برخورد با این شغل قرار گرفت. و ماموران خادو تحقیقات میدانی را در این زمینه آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه ماموران با تحقیقات و بررسی های انجام شده از جزئیات و ساعات حضور متهمان مطلع شدند، گفت: مشخصات به دست آمده تا روز گذشته به تمامی واحدهای گشتی اعلام شده است که ماموران پلیس در حال گشت زنی از متهمان در شهرستان غرب هستند. شهروندان با مشاهده فریاد وی بلافاصله وارد عمل شده و در نتیجه اجرای طرح مزاحمت و ایجاد محدودیت که دقایقی به طول انجامید، متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

موفهی با اشاره به کشف سلاح سرد از متهم گفت: متهم 18 ساله در تحقیقات پلیسی به جرم سرقت و 10 زورگیری از شهروندان و سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارقان خودرو در شرق تهران خبر داد و گفت: در پی سرقت مینی بوس نیسان در منطقه حکیمیه پارس تهران، گروهی از ماموران پلیس آگاهی برای رسیدگی به این موضوع مأمور شدند. سارق را صادر و دستگیر کنید. یا دزدها

وی با بیان اینکه در تحقیقات و بازرسی های انجام شده توسط پلیس، ماموران مشخص کردند که در این سرقت 3 سارق وجود دارد و افزود: در تحقیقات انجام شده محل اختفای متهمان مشخص شد و پس از مراجعه به دادگاه، گروهی ماموران مجرب به مخفیگاه آنها رفتند. با کسب مجوز و عملیات مستمر و موثر هر 3 نفر در محل دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. همچنین در تحقیقات اولیه یک دستگاه خودروی سرقتی نیز کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان بین 40 تا 45 سال سن دارند، گفت: این افراد در تحقیقات مقدماتی به جرایم و سرقت های خودرویی که در محله پارس تهران با یکدیگر انجام داده بودند اعتراف کردند. همدستی

سرقت ماشین با جرثقیل

وی همچنین از دستگیری یکی دیگر از سارقان خودرو در شهرک گرب خبر داد و گفت: راننده جرثقیل که 6 خودرو را سرقت کرده بود با تلاش ماموران شهرک گرب دستگیر شد. در پی افزایش آمار سرقت خودرو در غرب شهر، جمعی از ماموران کلانتری محل برای رفع مشکل و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه وارد عمل شدند و تحقیقات اولیه را آغاز کردند.

موفحی با بیان اینکه ماموران پلیس در تحقیقات و تحقیقات پلیسی راز سرقت های مشابه را فاش کردند، گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد سارق پس از انتخاب موضوع با استفاده از جرثقیل خودروی مورد نظر را به سرقت برده است. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران پلیس دیروز در حین گشت زنی متهم را شناسایی و بلافاصله وارد عمل شده و در جریان عملیات ضربتی وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم 32 ساله در تحقیقات مقدماتی به ارتکاب 6 فقره سرقت اعتراف کرد. وی همچنین خریدار خودروها را معرفی کرد که وی نیز با دستور قضایی دستگیر شد.

به گفته مواکوی، برای متهمان دستگیر شده در این سه عملیات پرونده های جداگانه ای تشکیل و برای سیر مراحل کیفری بیشتر به دادسرا ارسال شد.

انتهای پیام