حوادث

یک راهکار ساده برای ایمن سازی جاده ها

مدیرکل انجمن جامعه ایمن با بیان اینکه بسیاری از تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است و می توان آن را نزدیک به 30 کیلومتر تصور کرد ، اظهار داشت: حتی اگر پول کافی برای این کار نداشته باشیم ، می توانیم شیب مناسبی با زمین مورد استفاده

مجید نوفرستی در گفت وگو با ایران تودی وی در مورد علت اصلی تصادفات گفت: همیشه گفته می شود حدود 90 درصد از عوامل تصادفات انسانی است ، ما آن را در جلسات مختلف می شنویم اما گفته می شود 90 درصد فقط باعث می شود افراد در موقعیتی قرار بگیرند. سرزنش مردم و آیا علت تصادفات انسانی؟ آیا علت مرگ در تصادفات ، یا علت تشدید حادثه ای است که باعث کشته شدن افراد می شود؟

نوفرستی خاطرنشان کرد: از نظر من ، اولین علت مرگ در این شرایط یک جاده خطرناک است ، سپس یک ماشین غیر قابل اعتماد و سپس یک فرد.

مدیر انجمن ایمنی در مورد ایمنی جاده های فرعی و نگهبانان که در بسیاری از موارد در تصادفات نقش دارد ، گفت: آیا بسیاری از جاده های کشنده ، حتی جاده های با عوارض سنگین دارای حفاظ استاندارد هستند؟ پلیس راهور گفت حدود 40 درصد از تصادفات بر اثر واژگونی یک ماشین بوده است ، اکنون علت واژگونی خودرو چیست؟ در مورد خستگی ، خواب آلودگی یا هر علت انسانی دیگر ، این علت انحراف از مسیر انسان است ، اما سبقت غیرمجاز به دلیل عدم وجود راه عبور محافظ یا فقدان محافظ استاندارد است.

وی ادامه داد: حتی اگر راننده از مسیر خارج شود ، اگر کمربند ایمنی یا شیب استاندارد داشته باشیم ، خودرو به طور طبیعی سبقت نخواهد گرفت. اگرچه گاردریل نداریم ، اما می توان با احتیاط های ساده اقدامات احتیاطی ایمنی لازم را انجام داد و اگر گاردریل نداشته باشیم و بسیار گران باشد ، حداقل ریختن خاک در جاده ها و ایجاد شیب استاندارد بسیار آسان است. . . این امر در زرند نیز اتفاق افتاده است و این شیب استاندارد که با ریختن خاک ایجاد می شود ، از تشدید آسیب ها جلوگیری می کند.

نوفرستی گفت: پلیس راهور آماری دیگر نیز از وقوع حوادث مرگبار بسیاری در 30 کیلومتری شهر دارد که اکنون می توان 30 کیلومتری تصور کرد ، اگر پول کافی برای این کار نباشد می توان از یک شیب مناسب با زمین استفاده کرد و این move is a strike این طرح را می توان یک ماه قبل از نوروز انجام داد.

وی افزود: به نظر من جاده خطرناک علت اصلی تشدید تصادفات و علت اصلی مرگ در اثر تصادفات است.

مدیر اجرایی انجمن جامعه ایمن گفت: آیا این محافظ های فلزی این استاندارد را دارند؟ یا به طور پیش فرض نصب شده اند؟ زیرا اگر نصب آنها استاندارد بود ، نباید وارد ماشین می شدند و خسارت بیشتری می دیدند. فیوزهای غیراستاندارد خود خطر تصادف را افزایش می دهد. در بعضی از نقاط جهان از اتصالات محافظ انعطاف پذیر استفاده می شود و یا حتی می توان این اتصالات محافظ فلزی را به کامپوزیت هایی با مقاومت یکسان تبدیل کرد که آنقدرها خشک نیستند و نمی توانند دستگاه را بشکنند و این نکته بسیار مهمی است. او انجام می دهد. اگر این امکان وجود ندارد ، این کمربندهای ایمنی باید به صورت استاندارد نصب شوند.

وی در ادامه گفت: در تصادفات ، متخصصان می توانند درصد تصادفات در جاده های خطرناک ، نرده های محافظ و غیره را تعیین کنند.

در مورد ایمنی خودرو ، “اگر اتومبیل از حداقل استانداردها نیز برخوردار باشد و بدنه خودرو از نظر حداقل مقاومت آزمایش شود ، نباید در نتیجه واژگونی خودرو تغییر شکل داده شود و همه اعضای یک خانواده باید جان خود را از دست بدهند.”

وی گفت: اکنون اگر از یکی از مسئولان در مورد ایمنی جاده ها سال کنیم ، آنها می گویند بودجه نداریم ، اگرچه بودجه ویژه ای برای ایمنی جاده ها در نظر گرفته ایم. این قانون به جرایم رانندگی مربوط می شود. این قانون بیان می کند که عواید جرایم رانندگی کجا باید هزینه شود و باید توسط اداره راه از طریق استانداری استفاده شود ، زیرا 60٪ از عواید این جرایم در جاده یا یک شهر است. جاده ها و گذرگاه های ایمن ، نه برای حقوق. رقم این جرایم حدود 3000-4000 میلیارد تومان در سال است.

وی ادامه داد: 3400 نقطه مستعد تصادف وجود دارد كه حدود 1500 مورد آن مكرر است. از آنجا كه ایمن نیستند ، این نقاط با علائم فسفر شناسایی می شوند ، اما مردم نمی دانند این علائم به چه معناست و اگر سالها باشد ، بودجه برای ایمنی و زندگی مردم است و قانون به درستی اجرا شد ، حداقل سالانه هزاران نفر کشته و زخمی شدند.

مدیر اجرایی انجمن جامعه ایمن این سوال را مطرح کرد که همه جریمه های تاج کجا واریز و هزینه می شود؟ وی گفت: “ما امیدواریم که ایمنی راه به دانش آموز جدی تبدیل شود و مردم آن را مطالبه کنند.”

انتهای پیام