فرهنگ و هنر

«مست عشق» فتحی از کدام شبکه سر درمی آورد؟

رئیس و مدیر اجرایی شرکت رادیو و تلویزیون ترکیه (TRT) ، بره ارن ، از پخش سریالی در مورد زندگی و شخصیت مولانا در سالگرد ایران تودی داد.

به گزارش ایران تودی ، “ابراهیم ارن” رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در مصاحبه اخیر خود با آناتولی گفت که “مولوی” اعلام کرد به زودی تولیدات جدید و بین المللی این شبکه آغاز می شود.

بر این اساس ، سرمایه گذار و تهیه کننده ترک فیلم “عشق مست” به کارگردانی حسن فتحی در متن آخرین اخبار تولید و پخش سریال این فیلم گفت. سازمان تلویزیون و رادیو دولتی ممکن است در پخش یک سریال “تأثیرگذار و بین المللی” درباره مولانا شک کند.

با این حال ، رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه از اظهار نظر در مورد سری جدید مولانا خودداری کرد و گمانه زنی های اخیر در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که فیلم فتحی به احتمال زیاد از یک شبکه ماهواره ای فارسی زبان پخش خواهد شد.

با این وجود ، اشاره ابراهیم آرن به پخش سریالی اخیر از مولانا ، علاوه بر سریال دیگری در یک کشتی تحقیقاتی ترکیه به نام “سریع حمل” ، در زمانی که شایعات در مورد فیلم حسن فتحی در حال افزایش است ، بحث برانگیز است.

در روزهای اخیر حسن فتحی صریحاً از تصمیم تهیه کننده ترک برای پخش این پروژه در قالب یک سریال و شبکه ماهواره ای انتقاد کرده و گفته است: “به گفته سرمایه گذار فیلم ایرانی ، سرمایه گذار ترکیه فقط 5٪ فیلم است.” . “سرمایه گذاری!”

از سوی دیگر ، تهیه کننده ترک در بیانیه قبلی خود به حسن فتحی گفت: “چرا شما نمی خواستید این فیلم را تمام کنید؟” و چرا سرمایه گذاران طرف شما نسبت به این سرمایه مادی و معنوی بی تفاوت نیستند؛ “به ویژه ، پروژه فیلمبرداری مجموعه دیگری از مولانا به زودی آغاز می شود.”

اکنون باید ببینیم که سریال بین المللی که به طور خلاصه توسط رئیس TRT ذکر شد ، “مست عشق” یک محصول جدید ترکی در مورد مولانا است ، که زودتر نسبت به خروج تهیه کننده ترک هشدار داد یا می تواند به عنوان یکی از TRT محسوب شود. شبکه های پخش احتمالی “عشق مست”.

ابراهیم آرن در بخش دیگری از گفتگوی خود با آناتولی گفت که TRT یک شبکه خبری فرانسوی زبان را افتتاح می کند و TRT بالکان در شرف آغاز است.

بر اساس گزارش ایران تودی که در وب سایت اتحادیه پخش آسیا و اقیانوس آرام (ABU) منتشر شده است ، سازمان صدا و سیمای ترکیه (TRT) از اول مارس 1964 پخش آن در مناطق مختلف این کشور آغاز شد. امروزه ، برنامه ها در سراسر جهان در دسترس هستند.

صدا و سیمای دولتی ، که دارای 17 کانال تلویزیونی و 16 کانال رادیویی است ، در سراسر جهان برنامه پخش می کند و دارای یک وب سایت به 41 زبان زنده است.

ابراهیم ارن ، رئیس سازمان صدا و سیمای ترکیه در مصاحبه ای گفت که TRT در تلاش است تا اعتبار بالای خود را به عنوان رسانه ملی در این کشور حفظ کند و خواسته های بینندگان خود را برآورده کند.

وی تأکید کرد که TRT خود را تنها رقیب رسانه ای در ترکیه می داند!

وی گفت: “راه اندازی اولین شبکه رادیویی در سال 1927 و اولین کانال تلویزیونی در ژوئن 1968 داستان سازمانی با بیش از نیم قرن تجربه را روایت می کند.”

رئیس TRT گفت که TRT در تلاش است معنای کاملی از شبکه های جهانی در جهان بدست آورد و بر اهمیت به روزرسانی ساختار رسانه های دولتی مطابق با استانداردهای بین المللی تأکید کرد.

انتهای پیام