فرهنگ و هنر

درآمد بازیگران شبکه نمایش خانگی چقدر است؟

برخلاف فیلم هایی که هر بازیگری می تواند رقمی را به تهیه کننده ارائه دهد ، شبکه نمایش خانگی تقریباً یک برنامه زمانبندی پرداختی بازیگر دارد.

به گزارش ایران تودی ، یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران که علاقه ای به شناختن نام خود در مطبوعات ندارد ، در مورد تعداد بازیگران آثار این خانه به روزنامه “فرهیگان” گفت. شبکه تئاتر: پیشنهاد کنید در شبکه نمایش خانگی تقریباً یک برنامه منظم برای دستمزد بازیگران در نظر گرفته شده است. بازیگران بسیار محبوب و پرطرفدار که حتی تعداد انگشتان آنها هم نیست ، هر ماه 350-500 میلیون تومن دریافت می کنند. سلبریتی های مشهور و کسانی که جزو دسته اول نیستند ماهیانه 200 تا 300 میلیون تومان حقوق می گیرند. وی ادامه داد: بازیگران مشهوری که در رده های اول و دوم نیستند ماهیانه 100 تا 180 میلیون تومان درآمد کسب می کنند در حالی که سایر بازیگران به دلیل نقش و محبوبیتی که در بین مردم دارند کمتر از 100 میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

این مدیر تهیه کننده ادامه می دهد: «البته اینگونه نیست که برای بازیگری یک سریال به یک بازیگر بیش از یک فیلم دستمزد داده شود. بالاخره بازی در یک سریال سختی ها و سختی های خاص خودش را دارد و اگر حقوق ماهانه یک بازیگر در یک سریال را هم اضافه کنیم تقریباً با حقوق مورد نیاز یک فیلم برابر است. اکنون ماه هایی را اضافه کنید که بازیگر در این سریال بازی کرده و چندین پیشنهاد سینمایی را رد کرده است. حقوق شبکه نمایش خانگی اصلاً عجیب نیست. »

وی گفت: “از سال 1999 تاکنون 20-30 درصد حقوق افزایش یافته است.” البته بازهم اینکه بازیگر چه ارتباطی با کارگردان و تهیه کننده دارد و چقدر فیلمنامه را دوست دارد؟ در بعضی جاها حتی شنیده ام که یک بازیگر به دلیل علاقه به یک کارگردان یا فیلمنامه نویس کمتر از آنچه انتظار می رود دریافت می کند. “البته ، هیچ تعریف و ماهیت خاصی از روند پرداخت حقوق وجود ندارد و این کمی خودسرانه است و از دیدگاه دیگر ، همه چیز به تولید کننده برمی گردد.”

انتهای پیام