عمومی

نمایش بی اجازه فیلم ها؛ خیانت فرهنگی است

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

فرشته طاهرپور تهیه کننده فیلم با بیان اینکه مافیای فیلم نسبت به سایر شبکه های جنایی سازمان یافته گسترده تر و بازتر است ، اظهار داشت: غارت در صنعت فیلم سازی بسیار سیستماتیک ، گسترده و بی رحمانه است. او انجام می دهد.

وی افزود: این افراد علناً و بدون شرمانه با هزینه صاحبان آثار درآمدزایی می كنند و تمایلی برای برخورد جدی با آنها ندارند.

طاهرپور گفت: اگر این شبکه ها مانند به اصطلاح مافیایی رفتار می کردند ، سعی در شناسایی برخی از آنها و مبارزه با آنها بود ، اما می بینیم که این امر در حوزه سینما نیست و تصور می کنیم که اراده وجود دارد.

این تهیه کننده فیلم این سال را مطرح می کند که امنیت برای تصمیم گیرندگان کشور به چه معناست؟ وی گفت: به عنوان مثال اگر هارد دیسک من همراه من باشد و به دست آدم ربایان بیفتد ، من به هیچ م institutionسسه ای نمی روم و موضوع سرقت هارد دیسک با فیلم چند میلیارد تومانی را مطرح نمی کنم ، زیرا اساساً ایده ای در مورد ارزش آن است. نه

طاهرپور گفت: من اخیراً شنیده ام که پلیس حدود 200000 وب سایت غیرقانونی را مسدود کرده است ، اما سوال من این است که چرا در زمینه فرهنگ و سرمایه های بخش خصوصی کارهای زیادی انجام نشده است؟

برای تهیه کننده فیلم روشن شد: واقعاً چه کسی مسئول تأمین امنیت در این زمینه است؟

طاهرپور با اشاره به موضوعات مربوط به کپی رایت گفت که هیچ تعریفی از حقوق ما وجود ندارد: “شبکه های خارج از کشور فیلم های ما را به همین بهانه نشان می دهند.”

وی افزود: بسیار شرمنده ام که بگویم خسارتی که به هموطنان وارد کرده ایم بیشتر از سایت های خارجی است.

طاهرپور افزود: تلویزیون ماهواره ای فیلم های ما را نشان می دهد و این دیگر بازار فیلم ندارد.

کارگردان فیلم این اقدام را خیانت فرهنگی خواند و گفت: “امیدوارم آنها ادعا نکنند کار فرهنگی انجام می دهند.”

محمد احمدی ، دبیر کارگروه مبارزه با سرقت فیلم و قاچاق کالا گفت: “ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از سرقت و قاچاق فیلم در ماه های اخیر جلوگیری کنیم اما متأسفانه این تخلفات بسیار گسترده است.

وی با اشاره به جلسات و رایزنی های مقامات انتظامی و قضایی در ماه های اخیر اظهار داشت: دستگاه های ذیربط قول همکاری داده اند و به عنوان مثال اگر ویدئویی در وب سایت دیده شود بلافاصله پس از اطلاع رسانی مسدود می شود.

احمدی افزود: اگرچه بیشتر این سایت ها با تغییر نام و دامنه خود به فعالیت خود ادامه می دهند ، اما تلاش ها برای تداوم این درگیری ادامه دارد.

وی گفت: طبق قانون قبلی جریمه تخلف سایت ها 500 هزار تومان است و ما پیشنهاد داده ایم این مجازات را به 500 میلیون تومان افزایش دهیم تا بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

.