علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، محدودیت ها و قوانینی وجود دارد که پیام رسان های غیر محلی باید از آنها پیروی کنند ، در غیر این صورت مجوز کار در این کشورها از پیام رسان اخذ می شود که نمونه بارز آن تصویب قانون ترکیه توسط فیس بوک است. چند روز گذشته در رسانه ها بوده است. با این حال ، امروز ، ضمن بررسی مسئله ترکیه ، ما به قوانین برخی کشورها متوسل می شویم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

در چند روز گذشته ، فیس بوک اعلام کرده است که از قانونی تصویب شده توسط رسانه های ترکیه پیروی می کند و تلاش می کند شبکه های اجتماعی را از نزدیک کنترل کند. به گزارش یورونیوز ، این غول آمریکایی تسلیم قانون در ترکیه شده است و طبق این قانون علاوه بر نماینده قانونی در این کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز با تصمیم دادگاه ترکیه ملزم به انتشار هرگونه محتوا خواهند شد. توسط مقامات این کشور از سیستم عامل ها برداشته شود. این حرکت همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام فیس بوک است. البته توئیتر هنوز مشمول این قانون نیست و ترکیه درآمد Twitter از Twitter را به عنوان اقدامی مجازاتی در این کشور ممنوع کرده است.

آمریکا بزرگترین رصدخانه اینترنت جهان است

اگرچه دولت آمریکا ادعا می کند جریان آزاد اطلاعات و پرچمدار آن در جهان است ، اما در روزهای اخیر و در جریان آشوب های کنگره آمریکا ، شاهد محدودیت های شدیدی در شبکه های اجتماعی و حذف تصاویر حادثه به هزینه رئیس جمهور بوده ایم. قانون سایبری ایالات متحده شامل چهار عنصر جرم جهانی است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و برخلاف رسانه های اجتماعی در مقیاس جهانی ، شامل جزئیات و عناوین فرعی فضای مجازی است. قانون امنیت سایبری 15 ماده ای (2012) در صورت عدم تطابق رفتار با امنیت ایالات متحده قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – غول های فناوری زیر تیغ

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و هر یک از این قوانین را رعایت نکند ، مجازات های شدیدی را به همراه خواهد داشت. یکی از این قوانین این است که طبق رای دیوان عدالت ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله در گزارشی در مورد قوانین جدید سیستم های با بیش از 45 میلیون کاربر گفت: این شبکه ها باید از گسترش محتوای غیر مجاز در شبکه های آنها جلوگیری کنند و در صورت لزوم مکان IP را برای پیگرد قانونی برای مقابله یا مقابله با تهدیدات تروریستی در اختیار افراد قرار دهند. این کشورها قرار داده اند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار رمزگشایی پیام ها در شبکه های اجتماعی برای مبارزه با تهدیدات احتمالی تروریستی رمزگشایی شده و کشورهای اروپایی قادر به مدیریت این پیام ها هستند.

2323