بین المللکسب و کار ایرانیان

بهترین کشور برای مهاجرت در اروپا

بسیاری از افراد که اروپا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند به این سوال فکر می‌کنند که بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام کشور است؟ اروپا برای مدت‌ها است که مقصد بسیاری از مهاجران متخصص، دانش‌آموزان و دانشجویانی است که برای دستیابی به آينده‌ای روشن به‌دنبال محیط امن کاری و یا محیط‌های برتر آموزشی می‌گردند. اگر چه دلایل این مهاجرت می‌تواند بسیار بیشتر از این دو مورد باشد، اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که شاید پس از تصمیم برای مهاجرت به ذهن بیاید این مورد باشد که چطور می‌توانید کشور مناسب خودتان را برای مهاجرت به اروپا انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شما برای مهاجرت، نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را ترجمه کنید. ساترا، خدمات ترجمۀ رسمی را با بهترین کیفیت و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، به شما ارائه می‌دهد.

The best country to immigrate in Europe

معرفی بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت

اگر هدف اصلی‌تان از مهاجرت این است که یک زندگی با کیفیت‌تر و مرفه‌تری را برای خود فراهم کنید، باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید که در کدام کشور اروپایی می‌توانید شرایط مطلوب‌تان را برآورده سازید. اگر دانشجو هستید و قصد تحصیل در کشور مقصد را دارید می‌بایست دانشگاه‌های برتر، هزینه‌های زندگی و البته قانون کار و… را مورد بررسی قرار دهید تا به نتیجه‌ای مطلوب برسید. به طبع چنین شرایطی برای کارجویان نیز صدق می‌کند. به همین سبب در مقاله پیش رو قصد داریم تا کمی بیشتر درباره بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت با شما صحبت کنیم.

آلمان

به عنوان یکی از کشوران پیشرو در عرصه اقتصاد جهانی و بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات در جهان، آلمان فرصت‌های شغلی بی‌شماری در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. آلمان خانه‌ی شرکت‌های مادر است که به همین دلیل مقصد اصلی مهندسان به حساب می‌آید. آلمان در رده سیزدهمین کشور شاد قرار گرفته است و جزو بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت به حساب می‌آيد. شهرهای این کشور اروپایی خدمات گسترده‌ای در زمینه بهداشت، مرخصی با حقوق به همراه تجربیات خارق العاده ارائه می‌دهند. شاید در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی کمی هزینه‌های زندگی در آلمان بالاتر باشد اما مطمئناً در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی هزینه‌های زندگی در آن کمتر است.

هلند

به لطف کیفیت بالای زندگی، تعادل میان زندگی کاری و شخصی و … هلند به یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی در قاره اروپا تبدیل شده است. در کنار اینکه هلند شادترین مردم جهان دارد، در زمینه معیارهای امنیتی، برنامه‌های اجتماعی و البته اقتصادی قدرتمند کشوری برجسته برای مهاجرین درنظر گرفته می‌شود. دولت هلند برنامه فعالی در جهت جذب کارآفرینان بین المللی در دستور کار خود دارد تا به کارآفرینان کمک کند در خاک هلند به تاسیس شرکت‌هایشان دست بزنند یا حتی به عنوان سرمایه‌گذار در شرکت‌های هلندی آغاز به کار کنند. در کنار برنامه‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاران، این کشور بازار کار جذابی برای کارجویان نیز دارد. در کنار این موارد هلند برای استفاده از انرژي پاک و البته محیط زیست پاکیزه تبلیغات گسترده‌ای انجام داده است. این دلایل باعث شدند تا هلند به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت به حساب آید.

دانمارک

دومین کشور شاد در جهان پس از هلند، دانمارک است. کشوری که می‌توان از آن به عنوان بهشتی امن و شاد روی زمین یاد کرد. دانمارک به شما تجربه یک زندگی شاد و مرفه به همراه درآمد بالا را در قاره اروپا را فراهم می‌کند. زبان مردم کشور دانمارک، دانمارکی است هرچند بیشتر افراد این کشور به زبان انگلیسی هم به عنوان زبان دوم خود مسلط هستند. طبق گزارش بانک سرمایه‌گزاری اروپا، دانمارک در میان برترین کشورهای تولیدکننده قرار می‌گیرد.

سوئد

سوئد یکی از مقاصد مهم مهاجرتی برای کار و زندگی در اروپاست که در فهرست ده کشور شاد جهان قرار گرفته است. سوئد در وسط قاره اروپا و در بخش شمالی آن واقع شده و به این معروف است که کشوری بسیار مهاجرپذیر می‌باشد و مردم آن مهاجرین را به چشم بیگانه نگاه نمی‌کنند. بازار سوئد با پیشرفت‌های روز افزون توانسته به عنوان رقیب در برابر سایر کشورهای اروپایی قد علم کند. این کشور به لطف ساکنان خونگرم، تعادل خارق العاده میان زندگی شخصی و کاری، فرهنگ بی‌نظیر و خدمات عمومی و … به بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تبدیل شده است.

نروژ

در فهرست بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت نوبت به معرفی کشور نروژ می‌رسد که در فهرست شادترین کشورها رتبه ششم را دارا است. این کشور به طبقه کاری جامعه پیشنهادات خارق‌العاده‌ای می‌دهد و درست مانند سایر کشورهای اروپایی مطرح شده، تعادل کاملی میان زندگی شخصی و کاری آنها ایجاد می‌کند. نروژ به داشتن مناظر بی‌نظیر طبیعی در جهان شهرت دارد که می‌توانید بسیاری از آنان را در سطح اینترنت جستجو کرده و از تماشای آنان نهایت لذت را ببرید. نروژ انتخاب‌های متعددی در زمینه زندگی اجتماعی، رستوران‌ها، خوراک و …. در اختیارتان قرار می‌دهد. این کشور رتبه نهم در زمینه تولید نفت و رتبه سوم تولید گاز در اروپا را دارا است که می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را به جویندگان کار ارائه کند.

جمع بندی

در فهرست معرفی بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت به بررسی اجمالی پنج کشور اروپایی پرداختیم که به عنوان مقاصد عمده مهاجرتی در اروپا شناخته می‌شوند. هر یک از این کشورها کوشیده‌اند تا به نوبه خود محیطی جذاب و امن برای شهروندان خود فراهم کنند. البته هر کدام از این کشورها بیشتر به یک طبقه خاص از مهاجرین توجه کرده‌اند، برای مثال آلمان به عنوان کشوری صنعتی بیشتر روی جذب طبقه جویای کار تمرکز دارددلایل مختلفی از جمله فرصت‌های شغلی بهتر، حقوق‌های بالاتر، استانداردهای زندگی بالاتر و حمایت بهتر دولت وجود دارد که باعث می‌شود بین‌المللی‌ها به اروپا مهاجرت ‌کنند.

هنگامی که برنامه ریزی مهاجرت خود را می‌چینید، باید یاد داشته باشید که برخی از کشورها ممکن است برای شما مناسب تر از سایرین باشند. پس برای پیدا کردن بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت باید تحقیقات گسترده ای را انجام دهید. در این مقاله در مورد انتخاب مکان مناسب در اروپا برای مهاجرت صحبت خواهیم کرد. طبق آمار در سال 2020، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به 729000 نفر که اقامت معمول خود را در قلمرو اتحادیه اروپا داشتند تابعیت دادند که در مقایسه با سال 2019 حدود 3 درصد افزایش داشته است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت

برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت به اروپا عبارتند از:

  • کشور پرتغال
  • اسپانیا
  • آلمان
  • لوکزامبورگ
  • انگلستان
  • فنلاند
  • ایسلند
  • ایتالیا
  • ایرلند
  • سوئیس

کشورهایی که در بالا ذکر کردیم بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی، مراقبت‌های بهداشتی، امنیت اجتماعی و فیزیکی و مالی که به شهروندان و ساکنان خود ارائه می‌دهند می‌باشند.