علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

قهوه فوری موکا چه خاصیتی دارد

  • مجله زوم لایف
  • به‌روزرسانی: 2 سال پیش
  • زمان خواندن: 5 دقیقه

قهوه فوری موکا یکی از محصولات محبوب حاوی عصاره قارچ گانودرما است که برای سلامتی بسیار مفید است. همانطور که قبلا هم اشاره شد هر کدام از محصولات دکتر بیز برای درمان یا کنترل بیماری های خاصی منظور شده است. قهوه فوری موکا نیز شامل فواید مشخصی است که در ادامه به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد. بررسی خواص قهوه فوری موکا به شما کمک می کند تا در مورد جزئیات این محصول برای سلامتی بیشتر بدانید.

طرفدار نوشیدنی قهوه معمولا از طعم قهوه موکا گانودرما نیز استقبال می کنند. این قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفداری است که شامل خواص گوناگون همچون ایجاد آرامش روحی و تقویت بدن می شود. برای آگاهی از قیمت قهوه گانودرما و همینطور خرید قهوه گانودرما ادامه مطلب را دنبال کنید.

اگر به خاطر دلایلی همچون بی خوابی یا سردرد به دنبال ترک نوشیدن قهوه هستید به شما پیشنهاد می کنیم قهوه فوری موکا گانودرما را امتحان کنید. این قهوه نه تنها منجر به بی خوابی و سردرد نمی شود بلکه دارای خواصی است که به افزایش آرامش و درمان سر درد کمک می کند. اگر می پرسید چگونه ؟ باید با خواص ترکیبات فوق العاده این محصول مثل گانودرما و کاکائو بیشتر آشنا شود. قبل از اینکه در مورد خواص بی نظیر قهوه فوری گانودرما موکا صحبت کنیم بد نیست اول در خصوص قهوه موکا بیشتر بدانید.

قهوه موکا چیست؟

شاید هنگام سفارش این قهوه در کافی شاپ ها متوجه استفاده از سس های شکلاتی مخصوص برای تهیه این نوشیدنی شده باشید. برخی ها نیز به جای سس های شکلاتی از سیروپ شکلات و یا تکه های خرد شده شکلات در تهیه قهوه موکا استفاده می کنند.

در واقع مواد مغذی و همینطور ترکیب کافئین و شکلات در قهوه موکا موجب شده تا این نوشیدنی در عین طعم دلنشینی که دارد، منجر به افزایش انرژی در شما گردد. نوشیدن موکا همچنین مواد غذایی مفیدی را به مغز شما می رساند. برای آگاهی از قیمت قهوه گانودرما موکا کلیک کنید.

قهوه موکا به افزایش تمرکز و تقویت مغز شما کمک می کند

همانطور که گفته شد یکی از ترکیبات اصلی قهوه موکا کاکائو است. کاکائو خواص بی نظیری برای مغز دارد که مهم ترین آنها عبارتند از : افزایش میزان دقت و انرژی در فرد، افزایش انگیزه برای انجام کار و کاهش احساس اضطراب و خستگی.

علاوه بر این کاکائو موجب افزایش جریان خون در مغز شده که خود باعث افزایش میزان شناخت و توجه در افراد می‌ گردد. شایان ذکر است کافئین به تنهایی احتمال بروز اضطراب را در فرد افزایش می دهد. اما ترکیب کاکائو با کافئین در قهوه موکا موجب کاهش و تعدیل تاثیرات تولید استرس حاصل از نوشیدن قهوه معمولی می شود. درنتیجه نوشیدن موکا برای افرادی که به کافئین حساسیت دارند بیشتر پیشنهاد می کند.

تا اینجا در خصوص خواص قهوه موکا توضیح داده شد. قطعا ترکیب این قهوه بی نظیر با عصاره قارچ گانودرما خواص این محصول را چند برابر می کند. در ادامه به خواص قهوه فوری موکا گانودرما می پردازیم.

خواص قهوه فوری موکا گانودرما چیست؟

قهوه فوری موکا  یک قهوه ممتاز غنی شده با عصاره قارچ گانودرما است. این محصول همراه با طعم بی نظیر کاکائو یک قهوه خاص و خوشمزه ملایم را ایجاد کرده است. عصاره گانودرما موجود در قهوه فوری موکا منجر شده تا این قهوه علاوه بر طعم خوب حاوی خواص بی شماری برای سلامتی شما باشد.  با توجه به نوع و تعداد بسته های موجود در محصول متفاوت است. برای  موکا می توانید به بخش فروشگاه سایت اریگانوم مراجعه نمایید.

قهوه فوری موکا گانودرما به علت برخورداری از پودر گانودرما و کاکائو می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با خستگی، بهبود حافظه، افزایش قدرت و انرژی، کاهش کلسترول، کاهش التهاب، تسکین استرس، کند کردن روند پیری  و تحریک گردش خون شود. گانودرما همچنین به عنوان منبع اصلی آنتی اکسیدان ها معرفی می شود.

از خواص دیگر قهوه فوری موکا گانودرما می توان به دفع سموم بدن اشاره نمود. علاوه بر این گنجاندن دوز مناسب این قهوه در رژیم غذایی روزانه منجر به کنترل دیابت شده و از بیماری های کبدی نیز جلوگیری می کند.

برخی از مهم ترین خواص قهوه گانودرما موکا دکتر بیز عبارتند از:

  • افزایش تمرکز و قوی کردن حافظه
  • آرام بخش و مناسب برای رفع سر درد
  • بالا بردن هوشیاری ذهنی
  • تقویت پوست و مناسب برای رفع مشکلات پوستی

تنظیم فشار خون و همینطور رفع خطرات مربوط به بیماری های قلب و عروکافه موکا چیست؟

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب و رایج در میان اغلب افراد دنیا است که انواع مختلفی دارد. سلیقه متفاوت افراد در انتخاب، زمینه‌ساز تهیه و ساخت انواع مختلفی از آن شده است.

✅ نوع سرو گرم
✅ مناطق تولید کلمبیا، برزیل و یمن
✅ طعم شیرین و شکلاتی
✅ میزان کافئین حدود ۱۷۰ میلی‌گرم
✅ میزان کالری حدود ۲۱۰ کیلوکالری

گاهی به این قهوه، پودر شکلات نیز افزوده می‌شود. موکا کافه را همچنین می‌توان به همراه شکلات تلخ یا شیر شکلات ترکیب و نوش جان کرد. در بسیاری از کشورها به این کافه شکلاتی، موکاچینو نیز می‌گویند.

تاریخچه کافه موکا

واژه موکا از شهر المخا یا موکا، در یمن به وجود آمده است و نام یک شهر ساحلی و تجاری در امتداد دریای سرخ است، نام این بندر منجر به نام‌گذاری این شد. این نوع قهوه از قدیمی‌ترین انواع نیز محسوب می‌شود و دارای طعمی شکلاتی و خاکی است. نوشیدن کافه موکا به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد و در آغاز به بیسیرین یا باواریا معروف بود.

تفاوت لاته و موکا چیست؟

اینفوگرافی تفاوت لاته و موکا

لاته و موکا دو نوشیدنی محبوب در دنیای قهوه هستند، با این حال در مواد تشکیل‌دهنده، نحوه تهیه، طعم و نوع سرو این دو نوشیدنی وجود دارد.

ویژگی‌ها لاته موکا
ترکیب اسپرسو، شیر بخار آماده اسپرسو، شیر بخار، شکلات
نسبت اجزا 1 اسپرسو به 3 شیر بخار 1 اسپرسو به 1 شیر بخار و 1 شکلات
طعم قوی و ملایم قوی، ملایم و شیرین
تاثیر شیر مقدار کمی شیر بخار پز شده به لاته اضافه می‌شود و مزه غلیظ تری به آن می‌دهد. مقدار بیشتری شیر بخار پز شده و شکلات به موکا اضافه می‌شود که باعث می‌شود طعم شیرین تری بیشتری داشته باشد.
اضافات معمول خامه، ، پودر کاکائو خامه، شکلات، پودر کاکائو، شکر
سرو شده سرد بله بله
میزان اسپرسو نسبتاً قوی متوسط تا قوی
میزان قند معمولاً کمتر از موکا معمولاً بیشتر از .

طرز تهیه قهوه موکا

قهوه موکا یکی از نوشیدنی‌های قهوه‌ای محبوب است که با استفاده از  یا قهوه‌جوش موکا تهیه می‌شود. برای ، تنها کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

ترکیبات موکا :

  • قهوه آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری
  • آب 120 میلی لیتر
  • شیر 60 میلی لیتر
  • شکر (دلخواه)

مرحله ۱: پر کردن قسمت زیرین قهوه‌جوش

ابتدا باید قسمت زیرین قهوه‌جوش را با آب پر کنید. توجه داشته باشید که آب را تا مرز سطح شبکه‌ی قهوه‌جوش پر کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن قهوه آسیاب شده

سپس قهوه آسیاب شده را به بخش بالایی قهوه‌جوش اضافه کنید و آن را به صورت فشاری سفید کنید. توجه داشته باشید که قهوه را سفید کنید اما فشار زیادی روی آن اعمال نکنید.

مرحله ۳: قرار دادن قهوه‌جوش روی حرارت

سپس قهوه‌جوش را روی حرارت قرار دهید. حرارت را به میزان متوسط تنظیم کنید و منتظر شوید تا قهوه به آرامی و طبقه به طبقه بالا برود.

مرحله ۴: برداشتن قهوه

وقتی که قهوه به طبقه‌ی بالا رسید، شما می‌توانید قهوه را بردارید. برای این کار، قهوه‌جوش را از حرارت برداشته و سپس با استفاده از یک قوری، قهوه را به فنجان سرو کنید.

مرحله ۵: تزیین قهوه

در این مرحله، شما می‌توانید قهوه خود را را با شیر و یا شکر دلخواه تزیین کنید

نکات مهم هنگام نوشیدن کافه موکا

قبل از نوشیدن قهوه موکا باید به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام سرو کافه موکا باید بدانید را توضیح داده ایم:

  • چنانچه هنگام نوشیدن کافه Mocha به طعم شکلاتی و قوی بیشتر علاقه‌مند هستید، یک قاشق‌ چای‌خوری پودر قهوه اضافه کنید و بیشتر از سس شکلات و پودر شکلات استفاده کنید.
  • شیر بدون چربی می‌تواند گزینه سالم‌تری برای تهیه موکا باشد، اما استفاده از شیر پرچرب و خامه خوش‌طعم‌تر و قوی‌تر است.
  • می‌توانید از شکر قهوه‌ای یا سفید برای شیرین کردن قهوه خود استفاده کنید، اما در هر صورت شکر قهوه‌ای گزینه بهتری است.
  • عطر و طعم قهوه موکا اولین ویژگی‌های بارزی هستند که بیانگر کیفیت‌اند، پس به آن توجه کنید.
  • قیمت این قهوه در هر کافه بسته به نوع مواد اولیه مصرفی و کیفیت آنها متفاوت است.

حال که نکات مهم هنگام نوشیدن کافه موکا را متوجه شدیم؛ می خواهیم به شما فواید و خواص نوشیدن یک فنجان قهوه موکا را توضیح دهیم، در ادامه با دکتر کافی همراه باشید.

آشنایی با انواع قهوه موکا

۱. آیس موکا

۲. نسکافه فوری موکا

این محصول از برند نسکافه دارای طعمی شیرین و بافتی نرم است و در دنیا طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است و از قهوه‌های برشته شده عربیکا و کانفورای آفریقایی پودر شده به همراه شکر و پودر سفید و پودر شیر خشک کم‌چرب ساخته شده است. طعم خاص و خوشمزه این نوع قهوه توانسته آن را به یکی از پرفروش‌ترین قهوه‌های فوری دنیا تبدیل کند.

نسکافه وایت بسیار آسان و سریع آماده می‌شود. کافی است پودر این محصول را درون یک لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید پس از 20 ثانیه هم زدن فومی بر روی لیوان قهوه شما ایجاد می‌شود و قهوه حاضر است.

۳. قهوه گانودرما موکا

جمع بندی

قهوه موکا یکی از نوعی قهوه خاص و محبوب است که از دانه‌های قهوه روبوستا و عربیکا تهیه می‌شود و دارای طعم و مزه شیرین و شکلاتی می‌باشد. که در این مقاله شما را با کافه موکا و طرز تهیه، انواع، خواص، ترکیبات و همچنین تاریخچه آن آشنا کردیم. تا شناختی درست از این نوع قهوه محبوب داشته باشید.

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام محصولات دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید جهت خريد قهوه گانودرما دكتر بيز کلیک کنید

قیمت و خرید قهوه سوپریم دکتر بیز مستقیم از شرکت دکتر بیز تهیه نمایید
قهوه گانودرما قیمت خیلی زیادی ندارد و اگر قیمت خرید قهوه گانودرما موکا دکتر بیز را از سایت ما بخواهید که دیگر کمتر هم می شود