عمومیکسب و کار ایرانیان

طرز تهیه کوکو کاهو با طعمی فوق العاده

کوکوی کاهو یک نوع کوکو سبزی محصوب میشود که یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین غذاهای ایرانی شبیه کوکوی سابجی است. با ما همراه باشید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سبزی با کاهو یا همان کوکو کاهو را مشاهده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو ۱ عدد کوچک
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر پیاز ½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
آرد نخودچی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
زرشک (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکو کاهو

گام اول

برای تهیه نارگیل ابتدا کاهو را بشویید سپس آن را ریز خرد کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس سیب زمینی ها و پیازها را با رنده ریز رنده کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیب زمینی را به همراه تخم مرغ، پودر سیر، پودر پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید آلو و گردوی خرد شده را اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. پس از ترکیب مواد، اگر متوجه شل شدن مخلوط کاکائو شدید، آرد نخودچی را کم کم اضافه کنید تا مخلوط کاکائو یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ظرف مناسبی را گرم کرده و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، مخلوط کاکائو را داخل تابه بریزید، سپس با پشت قاشق آن را صاف کنید.

مرحله پنجم

حالا درب ظرف را می بندیم تا یک طرف کوکو خوب بپزد سپس کوکو را به 4 قسمت تقسیم می کنیم تا به راحتی بچرخانیم. سپس تکه های کوکو را عوض می کنیم، آن طرف هم سرخ می شوند.

مرحله ششم

بعد از اینکه دو طرف نارگیل ها سرخ شد از ماهیتابه خارج می کنیم سپس در ظرف مناسب می گذاریم. بعد گوجه ها و خیارشورها را خرد می کنیم و بعد از آن کاکائو را به همراه ظرف و نان سرو می کنیم.