عمومیکسب و کار ایرانیان

طرز تهیه شیر خشک با قهوه

قهوه نوشیدنی ست که محبوبیت و مزه فوق‌العاده‌ای دارد. فرقی ندارد که در حال تدارک برای یک مهمانی هستید یا دوست دارید برای خانواده خودتان یک قهوه خوشمزه درست کنید؛ در هر صورت باید اصول صحیح درست کردن قهوه را بدانید. شاید شما هم مثل من فکر می‌کردید درست کردن قهوه اصول خاصی نداشته و خیلی ساده است. اما در این مطلب قصد دارم تا نکاتی را بازگو کنم که با انجام آن‌ها بتوانید یک قهوه بسیار خوشمزه و متفاوت داشته باشید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت

جهت اطلاع از قیمت قهوه سوپریم دکتر بیز با شماره های زیر تماس بگیرید.

طرز تهیه قهوه با شیر با دستگاه

فوم دادن شیر کمک می‌کند تا شیر طعم لذیذتری در قهوه داشته باشد. علاوه بر این بافت آن را نیز نرم کرده و در نهایت یک شیر قهوه بسیار خوشمزه خواهید داشت. اما روند بخار دادن شیر چگونه است؟ شک نکنید که راز خوشمزگی شیر قهوه، در مرحله بخار دادن شیر است. به همین دلیل باید این مرحله را به خوبی انجام دهید.

  1. برای بخار دادن شیر با دستگاه در گام اول باید آن را داخل پارچ بریزید. توصیه می‌کنیم تا نصف پارچ را شیر بریزید. به بیان بهتر سطح شیر باید تقریبا به قسمت زیرین لبه آب ریز پارچ برسد.
  2. مرحله بعدی، استرچ کردن است. بخار دستگاه را روشن کرده و سر لوله بخار دستگاه را زیر سطح شیر قرار دهید. در این حالت صدای سوت مانندی به گوش می‌رسد. طی این مرحله هوا به داخل شیر وارد شده و مایکرو فوم ایجاد می‌شود.
  3. فراموش نکنید که سر لوله بخار را با حداقل فاصله دقیقا زیر سطح شیر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که شیر تقریبا مانند گرداب چرخیده و کف‌های ریزی در سطح آن ایجاد شوند. مرحله استرچ کردن معمولا حدود 5 ثانیه زمان می‌برد. هنگامی که کف مورد نیاز برای استفاده در قهوه را آماده کردید باید به سراغ مرحله بعد بروید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید کاپوچینو درست کنید، باید در این مرحله کف بیشتری بسازید و زمان بیشتری را صرف کنید. اما اگر می‌خواهید شیر را برای قهوه لاته آماده کنید، کف کم هم کفایت می‌کند.
  4. مرحله بعدی به نام اسپینینگ شناخته می‌شود. در این مرحله باید سر لوله بخار را تقریبا نیم سانتی متر در شیر فرو برید. بدین ترتیب با حالت گرداب مانند، شیر شروع به چرخش می‌کند. در این مرحله نباید صدای سوت شنیده شود ولی هنگام ترکیدن حباب‌های ریز، صدای آن‌ها را خواهید شنید.
  5. زمانی که پارچ فلزی داغ شد تا حدی که گرمای آن می‌تواند دست را بسوزاند، بخار را خاموش کرده و سراغ مرحله بعد بروید. شات اسپرسو را به شیر افزوده و شیر را داخل فنجان سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

طرز تهیه قهوه با شیر بدون دستگاه

اگر عاشق شیر قهوه هستید اما دستگاه خاصی در منزل ندارید، نگران نباشید. زیرا شما می‌توانید بدون هیچ نوع دستگاهی یک شیر قهوه عالی داشته باشید. در ابتدا دو فنجان   را داخل شیر جوش بریزید. سپس به آن دو قاشق چای خوری قهوه تازه اضافه کنید. کمی مخلوط را هم بزنید تا پودر قهوه در شیر کاملا حل شود. سپس دو قاشق شکر هم به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

در مرحله بعد شیر قهوه را داخل شیر گرمکن ریخته و آن را روی حرارت خیلی کم اجاق گاز بگذارید.  اجازه دهید تا مخلوط گرم شود و در این حین آن را هم نزنید. هنگامی که شیر قهوه جوش آمد و کمی پف کرد، باید شیر گرمکن را از روی اجاق بردارید. حالت خامه مانندی روی شیر قهوه به وجود می‌آید که می‌توانید آن را بین فنجان‌هایی مورد نظر تقسیم کنید.

اگر دوست دارید شیر قهوه خامه‌ای داشته باشید، در این مرحله باید تقریبا یک قاشق چایخوری خامه را نیز به هر کدام از فنجان‌ها اضافه کنید و کمی هم بزنید. البته گاهی افراد در همان ابتدا خامه را با شیر مخلوط کرده و همراه قهوه حرارت می‌دهند. در هر صورت هر دو روش به شما نتیجه دلخواهی را ارائه می‌دهد و انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه شما مربوط می‌شود.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

برای تهیه قهوه ترک اغلب افراد از ظرف مخصوص قهوه ترک که همان قهوه جوش مسی است، استفاده می‌کنند. در قهوه جوش مورد نظر قهوه و آب را مخلوط کرده و با قاشق هم بزنید. اگر طعم تلخ قهوه را نمی‌پسندید کمی شکر نیز در همین مرحله به قهوه خود اضافه نمایید. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید در مراحل آخر به قهوه شکر اضافه کرد. بهترین نسبت مناسب بین آب و قهوه زمانی برقرار می‌شود که به ازای هر فنجان آب سرد، دو قاشق غذاخوری قهوه به آن اضافه کنید.

در گام دوم باید قهوه جوش را روی حرارت گذاشته و مواد را خیلی آرام هم بزنید. هنگامی که قهوه به جوش آمد، وقت آن رسیده تا حرارت را خاموش کنید. اگر دوست دارید می‌توانید فوم‌هایی که روی قهوه تشکیل می‌شوند را در هر فنجان به طور مجزا بریزید و سپس قهوه را داخل فنجان ریخته و نوش جان کنید. بدین ترتیب طرز تهیه قهوه با شیر جوش روی گاز را نیز یاد گرفتید و می‌توانید آن را در منزل درست کنید.

قهوه ترک

طرز تهیه قهوه با شیر برای لاغری

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، می‌توانید از دستور زیر برای درست کردن شیر قهوه جهت لاغری استفاده کنید. برای تهیه قهوه به یک قاشق چای خوری پودر قهوه، نصف قاشق چایخوری بذر کتان و نصف قاشق چایخوری پودر کاکائو نیاز دارید. اگر دوست دارید در کنار قهوه از شیر هم استفاده کنید بهتر است از شیر کم چرب بهره ببرید. برای درست کردن این قهوه کافیست یک فنجان آب گرم آماده کرده و مواد را داخل آن ریخته و مخلوط کنید. هر چند می‌توانید از روش‌های فوم دادن شیر هم استفاده نمایید. ریختن بذر کتان داخل قهوه کمک می‌کند تا روند چربی‌سوزی در بدن تسریع شود. به همین دلیل استفاده از آن توصیه می‌شود. البته بذر کتان را در سایر مواد غذایی خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

ببینید : قیمت و نحوه خرید قهوه گانودرما بیز

طرز تهیه قهوه با شیر خشک

  1. در گام اول باید حدود 100 میلی لیتر آب را جوشانده و به آن 2 قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه کنید. مخلوط را خوب بهم بزنید تا یکدست شود.
  2. در یک قابلمه یک لیوان آب ریخته و اجازه دهید روی حرارت به جوش آید.
  3. مخلوط شیر خشکی که از قبل آماده کرده بودید را به آب در حال جوش بیفزایید.
  4. 2 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری برداشته و آن را در یک ظرف بریزید. کمی به آن آب گرم اضافه کرده و در نهایت به میزان دلخواه شکر نیز اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا دانه‌های شکر کاملا ناپدید و حل شود.
  5. قهوه فوری را با شیر خشک مخلوط کنید و خوب بهم بزنید تا قهوه شما یکدست شده و کف کند. بدین ترتیب قهوه شما آماده سرو است.

سخن پایانی

به دنبال طرز تهیه قهوه ترک روی گاز هستید و یا می‌خواهید یک قهوه خوشمزه با کمک دستگاه قهوه‌ساز درست کنید؟ در هر صورت این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. زیرا انواع دستور تهیه قهوه را گردآوری کردیم تا بتوانید بهترین قهوه را در منزل درست کنید. خواص قهوه ترک با شیر آنقدر زیاد است که افراد ترجیح می‌دهند حتی یک بار هم که شده آن را امتحان کنند. اما این که چگونه قهوه ترک خوشمزه را با شیر مخلوط و آماده کنیم، نیاز به رعایت یکسری نکات دارد. در این مطلب راجعقهوه و شیر ؛ طرز تهیه شیر قهوه اسپرسو + قهوه و شیر خشک همگی در .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

حتما بخوانید :

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

چه شیری مناسب مصرف با قهوه است؟ - کتاب کاله

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

کسانی که شیر کمتر مصرف می‌کنند، با افزودن شیر به قهوه از فواید کلسیم آن بهره می‌برند.

درصورتی‌که اسید معده شما زیاد است و موقع خوردن قهوه تلخ معده‌درد می‌شوید،

اضافه کردن شیر به کاهش اسید معده کمک می‌کند.

اگر از علاقمندان به نوشیدن قهوه قبل از خواب هستید، برای جلوگیری از بی‌خوابی به فنجان خود شیر اضافه کنید.

شیر در کاهش دمای قهوه نیز موثر است، بنابراین ممکن است احتمال آسیب به مری را کاهش دهد.

آشنایی با دیگر خواص قهوه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با قهوه

پس از آب قهوه به عنوان دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان می باشد. خیلی از افراد عاشق بوی قهوه هستند ، طعم آن بی نظیر است

و خیلی از مردم دنیا قبل از حرکت به محل کار قهوه می نوشند. قهوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و برای بهبود سلامتی مفید است.

قهوه تلخ از جمله قهوه های معمولی است که بدون اضافه کردن مواد افزودنی مثل شکر، شیر،خامه و یا طعم دهنده دم می شود.

بسیار از افراد وقتی طعم آن با زمانی که با مواد طعم دهنده امتحان کرده اند، مقایسه می کنند، از تلخی آن بیشتر لذت می برند.

در واقع برای بعضی افراد جزئی از رژیم شان به شمار می رود.

در مورد خواص قهوه تلخ، پژوهش‌هایی بسیاری انجام شده و محققان تردیدی ندارند که این دانه تیره رنگ، می‌تواند به حفظ سلامت مصرف کنندگانش کمک کند.

از نظر آنها قهوه میزان زیادی از ویتامین‌های گروه B را در خود جا داده و منیزیم موجود در آن هم احتمال ابتلا به آسم و بیماری‌های استخوانی را کمتر می‌کند.

قهوه دومین نوشیدنی پرطرفدار جهان پس از آب می باشد.

بوی شگفت انگیز قهوه با طعم تلخ و دلچسب آن سبب شده مردم بسیاری در سراسر ایران و جهان هر روز صبح خود را با این نوشیدنی جادویی آغاز کنند.

قهوه بیش از آن‌که یک نوشیدنی قهوه‌ای رنگ باشد یک ماده خوراکی مفید و سالم است که از دانه‌هایی به رنگ سبز به‌دست می‌آید.

درخت این نوشیدنی بین‌المللی قدیمی نخستین بار در قرن یازدهم میلادی توسط یک چوپان جوان اهل اتیوپی کشف شد

و دانه‌های قهوه حدود سال ۵۷۰ بعد از میلاد برای اولین بار کشت شد و مورد استفاده قرار گرفته است.

پای دانه‌های قهوه بعدها به عربستان، یمن، ترکیه و سپس به اروپا و آمریکا باز شد.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید قهوه محبوب «موکا» نامش را از بندر «موکا» در یمن گرفته است که نخستین بار قهوه از آن‌جا به کشورهای دیگر صادر شد.

دانه‌های قهوه یمنی طعم شکلاتی داشتند و هنوز هم نوشیدنی‌های شکلاتی به نام «موکا» مشهور هستند.

نکته جالب دیگر این‌که در کشور اتیوپی هزاران نوع درخت قهوه وجود دارد که هنوز از آن‌ها بهره‌برداری نشده است.

قهوه برای تقویت حافظه

یکی از بخش های مهم انسان حافظه و مغز است ، برای تقویت حافظه می توانید از قهوه استفاده کنید.

قهوه را در روز به صورت مرتب میل کنید ، این کار باعث می شود تا حافظه بلند مدت شما تقویت شود.

خواص قهوه برای کاهش خطر سکته مغزی

کسانی که هر روز قهوه میل می کنند کمتر دچار سکته مغزی می شوند ، این نتایج تحقیقی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

شما می توانید با مصرف قهوه ریسک سکته مغزی را کاهش دهید.

قهوه برای کاهش خطر بیماری پارکینسون

کسانی که به صورت مرتب از موکا گانودرما دکتر بیز  استفاده می کنند بیست و پنج درصد کمتر به بیماری پارکینسون دچار می شوند. اگر می خواهید از این بیماری در امان باشید قهوه میل کنید.