عمومیکسب و کار ایرانیان

آیا با قهوه می توان لاغر شد؟

آیا قهوه برای لاغری مفید است؟

موضوع قهوه و اثرات آن روی لاغری در بین ورزشکاران و پزشکان زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. باید بگوییم که در این زمینه، نظرات متفاوتی وجود دارد و هنوز نتوانسته‌اند به پاسخی روشن و مستقیم برسند که آیا قهوه سوپریم دکتر بیز برای لاغری است یا برعکس می‌تواند باعث چاقی شما شود. بیشتر ورزشکاران معتقدند که نوشیدن قهوه به‌ خاطر تاثیری که در دارد باعث لاغری می‌شود، پس بهتر است قبل یا بعد از تمرین حتما قهوه بخورید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیج اینستا بیز پیام دهید. مشاورین شرکت بیز در اسرع وقت به شما پاسخ دقیقی خواهند داد.

در سال‌های گذشته برخی مطالعات نشان می‌داد که کافئین موجود در قهوه باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود، اما در سال 2021 تحقیق دیگری در ارتباط با تاثیر قهوه برای لاغری انجام شد که نشان می‌دهد نوشیدن مقادیر بالاتر نوشیدنی‌های کافئین‌دار، مانند قهوه با افزایش مرتبط است. یکی از شبهاتی که در ارتباط با مصرف قهوه مطرح شد این بود که فرقی نمی‌کرد شما آن را تلخ یا با شکر میل کنید، درنهایت این قهوه بود که میل به خوردن شیرینی‌جات و شکر را در شما به وجود می‌آورد! پس ممکن بود در همان لحظه قهوه را تلخ بخورید، اما برای میان‌وعده به سراغ خوراکی‌های شیرین بروید.

نکته دیگری که باید هنگام نوشیدن قهوه در نظر داشته باشید این است که این ماده کافئین‌دار به‌شدت خواب شما را با اختلال مواجه می‌کند. حتی اگر شش ساعت قبل از ساعت خوابتان قهوه میل کرده باشید؛ درنتیجه نوشیدن آن، دچار خواب ناکافی و نامنظم می‌شوید که نه‌تنها لاغرتان نمی‌کند، بلکه دلیلی برای افزایش وزنتان است.

آیا قهوه تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد؟

قهوه حاوی کافئین است که می‌تواند متابولیسم بدن را تحریک و به افزایش سطح انرژی و سوخت و ساز بدن کمک کند. درنتیجه مصرف قهوه با تحریک متابولیسم، باعث بالا رفتن چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود. این درحالی است که نوشیدن قهوه در برخی افراد می‌تواند اشتهای آن‌ها را بیشتر کند.

ضمناً نمی‌توان اثرات جانبی مصرف زیاد قهوه را نادیده گرفت. مواردی مثل بی‌خوابی، اضطراب، افزایش ضربان قلب، اختلالات گوارشی و افزایش ترشح اسید معده، بعد از اعتیاد به نوشیدن این ماده در فرد به‌ وجود می‌آید که گاهی ممکن است خطرناک هم شود و به‌جای تاثیر مثبت در لاغری، اثراتی منفی روی سلامتی بگذارد.

تاثیرات منفی مصرف قهوه در دوران کاهش وزن

اگر با هدف رسیدن به تناسب اندام رژیم لاغری گرفته‌اید باید بدانید که مصرف قهوه تا چند روز می‌تواند باعث قفل‌شدن متابولیسم شود. همچنین این نوشیدنی سودا را در بدن زیاد کرده و احساس ضعف، تپش قلب و بی‌خوابی را در شما ایجاد می‌کند. درنتیجه باعث اختلال در متابولیسم می‌شود.

رژیم‌های لاغری بر اساس مزاج و متابولیسم افراد تنظیم می‌شود. از طرفی در طب سنتی و مدرن آمده است که مصرف قهوه در رژیم اختلال ایجاد کرده؛ چون تعادل مزاجی را برهم می‌زند. بهم خوردن مزاج هم استپ وزنی یا در مواردی افزایش وزن را به همراه دارد.

مصرف قهوه برای لاغری در بین ورزشکاران امری معمول و پرطرفدار است. اما این نوشیدنی به خاطر داشتن کافئین زیاد گاهی اوقات باعث برهم زدن روند طبیعی متابولیسم بدن می‌شود. یعنی به‌جای اینکه تناسب اندام و چربی‌سوزی را به همراه داشته باشد، برعکس عمل می‌کند.

نوشیدن قهوه مانند یک محرک عمل کرده و متابولیسم بدن شما را بهم می‌زند. به‌علاوه به‌خاطر تاثیراتی که این ماده در تغییر الگوی خواب شما ایجاد می‌کند، به مرور باعث افزایش وزن ناشی از بی‌نظمی و اختلال خواب نیز می‌شود. اگر می‌خواهید لاغر شوید، به‌جای استفاده از هر خوراکی و روش نادرستی که نتایج آن هم نامشخص است، بهتر است با خوردن خوراکی‌های سالم که با شرایط اقلیمی شما سازگار است، به نتیجه دلخواهتان در وزن و اندام برسید.

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

یکی از مهم ترین ویژگیهای قهوه اسپرسو کالری بسیار پایین ان است که آن را تبدیل به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده است. البته دقت کنید که در هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری نباید از شکر و خامه استفاده کنید. مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم آن نیست بلکه مصرف آن پیش از ورزش باعث کاسته شدن از شدت حرکات ورزشی و کمتر خسته شدن شما میشود.

وجود سه کالری در هر اونس قهوه اسپرسو نیز باعث میشود که در هنگام مصرف آن کالری زیادی نداشته باشد. محصولات بیز شاپ را جستجو کنید و درباره قهوه های متنوع و درمانگر آن بخوانید.  این قهوه ها همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

بهترین قهوه برای لاغری، قهوه‌ای است که دارای کافئین زیادی باشد. برای تهیه کردن قهوه، از دو نوع دانه قهوه استفاده می‌شود، دانه عربیکا و دنه روبوستا. دانه عربیکا دارای میزان کافئین پایینی می‌باشد و دانه روبوستا کافئین زیادی دارد. با ترکیب کردن این دو نوع دانه به نسبت‌های مختلف انواع متفاوت قهوه یعنی، قهوه اسپرسو، قهوه فرانسه، قهوه ترک بدست می‌آید. برای اینکه قهوه‌ای پرکافئین باشد، باید درصد دانه روبوستای آن بالای 70% باشد، بنابراین قهوه اسپرسو و قهوه ترک با درصد کافئین بالا می‌توانند قهوه مناسب برای لاغری باشند.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

برنامه رژیم غذایی قهوه شامل نوشیدن حداقل 3 فنجان (720 میلی‌لیتر) قهوه تفت‌داده شده در روز است. طبق تحقیقات انجام‌شده، نوع قهوه‌ای که مصرف می‌کنید و نحوه دم کردن آن نیز در میزان تأثیر آن بر بدن بسیار اهمیت دارد. به همین جهت باید از دانه‌های قهوه بوداده و اصل استفاده کنید که در کارخانه پودر شده و با استفاده از آب فیلتر شده و سالم تهیه می‌شوند؛ اما برای لاغر شدن نباید به قهوه خود شکر یا خامه اضافه کنید.باید از یک رژیم کم‌کالری و مقوی نیز استفاده کنید و تا می‌توانید مصرف کربوهیدرات‌های مضر و قند مصنوعی را به حداقل برسانید.

طوری که کالری مصرفی شما بیشتر از 1500 کالری نشود. بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری قبل از غذا یا ورزش است. بخصوص قبل از ورزش و باشگاه قهوه برای لاغری بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا به‌شدت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد؛ اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید. چون می‌تواند معده را اذیت کند.

تاثیر قهوه و کافئین بر ورزش و بدنسازی

وقتی قهوه می‌نوشید، کافئین وارد خون شما می‌شود. کافئین محرک هوشیاری و انرژی است. بنابراین سرحال‌تر و پرانرژی‌تر در ورزش حاضر خواهید شد. همچنین قهوه باعث می‌شود تا در برابر خستگی مقاوم‌تر شوید و استقامت‌تان بیشتر شود. علاوه بر این‌ها نوشیدن قهوه قبل از ورزش، باعث افزایش متابولیسم و میزان چربی‌سوزی شما خواهد شد و شما در حین ورزش و بعد از آن کالری سوزی‌تان ادامه دارد. بنابراین می‌بینیم که به طور کلی تاثیر قهوه بر ورزش مثبت است و مصرف قهوه برای لاغری نیز مفید است.

آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث لاغری می‌شود؟

قهوه قبل از ورزش باعث لاغری میشود؟ هم بله هم خیر؛ قهوه ممکن است به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن شما مفید باشد. همان‌طور که گفتیم، قهوه برای لاغری خوب است و خاصیت بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. در واقع کافئین داخل قهوه محرک متابولیک است. از طرفی نوشیدن قهوه، اشتها را (تا حدی) از بین می‌برد یا به نوعی کم می‌کند؛ البته ممکن است که برای برخی هم این خاصیت سرکوب اشتها را نداشته باشد.چندین مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه قبل از تمرین ممکن است که روند چربی سوزی بدن را تقویت کند. قهوه همچنین کالری هم ندارد و اگر بتوانید آن را تلخ بنوشید، می‌تواید تا چهار لیوان در روز بنوشید.

بیش از این به خاطر کافئین بالای آن توصیه نمی‌شود.با تمام این اوصاف، آیا می‌توان اعلام کرد که نوشیدن قهوه برای لاغری خوب است و باعث کاهش وزن می‌شود؟ قهوه برای لاغری خوب است و به کاهش وزن کمک می‌کند؛ اما نمی‌توان همه بار کاهش وزن را بر دوش نوشیدن قهوه انداخت. همچنین باید بدانید این کمک قهوه به لاغری، یک کمک کوچک است و نه یک تاثیر بسیار زیاد. بنابراین اگر از نوشیدن قهوه لذت می‌برید آن را بنوشید اما امید لاغری زیادی از آن نداشته باشید. لاغری فقط و فقط با قهوه، متاسفانه یک افسانه است.

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به طور کلی از این بابت راحت شود.

  1. قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند.
  2. قهوه باعث تمرکز بهتر روی ورزش می‌شود.
  3. قهوه درد عضلانی را کاهش می‌دهد.
  4. قهوه متابولیسم را افزایش می دهد.
  5. هوه عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد.

عوارض خوردن قهوه قبل از ورزش

آیا مصرف قهوه قبل از ورزش کار درستی است؟ فرقی ندارد که قبل از ورزش قهوه بنوشید یا در زمان دیگری، اگر از حد مجاز فراتر روید، ممکن است مشکلاتی برای‌تان ایجاد شود. در صورتی که قهوه را به مقدار متوسط  مصرف کنید ​​(حدود 4 فنجان در روز) به احتمال زیاد این مقدار، برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است.

از عوارض محتمل قهوه می‌توان به بی‌خوابی، عصبی شدن و بی‌قراری، ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان قلب و تنفس اشاره کرد.قهوه کافئین‌دار اگر به مدت طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از 4 فنجان در روز) مصرف شود، به احتمال زیاد عوارض دارد.