فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیوس مالوف با اشاره به اغتشاشات اخیر تاکید کرد: می دانیم در کلیسای ارتدکس حق با کیست، آنها (آمریکا و صهیونیست ها) به نام آزادی این جنایات و ویرانی ها را انجام می دهند، اما نمی دانند که ایران سوریه نیست، اما جمهوری اسلامی به لطف خداوند، دولت و رهبری مقتدر که ایران به پیشرفت خود ادامه می دهد.

به گزارش «ایران تودی»، مهدی نیکخقمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان، در جریان حضور در کلیسای آگیون آکیندینون، کلیسای مرکزی منطقه آگیون انارگیرون، با اسقف یونان، آنتونیوس مالوف، دیدار کرد. غرب آتن این خطه و به مناسبت میلاد رسول توحید عیسی مسیح (ع) را تبریک گفت.

نیکخواه گومی به تشریح وضعیت برادران مسیحی در ایران و برگزاری این عید الهی توسط ارامنه ایران پرداخت.

اسقف آنتونیو مالوف در سخنانی از ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه یاد کرد و گفت: امیدوارم ایران به زودی با توان جمهوری اسلامی نقش پررنگ تری در عرصه جهانی ایفا کند.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر افزود: به لطف خداوند، دولت و رهبری مقتدر آن، جمهوری اسلامی ایران به زودی از این بحران خارج شده و به مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

اسقف آنتونیوس مالوف ادامه داد: ما می دانیم که در کلیسای ارتدکس حق با چه کسانی است، آنها (صهیونیست های با حمایت آمریکا) به نام آزادی دست به این جنایات و ویرانی ها می زنند. آنها با این ترفندها توانستند سوریه را نابود کنند. اما آنها نمی دانند که ایران سوریه نیست.

وی تاکید کرد: سناریوی آنها – صهیونیست ها – جدید نیست. در سوریه، فلسطین، عراق و یمن اجرا شده است، اما در ایران موفق نخواهد شد و هر کشوری که آنها را همراهی کند آرام آرام سقوط خواهد کرد.

شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت از تجزیه کشورهای منطقه جلوگیری کرد

اسقف آنتونیوس مالوف با اشاره به نزدیک شدن به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: خداوند روح شهید ما شهید سلیمانی را شاد کند که در مقابل این دشمنان در منطقه ایستاد و از تفرقه بین دو کشور جلوگیری کرد. منطقه و تغییر مرزهای آنها با تشکیل یک محور مقاومت.

وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: بیخود نیست که فرهنگ و تمدن از منطقه خاورمیانه آغاز شد و همه ادیان الهی در این منطقه به جهانیان معرفی شدند. مسیح که امروز تولد او را جشن می گیریم، در بیت لحم متولد شد. صهیونیست ها در صدد تخریب تمامی اماکن باستانی هستند تا اثری از این دین باقی نماند و سعی در تحریف حقایق مختلف دارند.

اسقف آنتونیوس مالوف خاطرنشان کرد: مطمئنم مردم ایران به روحانیون و بزرگان خود ایمان دارند و هرگز در دام دشمنان نمی افتند.

وی در پایان سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران که دارای چنین فرهنگ و تمدن، چنین قدرت و رهبری قدرتمندی است در سطح جهانی مورد توجه است و نمی توان نقش آن را نادیده گرفت. دعای من برای شما و ملت ایران خواهد بود و مطمئن باشید که به زودی باطل از بین خواهد رفت و حقیقت آشکار خواهد شد.

انتهای پیام