عمومی

منطقه آزاد قصرشیرین باید به محور اشتغالزایی کرمانشاه تبدیل شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهمن امیر در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که با حضور معاونین استاندار مقدم و مدیران اعضا برگزار شد، اظهار داشت: نهادهای مختلف و مردم استان کرمانشاه در این ایام بسیار خوب و دلسوزانه رفتار کردند. زوار در ایام اربعین تمام تلاش خود را برای میزبانی از حسینی به خرج داد و صحنه های عامیانه زیبایی خلق کرد که جای تشکر فراوان دارد.

وی بازگشایی مرز خسروی را تحولی مثبت در رونق اقتصادی کرمانشاه ارزیابی کرد و افزود: در سطح وسیع‌تر، اگر رونق و پویایی اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد قصرشیر ایجاد شود، می‌تواند تحولات بزرگی ایجاد کند. در ایران. اقتصاد و اشتغال کرمانشاه. .

استاندار کرمانشاه گفت: چند روز پیش در جلسه ای که به ریاست رئیس جمهور و فرمانداران برگزار شد، مطالبات منطقه آزاد قصرشیر مطرح و پیگیری شد.

امیری مقدم گفت: اعضای شورای راهبردی منطقه آزاد در جلسه شورای برنامه ریزی انتخاب شدند و این شورا باید در راستای تامین زیرساخت ها و تسریع در اجرای طرح های اجرایی و توسعه ای قصرشیر آزاد گام های اساسی بردارد. منطقه.

وی از صدور دستور توقف واگذاری زمین در منطقه آزاد خبر داد و گفت: در مواردی که واگذاری طبق قرارداد انجام نشد، دستور همکاری برای لغو قراردادهای واگذاری طبق قانون صادر شد. یا منقضی شده اند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بقیه افرادی که می خواهند در منطقه آزاد بمانند باید در چارچوب طرح جامع منطقه آزاد جابه جا شوند.

امیری مقدم بر اهمیت اخذ نظرات کارشناسی از گروه های مختلف در روند تهیه طرح جامع منطقه آزاد تاکید کرد و گفت: نظرات و پیشنهادات کارشناسان دانشگاه ها، مدیران استانی و همچنین تجربیات مناطق آزاد موفق باید مورد توجه قرار گیرد. در فرآیند تهیه طرح جامع کشور مورد توجه قرار گرفته است تا برنامه نهایی از منظر کلان، صنعتی، فرهنگی و … از جامعیت لازم برخوردار باشد.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک با عراق در قصرشیر را اقدامی تحول آفرین دانست و افزود: منطقه آزاد قصرشیر در مجاورت بخش های عربی و کردستانی عراق است و ایجاد منطقه آزاد مشترک باعث می شود. مورد استقبال طرف عراقی قرار گیرد و ما اجرای این طرح را با جدیت دنبال خواهیم کرد.»

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع افزایش درآمدهای مالیاتی استان کرمانشاه گفت: اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه باید در قالب برنامه های خبری در خصوص افزایش درآمدهای مالیاتی و نقش آن در توسعه این مشکل را برای مردم تشریح کند. کشور. آوردن نمونه هایی از استان

وی همچنین بر لزوم نصب دستگاه های کارتخوان در تمامی مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی ادارات به قصد فرار مالیاتی از نصب دستگاه کارتخوان خودداری می کنند و هزینه ها را به صورت نقدی می گیرند که این امر به درد و رنج شهروندان کرمانشاهی تبدیل شده است.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید اطلاعات جامع تمامی مطب های روباز استان کرمانشاه را جمع آوری و برای نصب دستگاه های کارتخوان در تمامی آنها برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه دستگاه های استان کرمانشاه برای بهینه سازی مصرف سوخت به ویژه در فصل زمستان برنامه ریزی کنند.