فرهنگ و هنر

ویژه برنامه پاسداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

ویژه برنامه پاسداشت مقام شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار شد

ویژه برنامه پاسداشت مقام سردار شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از فعالان عرصه موسیقی در تولید آثار مرتبط با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه شنبه 26 بهمن ماه در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش ایران تودی، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده با گرامیداشت میلاد امام علی (ع) هاشمی و روز پدر گفت: هنوز هم سال هاست که نام امام علی (ع) است و امام حسین (ع) به این شهرت دارد که امیرالمؤمنین (ع) از خدا غایب شد و هر چه در این دنیا داشت فدا کرد و نخواست. در ازای هر چیزی همه چیز در زندگی آنها به خاطر خدا.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند: بسیج مدرسه عشق است. یعنی عشق جایی است که رسیدن به خدا را به انسان می آموزد و این عشق فداکاری است که برای خود نمی خواهی و این عشق نام حضرت علی (ع) را زبانزد کرده است زیرا همه چیز در راه خدا فدای راه خدا.
دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه حضرت علی (ع) با یاد خدا به این نقطه رسیدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت امیرالمومنین (ع) است و اگر امروز شهید سلیمانی بدرخشد. چون مکتب امام علی (ع) را دارد نشانه است. شهید سلیمانی نیازی به معرفی با هنر سینما، موسیقی و تئاتر ندارد و ما نیاز داریم که شخصیت او مانند او باشد و جامعه ما پر از حاج قاسم شود، هر چقدر هم که او را از این منشور توصیف کنیم. ، کافی نیست، زیرا طرح ایثار منجر به خودسازی و جامعه سازی در جامعه می شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز شهید حاجی قاسم سلیمانی یک چهره واقعی و واقعی است و دنیای بدون قهرمان باید قهرمان توهم بسازد چرا که دستشان خالی است اما دست ما پر است و حاجی داریم. قاسم.”
معاون رئیس جمهور خطاب به هنرمندان عرصه موسیقی گفت: هنر بیان عشق است و مقدس ترین چیزی که خداوند برای انسان آفریده عشق است و شما هنرمندان عزیز این ساز را دارید و خداوند آن را عطا کرده است. . این ابزار برای شماست «امروز روز پاسداشت شخصیت های بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی است که شناخت خوبی از مسائل جامعه دارند و به همین دلیل باید از بصیرت شما تشکر و قدردانی کرد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: سلیمانی قهرمان و قهرمان ایران زمین اسلام است و ما فردی مانند او را نمی شناسیم که هویت ملی ایرانی و اسلامی ما را متحد کند و این به خاطر شخصیت است. شهید حاج قاسم سلیمانی به جامعه ما بخشید. .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش زبان هنر برای نشان دادن چهره و شخصیت ملی شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: هیچ زبانی مانند هنر نمی تواند بیانگر این شخصیت باشد. در مورد شهید حاجی قاسم سلیمانی هنر موسیقایی هنرمندان بر جان همه مردم نشست. شعر و موسیقی دلها را روشن می کند و از همه عزیزانی که در صدا و سیما، مؤسسه Uc، سازمان فرهنگ و هنر شهرداری و سازمان موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خلق آثاری ماندگار در مورد شهید سلیمانی همکاری داشته اند تشکر می کنم. ارشاد اسلامی. .
پخش نماهنگ «فصل دردسرها» با صدای علی زندوکیلی، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج، اجرای «حاج قاسم هنوز زنده است» توسط گلمرضا صنعتگر با شعر میلاد عرفان پور و آهنگسازی محمدرضا چراغعلی، مداحی نماهنگ حضرت علی از صدیق آهنگران به خوانندگی علی چراغی و شعری از عبدالجبار کاکایی و نماهنگ دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما به تهیه کنندگی مرکز موسیقی ماوا از جمله بخش های مختلف این برنامه بود. مراسم
بخش بعدی این مراسم ارزیابی فعالان عرصه موسیقی در تهیه آثار مربوط به سردار حاجی قاسم سلیمانی بود.آهنگساز محمدرضا چراغعلی، شاعر عبدالجبار کاکایی، شاعر میلاد عرفان پور، امیرمهدی حکیمی، محمدمهدی سیار شاعر، محمد حشمتی، رهبر ارکستر آرش امینی، آرمان مهربان امیر حقیقت خواننده، سید محسن حسینی خواننده، حسین ستاری فر خواننده، علی چراغی خواننده، حسین صیامی، محمد رسولی شاعر، میلاد هارونی خواننده، بهرام پاییز خواننده، امیرزاده خواننده و تنظیم کننده و جوادی، تنظیم کننده، آهنگساز و آهنگساز علی زند وکیلی، آهنگساز و تنظیم کننده، بلال حسنی دهنوی آهنگساز و تنظیم کننده از امید روشن بین نیز از جمله هنرمندان برنده جایزه بودند.
انتهای پیام/