فرهنگ و هنر

شهید سلیمانی نمونه کامل انسان تربیت شده در مکتب اسلام است

حجت الاسلام مرتضوی در نشست هم اندیشی شهید سلیمانی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در شهر نبطیه لبنان گفت: یک انسان دوست، رهبر و الگو است: شهید سلیمانی نمونه کامل انسانی است که در مکتب اسلامی رشد کرده است.

به گزارش ایران تودی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، «شهید سلیمانی; بشردوستانه، رهبر و نمونه «حزب الله لبنان در شهر نبطیه لبنان با حضور حجت الاسلام سید محمدرضا مرتضوی وابسته به جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست جمعی از صاحب نظران و صاحب نظران به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مجموعه کارنامه ها و افتخارات شهید قاسم سلیمانی و الگوبرداری از این اقدامات پرداختند.

حجت الاسلام مرتضوی در این دیدار با اشاره به دلاوری های سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم، گفت: ثبات امنیت در منطقه مرهون سربلندی، ایثار و از خودگذشتگی سردار سلیمانی است. “

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: او فرماندهی بود که برای دفاع از ارزش های ملی و اسلامی صحنه نبرد را ترک نکرد.

وی افزود: سردار سلیمانی را به حق می توان الگوی ایثار و انسانیت معرفی کرد. با وجود مجروح شدن در جنگ، به مبارزه با نیروهای بعثی عراق ادامه داد. او در سال های اخیر ثابت کرده است که فریاد، صدای مظلوم است و برای حمایت از مظلوم و مظلوم به میدان جنگ با گروه های تروریستی رفته است.

حجت الاسلام مرتضوی در تشریح مولفه های مکتب شهید سردار سلیمانی گفت: عمل صالح، خدمت بی تکلف، تواضع و ساده زیستی از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود. این مسائل مهم ترین مؤلفه مکتب شهید سلیمانی و پرهیز از اخلاص و مادیات در عمل است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به شخصیت تأثیرگذار سردار شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه از سوی دشمن شناخته می شد، از نخبگان نظامی بود. او شخصیتی تأثیرگذار داشت. در زمان حیات خود حداکثر جذب را انجام داد و پس از شهادت، نفوذش در دنیا کاملاً مشخص شد و این وجه تمایز سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از دیگر فرماندهان نظامی به ویژه سران مستکبران است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی نقطه عطف مهم تاریخی بود که لکه ننگی جاودانه بر پیشانی رهبران مقاومت و مبارزه با باطل خواهد بود. جبهه استکبار جهانی

در پایان این دیدار حجت الاسلام مرتضوی به سوالات پاسخ داد.

انتهای پیام/