اجتماعیکسب و کار ایرانیان

موقعیت برندها در هرم فشن چگونه است ؟

کیفیت بالای پارچه ها و فرآیند ساخت حرفهای

همانطور که گفته شد در هرم فشن، برندهای لوکس در راس هرم قرار دارند. این برندها از پارچه های با کیفیت بالاتر و خاص‌تر نسبت به بازار انبوه استفاده می‌کند. به همین دلیل، محصولات آنها عمر طولانی‌تری داشته و برای مدت زمان طولانی‌تری ظاهر بهتری خواهد داشت. همچنین برندهای لوکس دارای یکسری قطعات خاص و ویژه‌ای هستند که برای ایجاد آنها به مهارت های حرفه‌ای متکی می‌باشند. همین ویژگی باعث افزایش قیمت آنها شده و جایگاهشان را ارتقا می‌دهد.

خدمات مشتری و پوشش رسانهای

از جمله ویژگی هایی که تاثیر زیادی در جایگاه برندها در هرم مد و فشن می‌گذارد، خدمات رسانی به مشتری و تجربه آنها از خرید است. وقتی از فروشگاه پرادا یا لویی ویتون بازدید می‌کنید، بهترین خدمات مشتری را که می‌توانید تصور کنید، دریافت خواهید کرد. درواقع همه برندهای مد برای تبلیغات هزینه زیادی می‌کنند، اما برندهای لوکس برتر به طور قابل توجهی بیشتر از مارک های معمولی برای این موضوع هزینه می‌نمایند.برای شرکت در کلاس خیاطی لطفا کلیک کنید

همچنین امروزه با توجه به توسعه اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی، برندها به منظور تبلیغ محصولاتشان در این بستر، استراتژی قوی‌ای پیاده سازی کرده‌اند. از جمله آنها این است که برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور پول زیادی می‌پردازند تا محصولات خود را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ نمایند.

سطوح مختلف در هرم مد

پنج سطح مختلف در هرم فشن و مد وجود دارد که بواسطه آن، موقعیت هر برند در هرم متمایز می‌شود. این 5 سطح اصلی از راس هرم به سمت قاعده آن به شرح زیر است:

اوت کوتور، راس هرم مد و فشن

این سطح شامل تولید و ارائه قطعات منحصر به فردیست که بسیار دقیق ساخته شده‌اند و در آنها توجه ویژه‌ای به جزئیات گشته است. البته این قطعات در دسترس عموم قرار ندارند و تنها به تعداد کمی از مشتریان منتخب، این خدمات هنری ارائه می‌شود. از جمله برندهایی که در سطح اوت کوتور یافت می‌شوند شامل: Chanel، Hermes، Dior، Prada، Bvlgari، Ralph Lauren و Dolce & Gabbana.

قطعات سفارشی

قطعات لوکس قابل دسترس در هرم مد و فشن معمولاً در اندازه‌های استاندارد  تولید می‌شوند. با اینکه این قطعات همچنان با کیفیت بوده و از قیمت بالایی برخوردار هستند، برای افراد عمومی نیز قابل دسترس می‌باشند. از جمله برندهایی که در سطح قطعات سفارشی قرار دارند میتوان به Versace، Donna Karan، Burberry، Louis Vuitton، YSL و Fendi اشاره کرد.

قطعات قابل انتشار

در این سطح با الهام از لباس های آماده، حجم گسترده‌تری از قطعات و محصولات تولید می‌شود. مخاطبان این گروه نسبت به گروه های قبلی بیشتر بوده و حتی می‌توانند از قشر جوان‌تر جامعه باشند. این قسمت قابلیت خرده فروشی بیشتری داشته و فعالیت کنونی برند در این سطح بیشتر به منظور گسترش مخاطبان هدف است. برندهایی که معمولا در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از: Paul Smith، Stella McCartney، Dsquared2 و Ralph Lauren.

برندهای مد ممتاز

می‌توان سطح مد ممتاز را حد وسط میان برندهای سطح بالا و بازار انبوه دانست. برندهای موجود در این سطح، افرادی را مورد هدف خود قرار می‌دهند که حاضرند برای سطح مناسب کیفیت، هزینه بیشتری را پرداخت نمایند. این سطح به عنوان پردرآمد نیز شناخته می‌شود. از جمله برندهایی که در این سطح حضور دارند میتوان به Guess، Hugo Boss، Calvin Klein، Diesel، DKNY و Michael Kors اشاره کرد.

بازار انبوه، پایینترین سطح هرم مد و فشن

آخرین سطحی که می‌خواهیم به آن بپردازیم مربوط به پایین‌ترین سطح هرم فشن و مد می‌باشد. بازار انبوه، سطحیست که در قاعده هرم قرار دارد. هدف این بخش ارائه گزینه های مد با قیمت های مقرون به صرفه است تا در حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند. در بیشتر مواقع، برندهای بازار انبوه از برندهای لوکس الهام می‌گیرند؛ اما لباس هایی که عرضه و تولید می‌کنندبصورتی است که خرید آن برای مصرف کننده معمولی مقرون به صرفه‌تر باشد.

در نهایت، مردم را قادر می‌سازد تا بدون پرداخت هزینه‌های بالا در روند مد باقی بمانند. تنها نقطه ضعفی که در این سطح وجود دارد این می‌باشد که محصولات بازار انبوه عموما از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند. به هرحال هرچه کیفیت پارچه بالاتر باشد مسلما هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کرد. همچنین آنها بر اساس اندازه‌گیری های استاندارد تولید نمی‌شوند، به این معنی که مصرف کنندگان اندازه دقیقی از لباس را دریافت نمی‌کنند. برندهایی که معمولاً در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از Zara، H&M، Forever21، GAP، American Eagle، Mango، Bershka و Stradivarius.

کیفیت پارچه ها در هرم فشن

در هرم فشن برندهای لوکس از پارچه های با کیفیت بالاتر نسبت به بازار انبوه استفاده می کند. به همین دلیل، محصولات آنها عمر طولانی تری دارند و برای مدت زمان بیشتری ظاهر بهتری خواهد داشت.

فرآیند ساخت حرفه ای تر

برندهای لوکس برای ایجاد قطعات منحصر به فرد به مهارت های حرفه ای متکی هستند. برخی از قطعات نیز دست ساز هستند. همین مورد قیمت آنها را افزایش داده و جایگاهشان را ارتقا می دهد.

هرم فشن چیست

خدمات مشتری و تجربه

وقتی از فروشگاه پرادا یا لویی ویتون بازدید می کنید، بهترین خدمات مشتری را که می توانید تصور کنید، دریافت خواهید کرد.  در هرم فشن خدمات مشتری خوب جایگاه زیادی دارد و برندهای لوکس نیز این مورد را خوب می دانند. همه برندهای مد برای تبلیغات هزینه زیادی می کنند، اما برندهای لوکس برتر به طور قابل توجهی بیشتر از مارک های معمولی هزینه می نمایند.

پوشش رسانه های اجتماعی در هرم فشن مهم است

برندها هر چند وقت یک بار در پست های رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند؟ این روزها، برندها برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور پول زیادی می پردازند تا محصولات خود را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.

سطوح مختلف در هرم فشن

حالا کم کم داریم پی می بریم که هرم فشن چیست؟ وقتی صحبت از هرم فشن برندها می شود، پنج سطح مختلف وجود دارد که هر برند و موقعیت آن را در هرم متمایز می کند. در زیر پنج سطح اصلی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

این دسته قطعات منحصر به فرد و ساخته شده ای را ارائه می کند که بسیار دقیق است و به جزئیات نیز توجه ویژه ای می شود. آنها به تعداد کمی از مشتریان منتخب خدمات هنری خود را ارائه می دهند. این مورد بالاترین بخش هرم است. برندهایی که معمولا در این بخش یافت می شوند عبارتند از Chanel، Hermes، Dior، Prada، Bvlgari، Ralph Lauren و Dolce & Gabbana.

قطعات سفارشی

قطعات لوکس قابل دسترس در هرم فشن معمولاً در اندازه‌های استاندارد  تولید می‌شوند. در حالی که آنها هنوز از کیفیت بالا و برچسب قیمت بالایی برخوردار هستند، برای افراد عمومی نیز قابل دسترس می باشند. برندهایی که معمولاً در این بخش یافت می شوند عبارتند از Versace، Donna Karan، Burberry، Louis Vuitton، YSL و Fendi.

قطعات قابل انتشار

در بخش دیگر هرم فشن با الهام از لباس های آماده (RTW) حجم تولید گسترده تری را به خود اختصاص داده است. در این بخش با مخاطبان گسترده تر روبرو خواهید شد. همچنین مخاطبان می توانند جوان تر باشند. این قسمت قابلیت خرده فروشی بیشتری دارد و معمولاً برای گسترش مخاطبان هدف استفاده می شود. برندهایی که معمولا در این بخش یافت می شوند عبارتند از: Paul Smith، Stella McCartney، Dsquared2 و Ralph Lauren. بررسی هرم فشن

منبع : سیماکده

thesprucecrafts.com