حوادث

هشدار فتا درباره مجرمان سایبری درقالب دستفروشان دوره گرد/ چالوس و هراز از جاده‌های پرجرم

معاون اجتماعی پلیس فتا کشور اعلام کرد: پلیس سایبری کشور گشت مشترک پلیس فتا و یگان های گشت پلیس فتا را راه اندازی کرده و فعالیت فروشندگان موبایل و مبادلات مالی این افراد را به صورت نامحسوس رصد می کند.

به گزارش ایران تودی، سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت: با تحلیل پرونده های قضایی در پلیس فتا و تجربه گذشته، یکی از جرایم فزاینده با خریدهای نوروزی و نوروزی هموطنان در حال افزایش است. «جرایم در زمینه کپی برداری از اسکیمر یا کارت بانکی.

این مقام مسئول ادامه داد: مجرمان سایبری عمدتاً در قالب فروشندگان موبایل در سطح معابر شهری ظاهر می شوند و برای جذب مشتری کالاهای مختلف را با قیمت های زیر بازار عرضه می کنند. با ترفندهای خاص و با سوء استفاده از اعتماد یا سهل انگاری شکارچی، با گرفتن کارت مشتری و قرار دادن آن در دستگاه کپی کارت به نام اسکیمر و گرفتن رمز کارت از آنها؛ در فرصتی مناسب سعی می کنند کارت بانکی فریب خورده را خالی کنند.

وی افزود: پلیس فتا با آگاهی بخشی و آگاهی بخشی و همچنین اقدامات پیشگیرانه از جمله راه اندازی خدمات گشت مشترک فتا برای پیشگیری از وقوع این گونه جرائم در حوزه پیشگیری اجتماعی تلاش می کند و نظارت دقیق بر فعالیت ها و تراکنش های مالی آنها دارد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه سال جاری 13 نفر که با این شگرد اقدام به فریب شهروندان در این منطقه می کردند شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. وی گفت: این عملیات تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت.

سرهنگ پاشایی یکی از آلوده ترین، پرخطرترین و پرخطرترین محورهای مواصلاتی منطقه را محوری برای انتقال به شمال کشور به ویژه در جاده چالوس و هراز عنوان کرد و به شهروندان هشدار داد: مجرمان سایبری سیار و دوره ای را هدف قرار می دهند. فروشندگان قصد فریب دارد.

این مقام سایبری راه حل اصلی پیشگیری و پیشگیری از این گونه جرائم را افزایش آگاهی شهروندان عنوان و بیان کرد: تمامی مراحل عملیات بانکی اعم از درج کارت بانکی در دستگاه و وارد کردن رمز باید توسط دارندگان کارت انجام شود. از ارائه کارت و افشای رمز خودپرداز به فروشندگان اکیدا خودداری کنید و در صورت تراکنش خطرناک سریعا رمز خودپرداز تعویض شود تا از برداشت های غیر مجاز جلوگیری شود.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را به مراکز آمبولانس پلیس 110 اطلاع دهند، گفت: پرونده جنایی به اطلاع عموم می رسد.

انتهای پیام/