اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

دکوراسیون داخلی ویلاهای ترکیه

همه چیز درباره دکوراسیون داخلی منزل ترکیه ای

اگر نگاهی به سبک در کشور ترکیه، به ویژه شهرهای بزرگ آن چون استانبول و ازمیر، آنکارا و آنتالیا بیندازیم، استفاده از سبک های کلاسیک و مدرن، به شکل چشمگیر دیده می شود. همین طور به کار ترکیب رنگ های ست با یکدیگر، در بیشتر سبک های طراحی دکوراسیون داخلی در کشور ترکیه رواج دارند.

دکوراسیون داخلی خانه ترکیه ایی

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی به سبک ترکیه ای

در خصوص طراحی داخلی ویلاهای شمال سالن پذیرایی، اگر بخواهید به سبک ترکیه ای اقدام کنید، به کار بردن مدل مبل های ترکیه ای، بهترین گزیه خواهد بود. همین طور لازم است که حتما پرده ها هم با پارچه مبلمان همخوانی داشته باشند. این چیزی است که یک هارمونی خاص در فضای سالن پذیرایی به وجود آورده و باعث می شود که محیطی گرم تر و دوست داشتنی تر نیز داشته باشیم.

هزینه طراحی داخلی مغازه: البته همیشه قرار نیست که حتما پارچه رومبلی و پرده ها کاملا یکسان باشند، بلکه دنبال کردن یک هارمونی و تناسب میان این دو نیز کمک خواهد کرد تا سبک دکوراسیون داخلی در سالن پذیرایی را به مد ترکیه پیش ببرید. به هر ترتیب شما نباید به ترکیب و تناسب مبل و پرده ها بی تفاوت بوده و هر یک از آن ها را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

دکوراسیون خانه های ترکیه ای با طراحی های متفاوت دکوراسیون خانه های لوکس ترکیه

با نگاهی به تصاویر مربوط به این سبک از طرح داخلی منزل مسکونی، بهتر می توانید ترکیب وسایل و به کار بردن رنگ ها در کنار یکدیگر را در مدل ترکیه ای درک کنید. به ویژه این که مشاهده خواهید کرد ترکیه ای ها از رها کردن فضا و خالی گذاشتن آن لذت زیادی نبرده و در هر بخشی از خانه با داشتن فضایی، حتما اقدام به پر کردن آن، حتی شده با وسایل تزئینی خواهند کرد. به طور مثال استفاده از میزهای کوچک در بخش های مختلف سالن پذیرایی گویای این مطلب است.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب منزل ترکیه ای

در خصوص اتاق خواب ها نیز ترکیه ای ها ایده های خود را دارند. ترکیب رنگ سفید و طلایی در اتاق خواب های ترکیه ای به وفور دیده می شود. همین طور بسته به این که اتاق خواب مربوط به بزرگسالان، نوجوانان یا کودکان باشد، سبک دکوراسیون داخلی منزل ترکیه ای کاملا متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی رنگ طلایی در شمار رنگ های غالب در دکوراسیون اتاق خواب های ترکیه ای به حساب می آید. ممکن است این رنگ طلایی به تنهایی به کار برده شده یا در ترکیب با رنگ هایی چون سفید، کرم، طوسی، مشکی و … باشد.

طراحی داخلی اتاق خواب منزل ترکیه ایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب منزل ترکیه ای

نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل ترکیه ای

یکی از فاکتورهای قابل در طراحی داخلی منزل ترکیه ای، استفاده از نورپردازی حرفه ای است. ترکیه ای ها عاشق به کار بردن آباژورهای کوتاه و بلند در موقعیت های مختلف در فضای منزل هستند. با استفاده از آباژورهای کوچک و بزرگ در بخش های مختلف منزل، نورپردازی کار بسیار ساده ای خواهد بود. اما در عین سادگی، برای پیاده سازی دکوراسیون داخلی ساختمانی به سبک ترکیه ای، باید حتما یک نقشه برای نورپردازی داشته باشید. این کمک می کند تا فضای داخلی شما در سالن پذیرایی، هال و همین طور اتاق خواب ها، هویت جداگانه ای به خود بگیرند.

حتی ساده ترین فضاهایی که هزینه زیادی برای تکمیل آن ها با اسباب و وسایل مختلف نکرده اید، به کمک تکنیک های نورپردازی، رنگ و لعاب لازم را گرفته و نمای قابل توجهی پیدا خواهند کرد.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی ترکیه ای

در سبک دکوراسیون داخلی منزل ترکیه ای، به کار بردن گیاهان خانگی فوق العاده تاثیر گذار است. به واقع به کار بردن گیاهان در فضایی که پیش از این به کمک تجهیزات لوکس و نورپردازی به سمت دکوراسیون ترکیه ای برده شده اند، باعث خواهد شد تا به طور کلی بتوانید یک ساختار برگرفته از تفکر دکوراسیون عثمانی را پیاده سازی کنید.

مدل دکوراسیون داخلی منزل ترکیه ای فوق مدرندکوراسیون منزل به سبک ترکیه ای

شکل در استانبول ترکیه، طرحی داخلی به سبک معاصر با نقش هایی از طبیعت دارد. این خانه ها توسط طراح ترک به نامTanjuOzelginطراحی شده است. مالک خانه این فرصت طلایی را بهOzelginداد تا او به خلق طرحی از فرهنگ بین الملل بپردازد و در ایده پردازی خود محدودیتی نداشته باشد.

طراح هم با استایلی که به مالک نزدیک باشد سعی در خشنود کردن او کرده است. در این خانه مفهوم معمار از استفاده از عناصر خنثی که در نمای خارجی ساختمان بکار رفته است به زیباترین شکل به نمایش گذاشته شده است.طراح با این چالش روبرو شد و سعی کرد تمام فضا را پر از بافت های چوب و سنگ طبیعی کند تا گزینه های طبیعی را به داخل خانه بیاورد و در عین حال بوجود بیاورد.

مدلهای دکوراسیون داخلی خانه های لوکس

با این بخش از همراه باشید و را مشاهده نمایید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی لوکس خانه های مدرن و شیک

هر طبقه از این خانه با طرح و مفهومی متفاوت طراحی شده چرا که خانه بروی زمینی شیب دار قرار گرفته است؛ طبقه بالایی در واقع هال ورودی است، این طبقه علاوه برآن تمامی اتاق خواب ها را در خود جای داده است در حالی که آشپزخانه در طبقه میانی قرار گرفته است. زمین همکف هم اتاق نشیمن قرار دارد که پر از محصولات الکترونیکی است، همچنین سونا و اتاق بخار هم در این طبقه قرار گرفته اند. این طبقه به پاسیو و حیات خلوت هم متصل می شود.

این خانه به زیبایی هر چه تمام تر سبک زندگی شهری را با طبیعت ادغام کرده و فضایی باانرژی و آرامش بخش بوجود آورده است. بافت ها و مواد سنگ و چوب بکار رفته اجازه حضور طبیعت را در خانه می دهد در حالی که اسباب و لوازم لوکس احساسی مدرن را بوجود می آورد. سیستم روشنایی در این خانه در کمترین مقدار قرار دارد تا تاکیدی بروی استفاده از نور طبیعی بجای نور مصنوعی برای روشن کردن خانه باشد.