عمومیکسب و کار ایرانیان

مقایسه هزینه سفر به دبی و ترکیه

دبی بهتر است یا استانبول؟ برای سفر خارجی، دبی یا استانبول را انتخاب کنیم؟ این سوال برای بسیاری از ایرانیان که قصد سفر به خارج از کشور را دارند ایجاد می‌شود؛ زیرا دبی و ترکیه دو مورد از توریستی‌ترین شهرهای دنیا هستند که در نزدیکی ایران قرار دارد؛ ازاین‌رو مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی نیز محسوب می‌شوند. حال اگر این امکان برای شما وجود داشته باشد که فقط یکی از این دو شهر را برای سفر انتخاب کنید، چه تصمیمی خواهید گرفت؟

برای تصمیم‌گیری در ابتدا باید اطلاعات کافی درباره دبی و ترکیه به دست آورید. در این مقاله دبی و استانبول را از جنبه‌های مختلف مانند آب و هوا، جاذبه های گردشگری، هزینه سفر، امنیت و… مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با مقایسه دبی و استانبول با دید بازتری خود را انتخاب کنید.

سفر به دبی یا استانبول؟

دبی شهری مدرن، پر زرق و برق و مجلل است.در این شهر شگفت انگیز کارهای زیادی می توانید انجام دهید و تفریحات فراوانی برای تجربه کردن پیش رو دارید. همچنین با توجه به ساحلی بودن این شهر، مناظر فوق‌العاده‌ای در انتظارتان خواهد بود. شهر دبی به خاطر سواحل زیبا، ساختمان‌های لوکس و مدرن، تفریحات شبانه و موسیقی زنده شهرت دارد. از طرفی استانبول، شهری زیبا، تاریخی و متنوع است که مناظر و جاذبه های فراوانی در دل خود دارد. شهر استانبول به بناهای تاریخی، تفریحات شبانه و غذاهای ترکی خوشمزه‌اش معروف است.

استانبول دبی
بناهای تاریخی زیبا و دیدنی ساختمان های لوکس و مدرن
مناسب برای سفر خانوادگی مناسب برای سفر خانوادگی
مناسب برای سفر ماه عسل مناسب برای سفر ماه عسل
مناسب برای سفر کوله گردی و اقتصادی تفریحات دریایی و آبی متنوع
سیستم حمل و نقل عمومی خوب

جدول مقایسه نکات مثبت استانبول و دبی در یک نگاه

هزینه سفر از فاکتورهای متعددی تشکیل می‌شود: هزینه بلیط، محل اقامت، حمل و نقل، خورد و خوراک، گشت‌وگذار و خرید، همگی ازعوامل موثر در هزینه نهایی یک سفر داخلی یا خارجی هستند.

دبی شهر لوکس و مدرنی محسوب می‌شود که هزینه یک روز اقامت در آن تقریبا با هزینه پنج روز اقامت در استانبول برابر است. طبیعتا این هزینه به نوع سفر و جزئیات فعالیت‌های شما در آن شهر بستگی دارد؛ اما در مجموع، برای مسافرت به دبی به بودجه بیشتری نیاز دارید.

تصویری از خرید در پاساژهای لوکس دبی

اگر بپرسید برای خرید دبی بهتره یا استانبول باید بگوییم مراکز خرید و بازارهای دبی و استانبول هر دو به یک اندازه جذاب هستند. اگر قصد خرید کالای لوکس همچون طلا، جواهر یا الماس را دارید، پاساژهای دبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اما درصورتی‌که به‌دنبال مد و پوشاک هستید، قطعا مراکز خرید استانبول حرف اول را در خاورمیانه می‌زنند. انواع برندهای مطرح دنیا در پاساژهای استانبول شعبه دارند. در بازارهای سنتی و محلی استانبول نیز می‌توانید اجناس بسیار خوبی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مقایسه جاهای دیدنی و تفریحی دبی و استانبول

دبی شهر مدرنی است و اغلب “ترین” های دنیا در آن جای گرفته‌اند. برای مثال بلندترین برج یا بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در دبی قرار دارند. شما با سفر به این شهر، شگفت‌انگیزترین سازه‌های معماری را مشاهده خواهید کرد و با تفریحات هیجان‌انگیز و جدیدی روبه‌رو خواهید شد.

در عین حال استانبول شهری قدیمی با تاریخ بسیار غنی است و همچنین مناظر طبیعی بسیار جذابی دارد. قطعا جاذبه‌های گردشگری این دو شهر تاثیر قابل‌توجهی در انتخاب شما می‌گذارند. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین و مشهورترین جاهای دیدنی و تفریحی دبی و استانبول آشنا خواهید شد.

  • دیدنی ها و تفریحات دبی: برج خلیفه، ساحل جمیرا، خیابان السیف، موزه آینده دبی، آکواریوم لاست چمبرز، دهکده جهانی دبی، شهربازی آی ام جی، اسکای دایو دبی
  • دیدنی ها و تفریحات استانبول: مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر، برج دختر، برج گالاتا، جزیره بویوک آدا، کاخ دلما باغچه، کاخ موزه توپکاپی، مسجد سلطان احمد

هر دو شهر دبی و استانبول جذابیت‌های خاص خود را دارند و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا هستند. اگر به‌دنبال مکان‌های مدرن و لوکس و تجربه‌های جدید هستید، را انتخاب کنید. درصورتی‌که به اماکن تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی علاقه بیشتری دارید، برای شما مناسب‌تر است.

نمایی از شهر دیدنی استانبول

مقایسه آب و هوای دو شهر دبی و استانبول

استانبول باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدلی دارد و برای سفر در چهار فصل سال گزینه مناسبی به شمار می‌رود؛ اما دبی یک شهر گرمسیری است و ساکنان آن در اغلب روزهای سال گرمای شدیدی را تجربه می‌کنند.

اگر می‌خواهید از سرمای شدید یا گرمای طاقت‌فرسا در امان باشید، بهترین زمان برای سفر به استانبول، فصل‌های بهار و تابستان و برای سفر به دبی، فصل‌های پاییز و زمستان است. درصورتی‌که آب و هوای شهر مقصد اهمیت بسیاری برایتان داشته باشد، به احتمال قوی ترکیه را به‌عنوان مقصد تور نوروز ۱۴۰۲ انتخاب خواهید کرد.

سیستم حمل و نقل عمومی در دبی بهتر است یا استانبول؟

سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی شامل تاکسی، مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های آبی و مونوریل است و تنوع نسبتا کمی دارد؛ اما در استانبول می‌توانید علاوه‌بر موارد ذکر شده، از تراموا، کشتی و ون نیز استفاده کنید.
حمل‌و‌نقل عمومی در دو شهر دبی و استانبول گران قیمت است؛ اما استانبول سیستم متنوع‌تر و کامل‌تری دارد. در مجموع هنگام سفر به استانبول برای تردد در سطح شهر راحت‌تر خواهید بود.

اگر هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده‌اید و نمی‌دانید که یا را انتخاب کنید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

برای سفر خانوادگی دبی بهتر است یا استانبول؟

اگر قرار است با کودک خود به دبی یا استانبول سفر کنید، باید بگوییم هر دو مقصد تفریحات کودکانه زیادی دارند و سرگرمی های خانوادگی متنوعی را به مسافران ارائه می دهند. دبی پارک های آبی، سواحل زیبا و باغ گل معروفی دارد که توجه کل خانواده را به خود جلب خواهد کرد. همچنین تماشای فواره ها و رقص آب برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. استانبول هم چند پارک موضوعی و آکواریوم دارد که کودکان را سرگرم خواهد کرد.

از نظر امنیت دبی بهتر است یا استانبول؟

دبی نه تنها یکی از امن‌ترین شهرهای خاورمیانه بلکه از امن‌ترین شهرها در جهان به شمار می‌رود. میزان جرم و جنایت در دبی بسیار پایین و نزدیک به صفر است. استانبول هم امنیت بالایی دارد؛ اما باید از برخی محله‌های آن دوری کنید تا از جیب‌بری در امان بمانید.

در مقام مقایسه، دبی شهر امن‌تری است؛ اما سفر به استانبول نیز خطری برای شما به همراه نخواهد داشت. فقط کافی است برخی نکات ایمنی را در این شهر رعایت کنید.

تصویری از تنوع غذاهای ترکی در استانبول

دبی و استانبول هر دو برای غذادوست ها و عاشقان رستوران گردی تنوع بی نظیری ارائه می دهند. در دبی می توانید غذای محلی به نام قوزی را تجربه کنید که با گوشت بره، برنج، سبزیجات، ادویه و آجیل تهیه می شود. استانبول هم به دلیل تنوع غذایی بالا همواره در صدر لیست سفر غذادوست ها قرار دارد. در این شهر همه جور خوراکی خوشمزه‌ای پیدا می‌شود؛ از غذاهای ترکی کلاسیک گرفته تا دسرهای شیرین و باقلوا. پیده، کباب و دونر هم از غذاهایی است که حتما در سفر به استانبول باید آنها را امتحان کنید.

در کل استانبول تنوع غذایی بیشتری را در معرض مسافران و گردشگران قرار می دهد. خوراکی های خوشمزه‌ای که طعم آن تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. در عوض، در دبی می توانید از رستوران‌های بین‌االمللی مختلف استفاده کنید که انواع غذاهای بین‌المللی را طبخ می‌کنند.

مقایسه تفریحات شبانه در دبی و استانبول

اگر بخواهیم دبی و استانبول را از نظر تفریحات شبانه با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم دبی انتخاب اول برای دوست داران مهمانی و کلوب های شبانه است. بیشتر افراد ثروتمند دنیا در شهر دبی مهمانی های خود را برگزار می کنند و این شهر کلاب های شبانه زیادی با موسیقی زنده دارد که شب شما را به شدت هیجان انگیز خواهد کرد. البته که در استانبول هم می توانید تفریحات شبانه را تجربه کنید؛ کلاب رینا در شهر استانبول از بهترین کلاب های شبانه این شهر است.

مقایسه مدت زمان ایده آل برای سفر به دبی و استانبول

هم دبی و هم استانبول جاهای دیدنی زیادی دارد و شما می توانید اوقات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. با این حال، مدت زمان ایده آل برای بازدید و تفریح در سفر به دبی 3 تا 7 روز است. برای دیدن جاذبه های گردشگری استانبول نیز همین زمان کفایت می کند.

با اطلاعاتی که در این مقاله از در اختیار شما قرار دادیم، تلاش کردیم تا به سوال «دبی بریم یا استانبول؟» پاسخ دهیم؛ البته پاسخ به این سوال در نهایت به بودجه و سلیقه هر گردشگری بستگی دارد. هر دو شهر جذابیت‌های خاص خود را دارند و از جمله شهرهای توریستی محبوب در دنیا به شمار می‌روند. سوال اینجا است که شما کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ تور استانبول یا تور دبی؟ در قسمت نظرات به ما بگویید انتخاب شما کدام یک از این دو مقصد پرطرفدار است.

سوالات متداول

سفر به دبی بهتر است استانبول؟

سفر به دبی و استانبول جذابیت های خاص خود را دارد. برای مقایسه کامل سفر به این دو مقصد پرطرفدار این مقاله از تریپ را بخوانید.

سفر به دبی ارزوقتی صحبت از مسافرت خارجی ارزان به میان می‌آید، دبی و استانبول انتخاب اول ما ایرانی‌ها هستند. علاوه بر نزدیکی این دو شهر به کشورمان، مناسبات فرهنگی مشترک و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان آن‌ها از دیگر دلایلی هستند که باعث محبوبیت دبی و استانبول نزد ایرانیان شد‌اند. به هر حال، اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به این دو شهر سفر کنید،

چرا به استانبول و دبی سفرکنیم؟

پیش از اینکه درباره سفر به استانبول یا دبی تصمیم‌گیری کنید، قبل از هر چیزی باید درباره یکسری مسائل با خودتان به توافق برسید. با چه هدفی قرار است به سفر بروید؟ چه مقدار بودجه‌ای را برای سفر کنار گذاشته‌اید؟ در چه فصل و ماهی از سال قرار است به این شهرها سفر کنید؟ دوست دارید در فصول گرم سال به مسافرت بروید یا در تمامی ماه‌های سال مسافرت برایتان جذاب است؟ پاسخی که به این سوال‌ها می‌دهید، تصمیم‌گیری درباره این که به دبی سفر کنید یا استانبول را برایتان ساده‌تر خواهد کرد.

سفر به دبی ارزان‌تر است یا سفر به استانبول؟

به طور کلی، دبی در مقایسه با استانبول شهر لوکس‌تری است و طبیعتا سفر به آن نسبت به استانبول هزینه بیشتری را روی دست شما می‌گذارد. و هزینه استفاده از جاذبه‌های تفریحی، خورد و خوراک و حتی خرید در این شهر از استانبول بیشتر است. بنابراین، اگر از نظر بودجه سفر در مضیقه هستید، استانبول گزینه مناسب‌تری برای سفر است.

غذاهای استانبول خوشمزه ‌تراست یا دبی؟

از نظر شکم‌گردی و گردشگری غذا، هر دو شهر وضعیت خیلی خوبی دارند و غذاهای بسیار باکیفیت و خوشمزه‌ای را در آن‌ها صرف خواهید کرد. اما استانبول به انواع کباب‌ها، غذاهای خیابانی و شیرینی‌های لذیذی مثل باقلوا و کنافه معروف است و اگر از امتحان‌کردن غذاهای جدید و شکم‌گردی لذت می‌برید، استانبول مقصد بهتری برای شما خواهد بود.

هزینه اجاره خودرو لوکس در دبی با توجه به نوع خودرو متفاوت است؛ اما شما می‌توانید چه از طریق شعبه تهران و چه در داخل دبی، با هر واحد پول حتی با BTC و USDT مبلغ کرایه و دیپوزیت را پرداخت کنید. نرخ تبدیل دقیق طبق قیمت صرافی‌های معتبر دبی محاسبه می‌شود و هیچ کارمزد اضافه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.