حوادث

هشدار پلیس فتا درباره دانلود نرم افزار همراه بانک

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به همراه این بانک نسبت به شهروندان جعلی با برنامه های جعلی هشدار دادند.

به گزارش ایران تودی ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به استفاده گسترده از نرم افزارهای بانکداری همراه ، گفت: به لطف پیشرفت تکنولوژی ، امروزه بسیاری از خدمات بانکی را می توان به صورت غیابی و به روش های مختلف انجام داد. بانکداری اینترنتی ، بانکداری همراه و … متأسفانه در این شرایط ، برخی افراد سودجو نیز سعی در فریب و فریب کاربر دارند که اصلی ترین راه ایجاد نرم افزارهای جعلی در نرم افزار موبایل بانک است.

وی گفت: اخیراً به پلیس فتا اطلاع داده شده است که مظنونان برنامه تلفن همراه را از منابع غیر معتبر بارگیری کرده و سپس کلاهبرداری کرده اند. در این موارد ، مأموران پلیس فتا اقدامات فنی را انجام دادند تا بفهمند آیا جنایتکاران تلفن همراه کاربر را با بانک های جعلی طراحی کرده اند که در واقع نرم افزارهای مخرب هستند ، این برنامه را در منابع غیر معتبر قرار داده و دسترسی غیرمجاز ایجاد کرده است. ، از حساب شهروندان کسر می شود.

وی افزود: شهروندان باید مراقب باشند که با به روزرسانی مداوم تلفن های همراه خود با بدافزارهای مطمئن از این امر جلوگیری کنند. همچنین باید مراقب باشید که اطلاعات مهم مانند رمز اول و دوم کارت ها ، رمز سیستم بانکی ، cvv2 و تاریخ انقضای کارت را در تلفن همراه خود ذخیره نکنید.

رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه شهروندان باید برنامه های خود را از منابع معتبر تهیه کنند ، گفت: بنابراین ، من به شهروندان توصیه می کنم برای بارگیری و نصب نرم افزار تلفن همراه از جستجو در مرورگرهای تلفن همراه خودداری کرده و با ارائه دهنده اصلی نرم افزار تماس بگیرند. وب سایت رسمی بانک

گودرزی ادامه داد: همچنین شهروندان نباید از جستجوهای موجود در گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای شارژ ، انتقال پول ، بارگیری برنامه های بانکی یا انجام هرگونه تراکنش مالی و ایجاد سایتهای معتبر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برنامه های مالی و بانکی را فقط از طریق وب سایت بانک ها بارگیری و نصب کنند و به تبلیغات منتشر شده در منابع غیررسمی توجه نکنند ، تصریح کرد: رمز سیستم های تلفن همراه بانک خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید. حداقل هر سه ماه یکبار باشد و شامل سال تولد ، شماره شناسنامه و غیره باشد.

انتهای پیام