حوادث

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

دفتر پلیس اتحادیه اروپا (یوروپول) می گوید تهدید ناشی از جرایم سازمان یافته در بلوک 27 کشور به سطح بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش ایران تودی ، براساس گزارش چهار ساله این سازمان ، حدود 40 درصد از شبکه های جنایی در اروپا به هم پیوسته اند و تجارت و خلوص کوکائین با سرعتی بی سابقه افزایش یافته است. پلیس آلمان و هلند در ماه فوریه 23 تن کوکائین در آمستردام و هامبورگ کشف و ضبط کردند.

کاترین دی بول مدیر یوروپول گفت: “سال گذشته ، باندهای تبهکار به سرعت با شیوع ویروس کرونا سازگار شدند ، داروهایی تولید کردند که از حد بی سابقه ای برخوردار بود و در مورد روش جدید کار و حتی صحبت صحبت کردند.

شیوع ویروس کرونا بازارهای جدیدی را برای مجرمان از جمله قاچاق مواد مخدر ، شبکه های جرایم سازمان یافته و فروش واکسن و کیت های تقلبی کرونا گشوده است.

یوروپل تقابل اتحادیه اروپا با سازمان های جنایی فراملی را یکی از بزرگترین چالش های پیش روی نیروهای انتظامی و امنیتی اروپا توصیف می کند. طبق اطلاعات یوروپل ، 70٪ شبکه های جنایی حداقل در سه کشور فعالیت می کنند.

علاوه بر این ، قتل و آدم کشی با استفاده از سلاح ، و همچنین شکنجه رقبا و افراد متجاوز در شبکه های جرایم سازمان یافته ، به طرز چشمگیری افزایش یافته است و به نظر می رسد با توجه به وضعیت غیر معمول فعلی ، ترس از رشد در سال های آینده بسیار جدی باشد.

آژانس پلیس اروپا به شهروندان 27 کشور اتحادیه اروپا هشدار داده است که علاوه بر سرقت ، مراقب کلاهبرداری آنلاین و آفلاین نیز باشند. طبق آمار ، سالانه به طور متوسط ​​یک میلیون سرقت در اتحادیه اروپا انجام می شود.

یکی از نگرانی های پلیس اتحادیه اروپا شیوع فساد و توانایی مجرمان در استفاده از ساختارهای ملی و بین المللی برای پولشویی و عدم توانایی دولت ها در مبارزه با این جنایت است.

به گزارش یورونیوز ، کمیسیون اروپا با استناد به گزارش یوروپول ، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که با افزایش نظارت بر دادرسی ، نظارت قضایی و تبادل اطلاعات را افزایش دهند.

انتهای پیام