حوادث

ضرورت تامین اعتبارات جمعیت هلال احمر از منابع پایدار

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات و پوشش خدمات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و امدادرسانی به جمعیت هلال احمر منابع مناسبی را از منابع پایدار تخصیص و تخصیص دهیم. ”

به گزارش ایران تودی ، مهدی ولی پور وی در دیدار با استاندار و نمایندگان مردم کرمان ، راور ، بافت ، رابر و ارزوئیه گفت: “ما باید به دنبال فاجعه در کشور کمک ها و منابع انسانی آموزش دیده را تقویت و ارتقا دهیم.”

وی با اشاره به افزایش نقش ها و مسئولیت های جمعیت هلال احمر در برخی از وقایع که قبلاً بخشی از مسئولیت های جمعیت نبود ، گفت:.

ولی پور با قدردانی از حمایت و توجه اعضای مجلس شورای اسلامی به دغدغه های جمعیت هلال احمر ، اظهار داشت: با بحث و گفتگوهای مجلس شورای اسلامی در زمینه کمک های امداد و نجات ، هوایی و زمینی به یک ردیف بودجه ثابت و جداگانه نیاز داریم این کشور مطابق انتظارات و وظایف تعیین شده عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان امداد و نجات عهده دار مسئولیت های مدیریتی محوله به جمعیت هلال احمر است ، افزود: فعالیت های جمعیت هلال احمر شامل دو قسمت داوطلبانه و مدیریت است که در صورت لزوم در داخل و خارج از کشور انجام می شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه گفت: توسعه و گسترش ناوگان امداد و نجات ، ایجاد تیم های امداد و نجات هوایی و تخصصی و مراقبت های پزشکی فوری از مهمترین اقدامات انجام شده توسط هلال احمر از زمان فاجعه بار است زلزله در بم.

ولی پور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش امداد و نجات گفت: کمتر از 4000 کارگر در شعب ، پایگاه های امداد و نجات و مراکز EOC در سراسر کشور مشغول به کار هستند و باید متناسب با وظایف و مأموریت های محوله انتظارات را افزایش دهند

وی افزود: طبق تحقیقات اخیر برای تقویت و نوسازی ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی ، سازمان هلال احمر و امداد به 14 هزار میلیارد وام برای پاسخگویی به حوادث در زمینه های مختلف نیاز دارد.

در این جلسه فرماندار زینی وند کرمان گفت: ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان از هواداران هلال احمر استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است ، گفت: کرمان به دلیل وسعت و حادثه یکی از خطرناک ترین استان های کشور است. برای داشتن پایگاه و پشتیبانی مادی و فنی قوی در استان کرمان ، باید هلال احمر تقویت و تجدید شود.

زینی وند با اشاره به فعالیت های مرکز آموزش ویژه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: خلبان آموزش کشور در استان کرمان آغاز می شود و ما در رسیدن به این مهم از استاندار حمایت خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، با استقبال از سومین سفر رئیس جمعیت هلال احمر به استان کرمان ، وی اظهار داشت: استانداری در صورت بروز حوادث مشکلی است که به شدت از جمعیت هلال احمر حمایت می کند تا مانع ورود ما شوید.

انتهای پیام