حوادث

افتتاح ۲ خانه هلال احمر در شهرستان ری

امروز (11 دسامبر) دبیرکل جمعیت هلال احمر هنگام بازدید از امکانات جمعیت هلال احمر استان تهران دو هلال خانه در شهر ری افتتاح کرد.

به گزارش ایران تودی ، دکتر. محمدحسن غوسیان مقدم – دبیرکل جمعیت هلال احمر – با همراهی مدیرکل جمعیت هلال احمر تهران ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای شورای هلال احمر در پایگاه امدادی و ماهواره ای ری در بزرگراه گم – تهران. وی در آنجا بود و ضمن گفتگو با نجاتگران ، کارکنان و داوطلبان پایگاه ، از امکانات و تجهیزات پایگاه و همچنین انبارها ، آشیانه هلی کوپتر و تجهیزات پایگاه ماهواره ای هلال احمر در منطقه حسن آباد ری بازدید کرد. .

پس از این بازدید ، گوسیان مقدم دو خانه هلال در روستاهای گانی آباد و محمودآباد شهرستان ری را افتتاح کرد و از ساختمان شعبه هلال احمر ری ، داروخانه ، کلینیک دندانپزشکی ، مرکز توان بخشی و سایر امکانات بازدید کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: خانه های هلال از شاخه های کاهش یافته جمعیت هلال احمر هستند. مهمترین خدمات جمعیت هلال احمر آمادگی در برابر خطر ، توسعه فعالیتهای عمومی و خیریه و آگاهی عمومی برای کمک به این بحرانها است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه ها و مسئولیت های ما در جمعیت هلال احمر ، مدیریت صحیح و به موقع بحران هاست که خانه های هلال پیشرو در مدیریت بحران های احتمالی در مناطق جغرافیایی آنها خواهد بود.

گوسیان مقدم تأکید کرد: در تمام مناطقی که خانه های هلالی ساخته می شود ، مسئولان این خانه ها با برنامه ریزی لازم نقاط حادثه خیز و خطرناک مناطق حفاظت شده را شناسایی کرده اند تا بتوانند در مواقع بحرانی از آنها استفاده کنند. توانایی خانه های هلال در تسریع مدیریت بحران در اسرع وقت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر در اطراف تهران گفت: بیش از 15 سال پایگاه های ماهواره ای جمعیت هلال احمر در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است تا تسریع در تسریع در تسریع در امدادرسانی به بحران و بحران داشته باشد. یک رویداد بزرگ در تهران و حتی در مناطق مختلف کشور و خارج از کشور برنامه ریزی و برگزار شد.

وی افزود: شهر تهران از گذشته تا به امروز مورد تهدیدهای مختلفی قرار گرفته است و اگرچه تهدیدی مانند زمین لرزه هنوز در آنجا رخ نداده است اما ما باید برای تأمین آسایش به عنوان وسیله نجات آماده باشیم

گوسیان مقدم افزود: پایگاه های اقماری جمعیت هلال احمر برای افزایش آمادگی برای هرگونه امداد ایجاد شده و با داشتن چهار پایگاه ماهواره در استان تهران و یک پایگاه ماهواره در استان البرز طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش سایت هلال احمر ، دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان گفت: در عملیات های مختلفی که در سال های اخیر انجام داده ایم ، پایگاه های ماهواره ای جمعیت هلال احمر توسط تیم های امداد و نجات با تأثیر بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. از نظر مبنای اعتبار ، ما قصد داریم به حفاظت ، تمدید و آمادگی این پایگاه ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام