عمومیکسب و کار ایرانیان

مراحل فیشیال صورت

افراد ممکن است در طول روز تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر آفتاب، استرس، رژیم غذایی نامناسب، اصلاح کردن صورت و … پوست خود را در معرض آلودگی و جوش قرار دهند. برای جلوگیری از عوارض این عوامل بهتر است به فیشیال پوست خود بپردازند.

فیشیال پوست صورت در اصل یک روش درمانی چندمرحله‌ای است که یکی از بهترین راه‌های است. در این فرایند، پوست صورت پاکسازی، لایه برداری، تغذیه و آبرسانى می‌شود و این کار باعث ایجاد چهره‌ای شفاف‌تر و جوان‌تر در فرد می‌شود. معمولاً طى این فرایند و با شناخت نوع پوست، به شما در مورد بهترین روش برای مراقبت مشاوره داده می‌شود تا به طور مداوم بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

فیشیال پوست از جمله روشهایی است که برای پاکسازی، لایه‌‌ برداری ، تخلیه منافذ پوست و … انجام می‌ شود. این روش زیر نظر متخصص پوست در کلینیک صدف اصفهان قابل انجام می‌ باشد. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 – 031 تماس حاصل فرمایید.

پوست شما نیاز دارد تا از ضایعات و سمومی که روی آن تجمع می‌کنند رها و پاکسازی شود و اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به خواهد شد. به همین دلیل، سم‌زدایی پوست لازم است. علاوه بر اینکه پوست صورت خود را هر روز پاکسازی و تمیز می‌کنید، باید آن را سم زدایی نیز بکنید. درمانگر فیشیال از موادی مانند کرم‌های آنتی اکسیدان، نمک دریا، عصاره‌های گیاهی و روغن‌های مختلف برای تمیز و درخشان کردن پوست‌ استفاده می‌کند.

فیشیال تخصصی و فیشیال پوست تحت نظر پزشک انجام می‌شود. این کار ۵ مرحله اصلی دارد که در این بخش توضیح می‌دهیم. این مراحل عبارت‌اند از:

۱. پاک‌سازی پوست

در این مرحله، پوست باید به‌خوبی تمیز شود و بعد، با کمک دستگاه بخور، بخاری گرم و سرد به‌صورت هم‌زمان روی پوست اعمال شود. بخور صورت جوش‌های سرسیاه و سرسفید را نرم می‌کند.

۲. لایه‌‌ برداری پوست

سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تمامی آلودگی‌های منافذ پوست را پاک می‌کند. نوع مواد شیمیایی و ابزارهای لایه‌برداری بر اساس نوع پوست شما متفاوت خواهند بود.

۳. تخلیه منافذ پوست

در این مرحله از فیشیال، تمامی منافذ پوست که با چربی یا سلول‌های مرده مسدود شده‌اند تخلیه می‌شوند. این‌ کار را با ابزار و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌دهند. باید گفت این مرحله از فیشیال مهم‌ترین بخش محسوب می‌شود.

۴. ماساژ پوست

این مرحله برای ، سم‌زدایی و بهینه‌کردن گردش خون روی سطح پوست بسیار ضروری است. ماساژ پوست صورت را بهبود می‌بخشد.

۵. ماسک صورت

در مرحله آخر فیشیال، بر اساس نوع پوست و وضعیت پوست، ماسک مناسب روی پوست استفاده می‌شود. بعد از مدت‌زمان معین (۱۵ تا ۲۰ دقیقه)، ماسک از پوست برداشته شده و بر اساس نوع پوست، تونر و سرم پوستی و مرطوب‌کننده روی سطح پوست استفاده می‌شود.

واقعیت این است که خدمات فیشیال برای اکثر مبتلایان به التهابی مشکل ساز است؛ زیرا بسیاری از این روش‌ها پوست را تحریک می‌کنند. این اقدامات باعث بدتر شدن آکنه می‌شود. به خصوص در مورد آکنه‌های التهابی شدید صحیح است. منظور از آکنه التهابی شدید، آکنه‌هایی است که تمایل به قرمز و درد دارند؛ اما اگر فقط در پوست‌های چرب و دارای منافذ باز و جوش زیرپوستی سرسیاه و آکنه‌های خفیف و بدون التهابی که آکنه‌های آن قرمز و زخم نیست و فقط به‌عنوان نقاط ریز سفید یا سیاه روی پوست شما ظاهر می‌شود، می‌تواند کمک‌ کننده باشد و به بهبود روند درمان جوش صورت کمک کند.

دفعات انجام فیشیال در هر فرد متفاوت است و انجام فیشیال پوست بستگی به چند عامل دارد مانند:

نوع پوست:

افراد دارای پوستی چرب و دارای جوش و آکنه تا برطرف شدن مشکلات پوستی هر دو هفته نیاز به فیشیال پوست دارند. اگر دارای پوست ترکیبی از خشک و معمولی یا نرمال هستید، انجام ماهی یک بار فیشیال پوست کافی است.

وضعیت پوست:

برخی عوارض پوستی مانند جوش سرسیاه، آکنه یا لکه‌های تیره، فواصل جلسات فیشیال پوست را مشخص می‌کنند.

1- بعد از فیشیال به هیچ عنوان پوست نباید دست‌کاری شود. از کندن جوش‌ها به شدت اجتناب کنید.
2- عدم آرایش سنگین بعد از فیشیال
3- حداقل باید 1 روز ورزش و دویدن ممنوع ‌باشد؛ زیرا حین ورزش دمای بدن بالا رفته و عرق خواهید کرد. این دو اتفاق برای پوستی که بر روی آن فیشیال انجام شده و حساس است مضر می‌باشد.
4- لایه بردار و اسکراب را تا روز سوم حذف کنید.
5- از مصرف داروهایی که ضدآکنه هستند خودداری شود.
6- نور خورشید پس از فیشیال صورت مضراست. تا چند روز بعد از فیشیال صورت نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید؛ زیرا پوست در اثر فیشیال پاکسازی عمیق شده و لایه ی شاخی خود را از دست داده است پس آسیب پذیرتر خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده شود. ضد آفتاب ربطی به شرایط آب وهوایی ندارد و به‌طور مرتب باید استفاده شود.
7-پس از فیشیال صورت از لیزر، وکس و شمع صورت نباید استفاده شود. توصیه می‌شود حداقل یک هفته از لیزر، شمع و وکس استفاده نشود در صورت انجام احتمال پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد.
8- پوست با احتیاط ولطافت شست وشو شود؛ زیرا پوست پس از فیشیال حساس‌تر شده است.
9- پس از فیشیال صورت از قرارگرفتن در محیط‌ های گرم خودداری کنید.
10- به هیچ وجه نباید از تونرها استفاده شود.
11- پس از فیشیال، پوست خود را ماساژ ندهید.

بعضی وقت ها پوست ما نیاز به پاکسازی و مراقبت دارد، اما امکان رفتن به مراکز پاکسازی و پوست را نداریم. دراین حالت فشیال را باید به خانه بیاوریم. ممکن است با دیدن مراحل فشیال در مراکز زیبایی با خود فکر کنید کار سختی است و تجهیزات خاصی را لازم دارد اما فیشیال پوست در خانه راحت تر از آن چیزی است که فکرشو می کند با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فیشیال صورت در خانه راهی عالی برای مراقبت از پوستتان است. فشیال شامل مجموعه ای از مراحل است که برای پاکسازی عمیق، لایه برداری، آبرسانی و تغذیه پوست شما طراحی شده و آن را نرم، صاف و درخشان می کند. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای انجام فشیال صورت در خانه آورده شده است:

مرحله 1: پاکسازی

با شستن صورت خود با یک پاک کننده ملایم شروع کنید تا آلودگی، چربی و آرایش پاک شود. برای باز کردن منافذ پوست از آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید از یک برس یا اسفنج صورت برای پاک کردن آلودگی ها از پوست خود استفاده کنید.

  1. از یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید: به دنبال پاک کننده ای باشید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد (مانند چرب، خشک، حساس، مختلط) و فاقد مواد تند مانند سولفات ها و عطرها باشد. از استفاده از صابون معمولی که می تواند خیلی خشن و خشک کننده باشد خودداری کنید.
  2. از آب ولرم استفاده کنید
  3. به آرامی صورت خود را ماساژ دهید: از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا پاک کننده را به آرامی با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. از شستشوی بیش از حد سخت خودداری کنید که می تواند به پوست شما آسیب برساند.
  4. خشک کردن: از یک حوله تمیز برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید. از مالیدن پوست خود، که می تواند باعث تحریک شود، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

مرحله 2: بخار

برای کمک به باز شدن بیشتر منافذ پوست، می توانید صورت خود را بخور دهید. آب را در قابلمه ای بجوشانید سپس آن را در ظرفی بریزید. یک حوله روی سر خود قرار دهید تا یک چادر ایجاد شود و صورت خود را روی کاسه خم کنید. 5-10 دقیقه در این حالت بمانید. از طرف دیگر، می توانید از یک دستگاه بخور یا حوله گرم و مرطوب برای بخار دادن صورت خود استفاده کنید.

جهت اطلاع از آموزش بیوتی تراپیست به سایت ما مراجعه کنید

مرحله 3: لایه برداری کنید

مرحله 4: ماسک

از ماسک صورت مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. می‌توانید از ماسک‌هایی که در فروشگاه خریداری می‌کنید استفاده کنید یا خودتان با مخلوط کردن موادی مانند عسل، ماست یا آووکادو درست کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید. همچنین می توانید از ماسک ورقه ای یا ماسک خاک رس برای کمک به آبرسانی یا سم زدایی پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

مرحله 5: تونر

یک تونر را روی صورت خود بمالید تا سطح pH پوست خود را متعادل کرده و هرگونه آلودگی یا چربی باقیمانده را از بین ببرید. می توانید از یک تونر ملایم بدون الکل و عطر استفاده کنید.

مرحله 6: مرطوب کنید

کار را با استفاده از یک مرطوب کننده روی صورت خود به پایان برسانید تا به آبرسانی پوست کمک کرده و آن را نرم و صاف نگه دارید. می توانید از مرطوب کننده های سبک و بدون چربی برای پوست های چرب یا مختلط و کرم های مناسب برای پوست های خشک استفاده کنید.

دیگر مراحل فیشیال در خانه

  • برای کمک به کاهش پف و سیاهی دور چشم از کرم دور چشم استفاده کنید.
  • از بالم لب استفاده کنید تا لب هایتان نرم و مرطوب بماند.
  • از سرم یا روغن صورت برای کمک به تغذیه و محافظت از پوست خود استفاده کنید.
  • توجه به این نکته ضروری است که دفعات انجام فیشیال در خانه به نوع و وضعیت پوست شما بستگی دارد. برای پوست های معمولی تا چرب می توانید هفته ای یک بار صورت خود را انجام دهید، در حالی که برای پوست های خشک یا حساس، یک بار در ماه کافی است.
  • همچنین، مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب است و نگرانی های خاص پوست شما را برطرف می کند. اگر هر گونه مشکل یا نگرانی پوستی دارید، بهتر است با یک متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست مشورت کنید.
  • تاکنون درمورد فیشیال صورت عوارضی گزارش نشده است.
  • این روش کاملاً غیرتهاجمی و بدون درد است.
  • قرمزی‌های پس از فیشیال صورت کاملاً طبیعی است و خیلی سریع برطرف می‌شود.
  • دقت کنید که مرکز درمانی که انتخاب می‌کنید معتبر باشد تا خطر عفونت و قارچ برای پوستتان وجود نداشته باشد.