عمومیکسب و کار ایرانیان

مزایای استفاده از سرور اختصاصی آلمان

هنگامی که تصمیم به خرید سرور می‌گیرید، باید در مورد فاکتورهای متعددی تصمیم‌گیری کنید. مثلاً آیا سرور اختصاصی برای شما کاربردی‌تر است یا سرورهایی مانند سرور مجازی، ابری و …؟ و یا بهتر است از سرور ایران استفاده کنید یا سرور اروپا؟ با توجه به اینکه تصمیم‌گیری صحیح در موردِ این فاکتورها می‌تواند شما را به یک انتخاب بهینه برساند، در این مقاله می‌خواهیم در مورد مزایای استفاده از سرور اختصاصی آلمان صحبت کنیم و ببینیم که انتخاب این سرور بیشتر برای چه افرادی مناسب است.

نهایت قدرت با سرور اختصاصی

سرورها از نظر توزیعِ منابع به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. سرور اختصاصی یکی از قدرتمندترین انواع سرور است که در موارد مختلف می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. در این نوع از سرور، شما به تمامی منابع سرور دسترسی کامل دارید. به‌عبارت دیگر سخت‌افزار یا پهنای باند سرور با هیچ فرد دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد. همین مسئله باعث خواهد شد که با خرید سرور اختصاصی، منابع سخت‌افزاری قدرتمند و همچنین پهنای باند بالا در اختیار داشته باشید.

مهم‌ترین افرادی که از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • توسعه دهندگان حرفه‌ای وب
  • صاحبین وب سایت‌ها با تعداد کاربران زیاد
  • گیمرهایی که از سرور برای بازی‌های آنلاین استفاده می‌کنند
  • کسب و کارهایی که اطلاعات وب سایت آنها از درجه‌ی اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
  • تریدرها و کسانی که در حوزه‌ی بازارهای مالی خارج از کشور فعالیت دارند

و …

نکته‌ی دیگر در مورد سرورهای اختصاصی این است که چون فقط شما هستید که به این سرور دسترسی دارید، امنیت بسیار بالاتری را هم نسبت به سرورهای اشتراکی خواهید داشت.

دیتاسنتر ایران یا آلمان؟

پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید سرور اختصاصی گرفتید، باید در مورد محل دیتاسنتر این سرور نیز تصمیم بگیرید. دیتاسنترها را می‌توان اتاق‌هایی بزرگ و کاملاً مجهز در نظر گرفت که فقط افراد خاصی به آن دسترسی فیزیکی دارند. سرورها درونِ این دیتاسنترها قرار گرفته‌اند و به‌صورت دائمی تحت مانیتورینگ تیم تخصصی شرکت ارائه دهنده‌ی سرور قرار دارند.

این دیتاسنتر ممکن است در ایران و یا در هر کشور دیگری قرار گرفته باشد. یکی از کشورهای محبوب برایِ قرارگیری دیتاسنتر، آلمان است. اینکه چرا استفاده از دیتاسنتر آلمان می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد، در ادامه توضیح داده شده است:

  • افرادی مانند تریدرها نیاز دارند تا از IP ثابت یک کشور استفاده کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و می‌خواهید IP ثابت آلمان را داشته باشید، باید از دیتاسنتر این کشور استفاده کنید.
  • کشور آلمان دارای زیرساخت‌های بسیار قوی در حوزه‌ی تکنولوژی و IT است. به همین دلیل کیفیت و آپتایم سرورهای این کشور نیز بسیار بالا است.
  • هزینه‌های مربوط به سخت‌افزار، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در قیمت تمام شده‌ی سرور است. به همین دلیل است که وقتی از سرور اختصاصی آلمان استفاده می‌کنید، هزینه‌ی تمام شده برای شما معمولاً کمتر از همان سرور در ایران است.
  • در کشورهای اروپایی مانند آلمان، امنیت اطلاعات کاربران جزء خطوط قرمزِ شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات سرور و هاستینگ است. بنابراین با خرید سرور اختصاصی آلمان، خیالتان از این بابت نیز راحت خواهد بود.

جمع‌بندی

امروزه بسیاری از افراد برای کارهای مختلف به داشتن یک سرور نیاز دارند. به همین دلیل شاید حتی خودِ شما به این فکر می‌کنید که برای خرید سرور به چه نکاتی باید توجه کرد. اولین نکته، نوعِ سرور از نظر توزیع منابع آن است و در گامِ بعدی، انتخاب دیتاسنتر سرور از جمله نکاتی است که در خرید بهترین سرور برایِ نوع کار خود باید مدنظر داشته باشید. در این مقاله در مورد مزایای استفاده از سرور اختصاصی آلمان صحبت کردیم و نکاتی را که در این زمینه نیاز داشتید، با شما در میان گذاشتیم.

سؤالات متداول

1-    چرا خرید سرور اختصاصی امنیت بیشتری دارد؟

با توجه به اینکه در سرور اختصاصی، این فقط شما هستید که به سرور و منابع آن دسترسی دارید، امنیت شما در استفاده از این سرور نسبت به سرورهای اشتراکی بسیار بیشتر خواهد بود.

2-    آیا سرور آلمان از سرور ایران ارزان‌تر است؟

در برخی موارد سرورهایی که دیتاسنتر آن در آلمان قرار گرفته است، نسبت به سرورهای ایرانی قیمت کمتری دارند. دلیلِ آن هم قیمت پایین‌ترِ سخت‌افزار در کشورهایی مانند آلمان است که از زیرساخت بالایی برخوردارند.

3-    آیا سرور اختصاصی برای کسب و کارهای کوچک هم مفید است؟

بله. با توجه به اینکه سرورهای اختصاصی امنیت و عملکرد بالایی دارند، استفاده از آنها حتی در کسب و کارهای کوچک هم مزایای بسیاری دارد.