حوادث

اعزام امدادگران هلال احمر ایران به افغانستان / افزایش شمار جانباختگان زلزله “خوست” به ۱۵۰۰ نفر

دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعزام تیم 18 نفره امداد و نجات برای کمک به عملیات امداد و نجات به افغانستان خبر داد.

به گزارش ایران تودی، رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان در پاسخ به آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به زلزله زدگان، با اشاره به کشته، زخمی شدن و آواره شدن صدها نفر پس از زلزله در ولایت خوست، خواستار شد. ایران برای کمک زلزله زدگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ الحاج ملانورالدین ترابی معاون و رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان در واکنش به آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به زلزله زدگان گفت: بر اساس گزارش های اولیه صدها نفر در زلزله جنوب شرق کشور کشته و زخمی شدند. . از خانه های خود اخراج شدند.

وی تاکید کرد که جمعیت هلال احمر افغانستان تمام تلاش خود را برای کمک به زلزله زدگان انجام می دهد، اما با توجه به ابعاد حادثه، این امکانات و تجهیزات برای رسیدگی به آوارگان کافی نیست. از این رو از جمعیت هلال احمر ایران تقاضا داریم تا حد امکان به زلزله زدگان افغانستان کمک کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از اعزام تیم 18 نفره امداد و نجات برای کمک به عملیات امداد و نجات به افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر ایران پس از زلزله 6.1 ریشتری در استان خوست افغانستان پرداخت، برای تهران آماده شوید.

وی افزود: پس از هماهنگی با واحد بین المللی مدیریت بلایای طبیعی وزارت امور خارجه ایران، هماهنگی های لازم برای ارسال اقلام و گروه های کمکی به افغانستان و همچنین کمک رسانی به ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد. حمل و نقل اقلام کمکی».

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: هواپیماهای هوایی و ارتش صبح امروز یک هزار چادر، هزار و 50 بسته غذایی و 2 هزار تخته فرش به افغانستان ارسال کردند.

سلیمان گفت: علاوه بر ارسال محموله; یک تیم 18 نفره امدادی هلال احمر صبح امروز به افغانستان منتقل شد.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، سه تیم امداد و نجات، چهار تیم واکنش سریع هلال احمر و هشت تیم سگ های تجسس (ANST) در استان های تهران و البرز اعلام شده است. اگر لازم باشد

زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر روز اول جولای ساعت 1:24 بامداد ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان را در عمق 10 کیلومتری زمین لرزاند. به گفته منابع خبری افغانستان، این زمین لرزه تاکنون حدود 1500 کشته و 2000 زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/