فرهنگ و هنر

«مسابقات بین‌المللی قرآن» ابزاری برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است

رئیس مرکز قرآن بنیاد با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن ابزار خوبی برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی است ، گفت:

به گزارش ایران تودی ، مهدی گراشیخلو ، رئیس مرکز قرآن بنیاد ، در مورد ایده برگزاری مسابقات بین المللی قرآن به روابط عمومی بنیاد گفت: جمهوری اسلامی ثابت کرده است که آنها در جهان اسلام با قرآن بیگانه هستند ؛ آنها حتی گفتند که قرآن ما با قرآن پیامبر (ص) متفاوت است و یکی از دلایل دعوت نمایندگان سایر کشورها دیدن فرصتهای ما از نزدیک و بی تأثیر بودن این تبلیغات است.

وی یکی از دلایل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران را انقلاب عنوان کرد و گفت: با پیشرفت این اهداف ، اهداف بیشتری برای این مسابقات تشریح شد ، اما به هر حال مسابقات بین المللی قرآن ابزار خوبی برای وحدت بین امت اسلامی است. با فرا رسیدن روز ، فرصتی برای تقویت و همدلی نیز فراهم می شود.

رئیس مرکز قرآن بنیاد با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در 40 سال سه رتبه بین المللی در موضوعات قرآنی و حدود 40 رتبه بین المللی داشتیم ، گفت: مسابقات بین المللی قرآن باید یک تبادل فرهنگی و مذهبی باشد. بین کشورها بمانید و در طول سال در روزهای مختلف مانند ماه رمضان و هفته وحدت ادامه دهید.

گراهیخلو با تأکید بر استاندارد بودن مسابقات قرآن افزود: بنیاد نقش مدیریت و مدیریت برنامه های قرآن را دارد ، بنابراین ما سعی نمی کنیم از فرصت های موجود در کشور در اجرا و عملیات استفاده کنیم و در کنار نیروهای موجود ظرفیت ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های پیش بینی شده در نظر داریم یک باشگاه متشکل از همه شرکت کنندگان در مسابقات قرآن افتتاح کنیم. با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا ویروس قلب ، که بیشتر کارها را در فضای مجازی مدیریت می کنیم ، ارتباط سریع و نزدیک است و اعضایی که بیش از 40 سال در کنار هم بوده اند ، جمعیت مهمی هستند که در صورت امکان یک باشگاه برای آنها است. به صورت سازمان یافته ، قرآن می تواند در ارتقا فرهنگ جوامع بسیار مثر باشد.

رئیس مرکز قرآن بنیاد گفت: دو کارکرد بنیاد از جمله مرکز امور قرآن ، ستاد هماهنگی رقابت و ستاد عالی حافظه قرآن ، هر دو خارج از سازمان هستند. باید هم بر تصمیم گیری و هم بر اجرا تأکید شود.

در پایان ، گاراشیخلو یادآور شد: “ما برنامه ای داریم كه قضاتی را كه مراحل كارشناسی را پشت سر گذاشته اند در دستور كار قرار دهیم و امیدواریم كه بتوانیم این طرح را در نیمه دوم سال اجرا كنیم.” ما پیشنهاد کردیم این پروژه را همراه با دارالقرآن انجام دهیم.

انتهای پیام