اقتصادیکسب و کار ایرانیان

آموزش نصب لباسشویی

آموزش نصب و تراز کردن ماشین لباسشویی ، داشتن یک بهترین راه برای در وقت و آب و پودر رختشویی است . در هر صورت اگر در منزل خود هستید یا یک آپارتمان اجاره کرده اید دیگر وقت نصب ماشین لباسشویی رسیده . ولی همچنان باید برای نصب صحیح به موارد زیر توجه داشته باشید. ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی و نصب صحیح آن از موارد مهم در افزایش طول عمر این دستگاه است.

آموزش نصب ماشین لباسشویی

نحوه نصب لوله کشی و اتصالات

یک مکان مناسب برای نصب انتخاب کنید :

باتوجه به وضعیت زندگی شما ممکن است گزینه های شما برای مکان نصب ماشین لباسشویی محدود باشد . با این حال شما باید سعی کنید مکانی را پیدا کنید که صاف و هموار ( بدون شیب  ) باشد و همچنین باید دسترسی به آب سرد و گرم، تخلیه و پریز برق ساده شد سطح سخت طبقه یک مکان ایده آل برای یک ماشین لباسشویی است. برای تعمیر لباسشویی پاکشوما در مشهد و نصب آن باید از متخصصان کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی همچنین باید به دور از منابع گرما مانند اجاق گازه ، رادیاتور، و یا شومینه باشد.
اتاق رختشویی : به دلیل الزامات ابزار ، بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها برای استفاده از اتاق خاص در نظر گرفته شده .

 

اندازه گیری مساحت مناسب :

ماشین لباسشویی در تعداد اشکال و اندازه متفاوت می باشد ، بنابراین برای اطمینان باید فضای که شما برای نصب در نظر گرفتید به درستی اندازه گیری  شود .  به یاد داشته باشید که شما نیاز به اندازه گیری ارتفاع ، عرض و همچنین عمق ماشین لباسشویی و فضای که در نظر گرفته اید را دارید. نصب ماشین لباسشویی در مشهد با دانستن این موارد خیلی آسان تر خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که ابعاد داخلی راهرو و درب هایی که باید عبور کند متناسب باشد

تراز کردن ماشین لباسشویی

تنظیم پایه های لباسشویی :

تنظیم پایه سطح . پایه ها در زیر دستگاه اند. و قابل تنظیم هستند و باید کالیبره شده به طوری که وزن ماشین لباسشویی دقیق روی هر ۴ پایه باشد . برای تنظیم  ماشین لباسشویی اگر پایه ها را جهت عقربه های ساعت بچرخانید آن گوشه ای از ماشین لباسشویی کاهش ارتفاع و  جهت عکس عقربه های ساعت ارتفاع آن را بالا می برد. با این کار را از هر طرف تراز کنید.
بعد از تراز کردن پایه های لباسشویی مهره روی هر پایه را خلاف عقربه ساعت بچرخانید تا محکم به زیر لباسشویی بسته شود .

حذف ماشین لباسشویی قدیمی :

اگر شما می خواهید به جای ماشین لباسشویی قدیمی یک لباسشویی جدید نصب کنیید . اول باید ماشین لباسشویی قبلی را خارج کنید. ابتدا دوشاخه سیم برق ورودی را جدا کنید و بعد اگر قبل از هر شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی شیر آب وجود دارد آنها را محکم ببندید. اگر شیر آب در آنجا موجود نیست فلکه اصلی آب ورودی منزل را ببندید. و بعد شلنگها را از اتصالات جدا کنید حالا نوبت شلنگ خروجی است با دقت شلنگ خروجی آب را از اتصالات محل تخلیه آب ماشین لباسشویی جدا کنید. به صورتی که هیچگونه آبی از شلنگ و اتصالت تخلیه نشود. و بعد از این مراحل ماشین لباسشویی قدیمی را خارج کنید.

باز کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی

قبل از اینکه لباسشویی را سر جای خود قرار دهید و شلنگها و اتصالات تخله را وصل کنیم باید پیچ های حمل و نقل را باز کنیم و آنها را کاملا از لباسشویی بیرون بکشیم . پیچ های حمال نقل به منظور آن که دیگ در هنگام جاجایی طولانی در جای خود ثاب بماند طراحی شده ، برای آزاد شدن دیگ شروع بکار یک لباسشویی نو حتما باید پیچ ها را از لباسشویی جدا کنید.

توجه داشته باشید که در هر مدل ماشین لباسشویی ظاهر پیچ ها با هم فرق دارند. ولی در تمام لباسشویی پشت دستگاه نصب شده کافی است آنها را باز کنید و بیرون بکشید.

نصب و راه ندازی و تراز کردن ماشین لباسشویی

نصب شلنگهای ورودی آب ماشین لباسشویی جدید :

اگر لباسشویی را در محل ماشین لباسشویی قدیمی نصب می کنید فقط باید شلنگهای ورودی آب سرد و گرم را به درستی به شیر های آب وصل کنید توجه داشته باشید که در بعضی از ماشین لباسشویی ها ورودی آب سرد را با رنگ آبی و یا حرف C و ورودی آب گرم را با رنگ قرمز و یا حرف H مشخص کرده اند . ولی اگر محل جدید برای نصب ماشین لباسشویی در نظر گرفته اید باید لوله کشی ورودی آب سرد و گرم برای محل نصب در نظر بگیرید و بعد از انجام لوله کشی شلنگهای ورودی آب ماشین لباسشویی را به طور صحیح نصب کنید . بعد از اتصال شلنگها با باز کردن شیر های آب اطمیان حاصل کنید که نشتی آب در هیچ جای مسیر لوله کشی و اتصالات شلنگها وجود ندارد.

نصب کردن شلنگ تخلیه :

نصب و راه ندازی و تراز کردن ماشین لباسشویی

حالا شما باید شلنگ تخلیه آب را وصل کنید . اگر ماشین لباسشویی را در نزدیکی سینک ظرفشویی نصب کرده اید میتوانید شلنگ تخلیه را به اتصالات تخلیه زیر سینک وصل کنید. ( اگر اتصالات زیر سینک خروجی برای شلنگ تخلیه لباسشویی ندارد. میتوانید از فروشگاههای ابزار و اتصالات لوله کشی خریداری نمایید ) و یا اگر مسیر تخلیه جدا در نزدیکی لباسشویی دارید شلنگ را با آن وصل کنید.

تست لباسشویی :

بعد از نصب لباسشویی چند بار اول استفاده از ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنیید که هیچ نشت آبی وجود ندارد

استفاده از خدمات ما :

اگر ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی مشکل دارد و به سرویس دوره ای نیاز دارد، یا اینکه میخواهیدنصب مجددو رفع لرزش آن توسط یک تکنسین متخصص انجام شود .میتوانید با دفتر خدمات پشتیبان سرویس تماس بگیرید تا همکاران ما در کمترین زمان با مناسب ترین قیمت سفارش شما را انجام دهند.

توجه داشته باشد که رفع لرزش لباسشویی در اکثر مواقع نیاز به یک متخصص حرفه ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه ای این کار را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام میدهیم .

برخلاف سایر لوازم برقی منزل، نصب ماشین لباسشویی به سادگی وصل کردن آن به پریز برق نیست. طریقه نصب لباسشویی به گونه‌ای است که باید توسط یک فرد ماهر انجام شود؛ در غیر‌ این‌ صورت ممکن است مشکلاتی برای ماشین لباسشویی به وجود بیاید. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکلات، در ادامه این مقاله نحوه وصل کردن ماشین لباسشویی و راه‌اندازی آن را به صورت مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش خواهیم داد. در پایان قادر خواهید بود با رعایت این نکات، ماشین لباسشویی خود را مانند یک کارشناس خبره نصب و راه‌اندازی کنید.

۱. اولین مرحله نصب لباسشویی؛ انتخاب محل مناسب دستگاه

انتخاب محل مناسب برای نصب ماشین لباسشویی بسیار حائز اهمیت است و از آن نباید چشم‌پوشی کرد. اگرچه به دلیل زندگی شهری محدودیت‌های بسیاری برای انتخاب مکان لباسشویی وجود دارد و اغلب در آشپزخانه جای می‌گیرد؛ بااین‌حال اگر می‌توانید مکان آن را خودتان انتخاب کنید لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • دمای محیط نباید به زیر صفر درجه برسد.
  • جای ماشین لباسشویی نباید تنگ باشد و از هر طرف باید چند سانتی‌متر آزاد باشد.
  • امکان جا‌به‌جایی هوا وجود داشته باشد.
  • زمینی که ماشین لباسشویی بر روی آن قرار می‌گیرد باید هم‌سطح و هم‌تراز باشد و سرامیک شکسته یا هر نوع مانعی بر روی آن وجود نداشته باشد.
  • لوله فاضلاب جهت تخلیه آب در مکان مناسب وجود داشته باشد.
  • دسترسی داشتن به شیر آب سرد جهت وصل شدن ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید.
  • امکان باز شدن درب ماشین لباسشویی به اندازه کافی باید وجود داشته باشد.
  • امکان دسترسی به پشت دستگاه در صورت لزوم برای نکته‌ای است که نباید از آن غافل شد.
  • عدم نزدیکی به منبع گرما مانند شوفاژ، اجاق گاز و… بسیار اهمیت دارد؛ زیرا حرارت بیش‌ازحد به دستگاه آسیب وارد می‌کند.

عدم وجود محل مناسب برای ماشین لباسشویی یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی است. در بسیاری از آپارتمان‌ها محل نصب ماشین لباسشویی و شیر آب سرد، در آشپزخانه تعبیه شده است و به‌راحتی می‌توانید ماشین لباسشویی را در محل مناسب خود قرار دهید.

۲. باز کردن پیچ انتقال؛ مرحله‌ای مهم در آموزش طریقه نصب لباسشویی

اغلب شرکت‌های تولیدکننده ماشین لباسشویی به‌منظور باز کردن پیچ‌های ترنسفر در کارتون بسته‌بندی دستگاه، آچار مخصوص باز کردن این پیچ‌ها را قرار می‌دهند. بااین‌حال اگر به هر دلیلی این آچار را ندارید می‌توانید از فروشگاه ابزارآلات آن را تهیه کنید. محل قرارگیری 4 پیچ انتقال در پشت ماشین لباسشویی است. با باز کردن پیچ‌ها شاهد حرکت مدور و آزادانه دیگ در داخل ماشین لباسشویی خواهید بود.

۳. نصب درپوش؛ یکی از مهم‌ترین مراحل در آموزش نصب ماشین لباسشویی

در اکثر ماشین لباسشویی‌ها به تعداد پیچ‌های انتقال، درپوش وجود دارد. این درپوش‌ها روی پشت بدنه دستگاه قرار می‌گیرند و جای خالی پیچ‌ها را پر می‌کنند. هنگام متوجه خواهید شد که در هر مدل ماشین لباسشویی ظاهر پیچ‌های انتقال نسبت به یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین هر برند درپوش مخصوص خود را خواهد داشت.

۴. تراز کردن ماشین لباسشویی به کمک آچار تنظیم پایه لباسشویی

در زیر هر چهار گوشه دستگاه، پایه‌هایی برای تراز کردن دستگاه وجود دارد. با استفاده از آچار تنظیم پایه لباسشویی می‌توانید این پایه‌ها را بلند یا کوتاه کنید. تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی یکی از نشانه‌های تراز نبودن دستگاه است که باعث ایجاد استهلاک در آن می‌شود. گاهی اوقات تراز نبودن دستگاه صدمات جدی به دستگاه وارد می‌کند؛ حتی ممکن است ناشی از تکان‌های فراوان به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی باشد.

تراز شدن دستگاه به این معناست که در صورت وارد شدن فشار به یک گوشه از ماشین لباسشویی، قسمت‌های دیگر لق نباشند و در جای خود محکم قرار گرفته بگیرند. لازم به ذکر است که برای تراز شدن پایه‌های ماشین لباسشویی از قرار دادن کاغذ یا کارتون خودداری کنید؛ این کار را به‌راحتی با بلند و کوتاه کردن پیچ‌های پایه به وسیله آچار لباسشویی انجام می‌شود.

۵. آشنایی با طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی

هنگام نصب لباسشویی سامسونگ یا برندهای شناخته‌شده دیگر، یکی از مهم‌ترین مراحل آشنایی با طریقه نصب شیر آب ماشین لباسشویی است. طریقه نصب لباسشویی در مدل‌های قدیمی به این صورت است که به دو شیر آب گرم و آب سرد نیاز خواهید داشت. در مدل‌های جدیدتر و امروزی، این موضوع متفاوت بوده و فقط از یک شیر آب سرد برای ماشین لباسشویی استفاده می‌شود.

بعد از طی کردن مراحل نصب شیر آب ماشین لباسشویی، با باز کردن شیر آب اطمینان پیدا کنید که هیچ‌گونه نشتی در مسیر اتصالات وجود ندارد. درصورتی‌که بعد از نصب لباسشویی، متوجه نشتی آب از مخزن دستگاه شدید، احتمالا باید میکروسوئیچ لباسشویی را تعویض کنید. در صورت آشنایی با می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید، در غیر این صورت باید از یک فرد متخصص برای انجام تعمیرات کمک بگیرید. درصورتی‌که با طریقه نصب شلنگ اب ماشین لباسشویی آشنایی ندارید، تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین برای انجام این کار به شما کمک خواهند کرد.

۶. نصب شلنگ تخلیه؛ آخرین مرحله وصل کردن ماشین لباسشویی

نصب کردن اصولی شلنگ تخلیه باعث می‌شود تا آب کثیف به‌راحتی از مخزن خارج شود و در داخل دستگاه نماند یا بر روی زمین نریزد. به‌طورمعمول شلنگ تخلیه باید ۵۰ سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد تا کار خود را به‌خوبی انجام دهد. اگر ماشین لباسشویی در آشپزخانه و در نزدیکی سینک ظرفشویی قرار دارد، می‌توانید شلنگ تخلیه را به اتصالات تخلیه زیر سینک وصل کنید. برای این کار به رابط چندراهی زیر سینک نیاز خواهید داشت که از فروشگاه‌های ابزارآلات قابل‌خریداری هستند.

درصورتی‌که ماشین لباسشویی از سینک فاصله دارد، باید مسیر جداگانه‌ای برای شلنگ تخلیه آن در نظر بگیرید؛ این کار نیاز به تجهیزات حرفه‌ای دارد و تکنسین‌های نصب ماشین لباسشویی می‌توانند در ایجاد کردن خروجی فاضلاب به شما کمک کنند.

با یادگیری اصولی طریقه نصب ماشین لباسشویی از خراب شدن آن جلوگیری کنید

در این مقاله نصب ماشین لباسشویی را به صورت مرحله‌به‌مرحله بررسی کردیم. با یادگیری اصولی طریقه نصب ماشین لباسشویی، از به وجود آمدن ایرادات احتمالی در دستگاه و نیاز آن به تعمیرات، جدیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نصب ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران مشهد تعمیر و دیگر کاربران بپردازید.

 

شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” مشهد تعمیر” با قدمت بیشتر از 15 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

آدرس سایت : mashhadtamir.com

شماره تماس های مشهد تعمیر :

09398087766

05137667535

ساعت پاسخگویی : 8 صبح تا ۲۱

آدرس مشهد تعمیر : مشهد، دستغیب 13 پلاک 77

ایمیل : saeed.nejati2018@gmail.com