فرهنگ و هنر

حکم نمایندگی بنیاد سعدی برای رایزن فرهنگی ایران در باکو

بنیاد سعدی ، نماینده بین المللی سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، به عنوان نماینده بنیاد سعدی در آموزش و ترویج زبان فارسی منصوب شد.

به گزارش ایران تودی به نقل از روابط عمومی ، غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی در جلسه ای به نمایندگی از قربانعلی پورمرجان رئیس بنیاد سعدی اظهار داشت: به گزارش ایران تودی به نقل از روابط عمومی ، طبق ماده 4 منشور بنیاد سعدی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی. آموزش و توسعه زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور به این بنیاد سپرده شده است و مشاوران فرهنگی نمایندگان ما در خارج از کشور خواهند بود.

وی خطاب به مشاور فرهنگی باکو افزود: در همین راستا و در اجرای توافق نامه بین بنیاد سادی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، نماینده بنیاد منصوب می شود.

رئیس بنیاد سعدی با قدردانی بسیار از همکاری نماینده سابق ایران در باکو و رایزن فرهنگی سابق ، بر اهمیت توجه به زبان فارسی در جمهوری آذربایجان تأکید کرد و گفت: بنیاد سعدی آماده همکاری دوجانبه با همه دانشگاه های باکو است.

وی با تأکید بر آموزش استاندارد بنیاد سعدی به زبان فارسی با جدیدترین رویکردهای آموزشی و تجدید منابع آموزش زبان فارسی در باکو ، اظهار داشت: توسعه زبان و ادبیات فارسی و توسعه منابع آموزشی در زمینه منابع انسانی.

پورمرجان ، مشاور فرهنگی جدید ایران و نماینده بنیاد سعدی در باکو ، همچنین بر اهمیت نسخه های خطی و وجود مشارکت های فرهنگی بین ایران و آذربایجان تأکید کرد و فارسی را سفیر ناملموس ما خواند.

در این نشست معاون وزیر امور خارجه شهروز فلاحت پیشه ، معاون وزیر آموزش و تحقیقات رضا مراد صحرایی و کارشناس آسیای میانه و قفقاز ثریا خرمی حضور داشتند.

گوربان علی پورمرجان پیش از این به عنوان معاون روابط فرهنگی بین المللی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، مشاور فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی ، مشاور فرهنگی ایران در ایتالیا ، مدیرکل روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه و مدیرکل روابط فرهنگی آفریقا و عرب فعالیت می کرد. .

انتهای پیام