عمومی

مردم به عنوان رکن اصلی نظام باید حفظ شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله رضا رمضانی با بیان حدیثی از امام رضا(ع)ع) وی در خصوص فواید ماه مبارک رمضان گفت: ثواب ماه مبارک رمضان از اخلاص و خدمت بالاتر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)ع) وی افزود: خداوند متعال با بازکردن سفره ماه مبارک رمضان ما را به دیدار خود دعوت کرده است و باید با اخلاص، بندگی و خدمت به مردم از این ماه مبارک نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه اگر عمداً روزه خود را افطار کند، روح ایمان از وجودش خارج می شود، تصریح کرد: البته بسیاری از افراد از روزه معذور هستند و این امر در مورد آنها صدق نمی کند.

زبان، چشم و گوش روزه دار ارزش بیشتری دارد

آیت الله رمضانی با بیان اینکه برخی فقط از روزه نمی خورند و می نوشند، تاکید کرد: البته برخی نمی توانند روزه بگیرند اما با زبان و چشم و گوش روزه می گیرند که این هم ارزشمند است.

نماینده مردم گیلان در مجمع متخصصان برجسته با اشاره به اینکه روزه به عقل و خرد به علم می انجامد، گفت: علم انسان را به مرحله یقین می رساند.

وی تاکید کرد که اخلاص در بحث خداباوری نتیجه نوعی رستگاری است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه شهدا را باید به خاطر سعادت دنیا به یاد آوریم، تصریح کرد: باید از فرصتی که رزمندگان، شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و مدافعان حرم در اختیار ما قرار دادند استفاده کنیم. بهترین راه.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)ع) وی افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی اسلام و مسلمین به دنیا افتخار می کنند و در گفتمان انقلاب شاهد تحولاتی در دنیا هستیم.

وی گفت: مسئولان باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و مردم به عنوان ستون نظام اسلامی حفظ شوند.

آیت الله رمضانی تاکید کرد: «اسلام با درک جامع»، «ولایت و مقام رهبری» و «مردم» سه رکن نظام هستند که از این ارکان حفاظت و ضریب امنیت را افزایش می دهند.

جهل به علم خدا ما را از خدا دور می کند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر انسان مانع ایجاد نکند می تواند بزرگ شود و رستگار شود، ادامه داد: جهل به خدا و آفات جسمانی از جمله موانعی است که ما را از این امر دور می کند. مسیر. خداوند.

وی با بیان اینکه در شب قدر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم از اطرافیان و آشنایان خود چاره جویی کنیم، اضافه کرد: در این شب ها سرنوشت سالانه مردم نوشته و جشن گرفته می شود. سرنوشت شب قدر بر اساس خلق و خو و تفکر و اخلاق مردم است.

آیت الله رمضانی یکی از مشکلات بشر را نداشتن نیت خالصانه بیان کرد و افزود: فقط خداوند به مردم کمک می کند و لذا نباید نیت باطل داشته باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با تاکید بر اهمیت زدودن فقر از جامعه دینی خاطرنشان کرد: جامعه دینی جامعه فقر نیست، بلکه جامعه ای است که با فقر مبارزه می کند.

وی اشاره کرد که شاکیان کجا بودند و فقر وجود داشت استوی افزود: مشکل از مدعیان است.

شرک بزرگترین آفت ایمان است

آیت الله رمضانی با بیان اینکه باید با دیگران مهربان باشیم، گفت: ما بیشترین آسیب را از نفاق دیده ایم. بزرگترین آفت ایمان، شرک و اختلاف است.

نماینده جامعه گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایمان جایی است که علم از دل بیرون می آید، گفت: باید خود را به خدا بسپاریم و از پدر و مادر دوری نکنیم.

وی با بیان اینکه فاصله عبادت امیرالمومنین (ع)ع) ما زیادیم، گفت: باید از خدا بخواهیم در شب قدر ما را دستگیر کند و حب دنیا رو جدا کن

آیت الله رمضانی گفت: عقاید پست، بداخلاقی و اعمال شیطانی مانع پیشرفت انسان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در قیامت ذهن و فکرش با باطن اخلاق و باطن عمل جمع شود، در بدترین حالت قرار می گیرد. و نمی توان آنها را از هم جدا کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)ع) وی با تاکید بر ویژگی های تکبر و خودخواهی، اعتراف کرد: متکبر جهنم را می سوزاند و جهنم از آن که به خود مغرور باشد فرار می کند.