عمومی

باید برای استان ها طرح های توسعه ای ویژه ای طراحی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، عبدالناصر همتی روز شنبه در مصاحبه تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی اظهار داشت: همه استانها با وجود اختلاف بین مردم این کشور و باید برنامه های توسعه ویژه برای استانها تهیه شود. آه تو باید توسط افراد متناسب با نیازها و شایستگی های آنها طراحی و مدیریت و طراحی شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما این است که تصمیمات اقتصادی حاکم بر تصمیمات سیاسی در استانها و نگاه سیاسی به استانها باشد و از نظر اقتصادی به آن نگاه کنیم افزود: “ما در استانها یک مشکل جدی داریم و یک توسعه استانی. از نظر مجاورت با همسایگان غربی و شرقی و دریاها مشکلی وجود دارد.

همتی افزود: وقتی ما در شهری مانند تهران و شهرهای بزرگ متمرکز شویم ، به تدریج شهرهای دیگر حذف می شوند و روستاها و شهرهای کوچک به تدریج خالی از سکنه می شوند و به حومه شهرهای بزرگ منتقل می شوند.

بیکاری در همه استانهای کشور معمول است

وی گفت: “بیکاری در همه استان های ما معمول است و ما باید بدانیم که چرا”. “بخشی از آن بخشی از استراتژی ما است.” برمی نگاه به استان ها سیاسی و امنیتی است و اگر تمرکز ما بر تمرکز و تصمیم گیری در داخل استان باشد ، می تواند در حل این مشکل موثر باشد.

وی اظهار داشت: طی دهه گذشته به دلیل کاهش تحریم ها و منابعی که می تواند برای توسعه کشور مفید باشد ، رشد اقتصادی ما کند شده است و ما به طور متوسط ​​سالانه رشد نیم درصدی را تجربه کرده ایم و در 10 سال گذشته ، ثروت رشد کرده و پنج درصد افزایش یافته است. ما نشان می دهد ، د به دلیل کمبود اشتغال ، میزهای مردم کوچکتر می شوند.

همتی با بیان اینکه بیکاری مسئله مهمی است و امکان توان بخشی به محرومان وجود دارد ، گفت: “ما یارانه ها را به طور هدفمند توزیع نکرده ایم و این برای کشور ما مسئله ساز است ، زیرا افراد ثروتمند و کم درآمد یارانه یکسانی دریافت می کنند و دولت باید افزایش یابد دستمزد و قدرت خرید. “

وی افزایش حقوق و صدور کارت اعتباری خرید را راهی برای افزایش قدرت خرید مردم دانست و گفت: این دو کار یکی از اولویت های اصلی کار من برای تقویت گروه های کم درآمد در جامعه است.

توجیه یارانه ها در دستور کار دولت من است

همتی گفت: برای تقویت گروه های کم درآمد باید دو استراتژی تدوین کنیم که یکی از آنها اصلاح حداقل دستمزد است زیرا قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و در این راستا توجیه یارانه ها زندگی سختی است و انجام می شود به دستور دولت من

وی گفت اکنون قدرت خرید باید 6 میلیون و 500 هزار تومان باشد ، با پرداخت یارانه این امر امكان پذیر نیست و اقدامات دیگری كه می تواند به كارت اعتباری خرید در طولانی مدت كمك كند ، انجام می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 19 ژوئن سال جاری برگزار می شود.