عمومی

صف‌های واکسیناسیون در برخی استان‌ها باید مدیریت شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در دیدار با نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: برخلاف هفته های گذشته ، با واکسیناسیون داخلی و خارجی شاهد سرعت واکسیناسیون در کشور خواهیم بود. این برنامه برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد که رئیس جمهور در چند ماه آینده بر واکسیناسیون عمومی تمرکز خواهد کرد: هرگز صف های طولانی و حتی چندین صف وجود نخواهد داشت. هیچ یک برای واکسیناسیون مناسب نیست و برای همه ما مایه شرمساری است و سعی می کنیم در هفته های آینده این موضوع را کنترل کنیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری افزایش مراکز اجتماعی و استفاده از اماکن عمومی برای گسترش واکسیناسیون در استانها گفت: ظرفیت واکسیناسیون در استان اردبیل باید از 20000 به 50000 دوز در روز افزایش یابد.

عین اللهی افزود: ما هیچ مشکلی در ارائه واکسیناسیون لازم نداریم و شبانه روز در این راستا کار می کنیم. خلأهای امکان حذف و گسترش واکسیناسیون عمومی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما حتی در مورد کاربرد مراکز واکسیناسیون نیز بحث می کنیم آذربایجان ما نتوانستیم افراد را واکسینه کنیم و برخی از مردم سعی می کنند واکسیناسیون را در جامعه تشویق کنند ، هر چند مردم می دانند که تنها راه مبارزه با این بیماری توسعه واکسیناسیون است.

صف واکسیناسیون باعث خجالت در برخی استانها شده است

همه ایرانیان دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در استان اردبیل ادامه داد: در ماه های آینده تلاش می کنیم علاوه بر واکسیناسیون و کنترل ویروس کرونا ، بر پروژه های زیرساختی برای همگان در حوزه سلامت تمرکز کنیم. به

عین اللهی افزود: ضمن بحث درباره سلیقه همه ایرانیان در روند راه اندازی و توسعه سیستم سلامت الکترونیکی و تضمین سلامت در زمینه های مختلف ، گفت: تلاش می کنیم همه مردم ایران دارای مدارک الکترونیکی باشند. از خدمات القایی یا برنامه ریزی نشده برای احیای حوزه خودداری کنید تا تعداد توصیه ها ، آزمایش ها ، داروهای تجویزی و سایر خدمات ارائه شده به افراد جامعه مشخص شود.

وی ادامه داد: منابع وزارت بهداشت امسال 137 میلیارد تومان تعیین شده است که تا کنون یک پنجم آن تأمین شده است و اجرای پروژه های قبلی در حوزه بهداشت ، پرداخت برخی از گروه ها پزشکان و کادر پزشکی

وزیر بهداشت تصریح کرد: استان اردبیل علاوه بر افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تجهیزات مناسب به روستای سلامت نیاز دارد تا مردم بتوانند به راحتی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه بهداشت و درمان استفاده کنند.