عمومی

توسعه گلخانه‌ها برای حفظ محیط زیست اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اکبر فتحی نماینده مردم ورزقان و .روانافرماندار ورزقان و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی که هدف آن هماهنگی در اجرای شبکه پایین دست سد آگبالاگ-سفلی است. سیهکلان و حاجیلار شهر ورزقان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ساماندهی شد و گفت: شرکت، پروژه توسعه گلخانه ها برای حفاظت از محیط زیست انجام می شود ، زیرا استخراج معادن باعث آلودگی محیط زیست و تخریب می شود و اجرای پروژه های کشاورزی مانند توسعه گلخانه ها می تواند از این امر جلوگیری کند.

وی افزود: شهرهایی مانند ورزقان باید به حقوق خود در بخش کشاورزی دست یابند کشاورزی در تلاش است اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

فتحی با اشاره به شبکه آبرسانی منطقه ای اظهار داشت: با توجه به توسعه گلخانه ها و سایر طرح های کشاورزی از جمله پروژه های صید در آینده ، اختصاص 10 میلیون متر مکعب کافی نخواهد بود و این شبکه باید حداقل 20 میلیون متر مکعب باشد که عدم انجام این کار هزینه های اضافی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان کشاورزی این استان افزود: تحقیقات مقدماتی در مرحله شناخت توسعه شیلات انجام شده است و اقدامات در این راستا در آینده نزدیک در شهر ورزقان اجرا می شود ، اما به دلیل انجام پروژه های صید نباید گلخانه ها را به حالت تعلیق درآورد.

نماینده شهر ورزقان از تلاش های مدیرعامل سازمان آب منطقه ای تقدیر و تشکر کرد: بخش کشاورزی جزو این منابع مهمترین کشور هستند و همه ما باید در جهت توسعه کشاورزی تلاش کنیم.

دهگانی نماینده مردم ورزقان و .روانا همچنین نشان داده شده است: کاربرد شبکه پایین دست سد آقبلاغ کم و دیدن در حضور آن کلان مسئول تسریع در اجرای شبکه پایین دست سد آقبلاغ کم و دیدن تزریق آب ماکرو و سد حاجیلار این کار برای مجموعه گلخانه ای انجام می شود و با تکمیل این مورد ، یک تغییر عمده در زمینه کشاورزی و اشتغال در منطقه ورزقان و .روانا اتفاق خواهد افتاد.

فرماندار ورزقان همچنین گفت: شبکه پایین سد آگبالاگوسفلی سیهکلان با انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه و مشارکت مس ختنه کردن اجرا خواهد شد

محمدباقر .آن وی گفت: 350 میلیارد ریال برای اجرای شبکه پایین دست سد آقبلاغ پایین دیدن ماکرو با همکاری شرکت آب و سازمان منطقه ای توسط لیست قیمت سال جاری ارزیابی می شود کشاورزی و اپراتورها و مشارکت مسئول اجرا خواهد شد

وی به برخی از کمبودهای این سد اشاره کرد حاجیلار از جمله عدم استفاده از مسیرهای جایگزین هاروانااحیای خط اعتباری این سد را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حداکثر استفاده از آب سد را برای توسعه شهر در بخشهای صنعتی و کشاورزی استفاده کنید حاجیلار خواهد بود.

وی با اشاره به نقش کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای در تأمین امنیت غذایی افزود: رشد. درست قسمت کشاورزی سد حاجیلار این امر علاوه بر کمک به رونق کشاورزی مدرن ، منجر به رشد اقتصادی چشمگیری در منطقه خواهد شد.

غفارزاده ، مدیر منطقه ای آب استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکلی در تأمین آب کشاورزی ورزقان وجود ندارد ، افزود: اگر از طرح های گلخانه محافظت شود و از نظر موقعیت مکانی گلخانه ها مشکلی نداشته باشد ، تخصیص آب مشکلی ندارد.