بین المللکسب و کار ایرانیان

نکات طلایی برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اقدامات مهم برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا

برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا بهتر است اقداماتی را انجام دهید که در این مطلب به آن اشاره می شود. کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در دنیا است که سالانه افراد زیادی به آن مهاجرت می کنند. یکی از راه های مطمئن برای مهاجرت به کشور کانادا دریافت ویزای تحصیلی است. زیرا کشور کانادا به دانشجویان بین المللی توجه بسیاری دارد.

با افزایش درخواست برای تحصیل در کانادا و بالا بردن ظرفیت دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان، پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا کمی دشوار شده است. در این بین اقدامات مهمی برای افزایش دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد، که در ادامه شرکت مهاجرتی وان تو اپررو به آن می پردازد. اگر دوست دارید را بدانید خواندن این مطلب برای شما مفید است.

اقدامات مهم برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا

شاید در ظاهر مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا امری ساده به ‌نظر برسد، اما ممکن است به دلایل مختلفی رد شود. عوامل بسیاری هستند که شانس اخذ ویزا تحصیلی کانادا را افزایش می‌دهند که در ادامه شرکت وان تو اپررو به  آن‌ها پرداخته‌ است.

  1. برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی از تمکن مالی خود مطمئن باشید: برای تحصیل در هر مقطعی، باید تکمن مالی خود را برای پرداخت هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و اقامت در آن ثابت کنید. معمولا ارائه پول بیشتر، شانس اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. آفیسر ویزا برای پرونده‌هایی که از نظر مالی مشخص نیستند یا حتی در پرداخت هزینه‌های خود ضعف دارند، وقت صرف نمی‌کند. در این‌ صورت بهتر است برای افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا در مورد هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در این کشور کاملا مطمئن باشید.
    در این مطلب  10 که فول فاند می دهند را می شناسیم.

شما باید هزینه یک سال زندگی و تحصیل خود در کشور کانادا را به مدت 4 الی 6 ماه در حسابتان داشته باشید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی این کشور بهتر است اسپانسر مالی، خودتان یا افراد نزدیک به شما مانند اعضای خانواد‌تان باشد.

  1. زمان درخواست ویزا؛ یکی از پراهمیت ترین اقدامات در افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی: زمان درخواست شما برای پذیرش ویزای تحصیلی کانادا نیز اهمیت بسیاری در این فرایند پر‌رقابت دارد. معمولا 2 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی دانشگاهی در کانادا، درخواست ویزای تحصیلی و مدارک را بررسی می‌کنند. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود 6 ماه قبل، درخواست خود را برای پذیرش ارسال کنید. در این‌صورت موسسه آموزشی زمان بیشتری برای بررسی مدارک شما خواهد داشت.

برای اطلاع از با ما تماس بگیرید. هرچه زمان درخواست ویزا به شروع ترم نزدیک‌تر باشد، احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا افزایش خواهد یافت؛ بنابراین به این نکته در پروسه درخواست ویزای تحصیلی کانادا توجه بسیاری داشته باشید. علاوه‌ بر‌ این، هنگام اقدام درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا به اعتبار پاسپورت خود نیز توجه کنید. در‌صورتی‌که اعتبار گذرنامه شما به اتمام رسیده بود، هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را برای تمدید گذرنامه خارج از کشور خود انجام دهید. برای اطلاع از در کانادا و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

  1. سن متقاضی؛ اقدامی تاثیرگذار در افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا: برای درخواست Study permitHow to apply بهتر است، سن شما متناسب با مقطعی تحصیلیتان باشد. آمارها نشان می‌دهد فقط ۱۰% از افرادی که سن بالایی دارند موفق به اخذ ویزا می‌شوند. شاید آفیسر اداره مهاجرت کانادا، مستقیما به عامل سن و ارتباط آن با مقطع تحصیلی اشاره‌ای نکند؛ اما تجربه نشان داده است پرونده‌هایی که در آن سن فرد با مقطع تحصیلی تناسب دارد، شانس بیشتری برای پذیرش ویزای تحصیلی دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط با ما تماس بگیرید.
  2. با دریافت نامه ای از سفارت، از دلایل ریجکت شدن ویزا مطلع شوید: متقاضیانی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند و بنابر هر دلیلی، درخواست آن‌ها ریجکت می‌شود، نامه‌ای از طرف سفارت دریافت می‌کنند. در‌صورت ریجکت شدن درخواستتان، شما می‌توانید با رفع مشکلات در پرونده و ایجاد تغییرات در مدارک خود، مجددا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. برای موفقیت و افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی خود در زمان پذیرش ویزای تحصیلی، می‌توانید از موسسه مهاجرتی وان تو اپررو نیز مشاوره و راهنمایی‌های لازم را بگیرید. برای اطلاع از انواع این مطلب را مطالعه کرده و با ما تمای بگیرید.

در این مقاله شرکت مهاجرتی وان تو اپررو به  بررسی اقدامات مهم برای افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا پرداخته است. شاید اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نباشد، اما اگر بتوانید عوامبرخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، ویزای دانشجویی کانادا نیازی به مصاحبه اجباری ندارد. با این حال اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نیست و ممکن است به هر دلیلی، هر چند کوچک، ریجکت شوید. صادقانه بگوییم اولویت شما باید اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب و معتبر کانادایی باشد زیرا اخذ ویزای هرچقدر هم سخت باشد اگر مدارک خود را کامل کنید مشکلی نخواهید داشت. در این مقاله قرار است تمامی مواردی که شانس اخذ ویزای شما را افزایش یا کاهش می‌دهند را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش میدهند؟

عوامل بسیاری هستند که شانس اخذ ویزا افزایش می‌دهند. در ادامه مهمترین عوامل را بررسی می‌کنیم. زمان درخواست شما هم برای پذیرش و هم برای اخذ ویزای تحصیلی مهم است. بهتر است 6 ماه زودتر درخواست خود را برای پذیرش ارسال کنید در این صورت موسسه آموزشی زمان بیشتری را برای بررسی مدارک و نمرات شما و مقایسه با سایر دانشجویان خواهد داشت. به علاوه احتمال تایید درخواست ویزای شما توسط افسر سفارت، 2 ماه قبل از شروع برنامه‌های دانشگاه بیشتر خواهد بود.

اگر زمان درخواست ویزا خیلی نزدیک به شروع ترم باشد احتمال ریجکت ویزا بیشتر می‌شود. حتی ممکن است بررسی درخواست ویزا طول بکشد و کلاس‌های دانشگاه شروع شود. مطمئن شوید میتوانید تمامی مدارک  را کامل کرده و به افسر سفارت کانادا تحویل دهید. شما باید شهریه دانشگاه را پرداخت کرده و پول یکسال زندگی خود و همراهانتان را برای یک سال زندگی در کانادا به مدت حداقل 4 تا 6 ماه در حساب خود داشته باشید. بهتر است اسپانسر مالی شما خودتان یا افراد نزدیک مثل والدین یا خواهر و برادر باشد تا شانس اخذ ویزای تحصیلی بیشتر شود.

سن

سن عامل مهمی در پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نیست زیرا در کانادا اهمیت به سن برای قبولی در دانشگاه نوعی تبعیض است. اما آمارها نشان می‌دهد تنها 10% از افرادی که سن بالایی دارند موفق به اخذ ویزا می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت برای دانشجویان بین‌المللی سن عامل مهمی است. مقطع و رشته انتخابی آمارها نشان می‌دهد، افرادی که برای دریافت مدرک دوم لیسانس درخواست پذیرش می‌دهند، احتمال ریجکت شدن بالاتری وجود دارد. ازین رو بهتر است که متقاضیان برای مقطع بعدی تحصیلی خود درخواست دهند.

پرداخت شهریه

پرداخت شهریه بعد از پذیرش شانس اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل شما می‌توانید 50% شهریه سال اول دانشگاه یا حتی تمام شهریه سال اول را به طور کامل بپردازید تا شانس اخذ ویزای تحصیلی خود را افزایش دهید. تسلط به زبان و کسب حداقل نمره در آزمون‌های معتبر آیلتس و تافل از شرایط پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها است. به علاوه در اخذ ویزا نمره مدرک زبان بسیار مهم است به طوریکه افسر سفارت ممکن است درخواست متقاضیان را به دلیل کامل نبودن مدارک زبان رد کند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، متقاضی باید یک برنامه تحصیلی نوشته و انگیزه و اهداف خود را از توضیح دهد. متقاضی باید در این انگیزه نامه توضیح دهد چرا قصد دارد در کانادا تحصیل کند؟

تسلط بالا به زبان انگلیسی؛ یکی از اقدامات مهم در افزایش شانس پذیرش ویزای تحصیلی کانادا: تسلط به زبان و کسب حداقل نمره در آزمون آیلتس و تافل، از شرایط پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های کانادا است. دانشجویان باید برای دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، به‌ترتیب نمره 5، 6 و 7 داشته باشند. در‌صورتی‌که دانشجوی متقاضی، رزومه تحصیلی قوی داشته اما مدرک زبان نداشته باشد، شانس وی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا کم می‌‌شود. برای دریافت مشاوره در مورد با ما تماس بگیرید.

چرا در کشور خود درس نمی‌خواند؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات کانادا را ترک خواهد کرد؟ نوشتن یک استادی پلن خوب شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می‌دهد. جنسیت این ممورد قطعی و درست نیست اما نتایج نشان می‌دهد شانس پذیرش متقاضیان دختر بیشتر از پسران است. رشته تحصیلی برخی دانشگاه ها در برخی رشته ها بیشتر متقاضیان بین‌المللی جذب می‌کنند. با تحقیق و انتخاب این رشته‌ها شانس شما برای اخذ پذیرش افزایش می‌یابد. همچنین مقطع تحصیلی انتخابی موثر است برای مثال شانس اخذ ویزای تحصیلی از مقطع کارشناسی برای کارشناسی ارشد بیشتر از زمانی است که یک مدرک کارشناسی دارید و دوباره برای دوره کارشناسی درخواست می‌دهید.

فاکتورهای منفی در شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

در اخذ ویزای تحصیلی کانادا فاکتورهای منفی نیز وجود دارد که اگر از آنها آگاه باشید در ادامه فاکتورهای منفی را بررسی می‌کنیم. اگر 6 ماه وقفه تحصیلی داشته باشید باید رزومه‌ای تهیه کرده و دلایل وقفه تحصیلی خود را توضیح دهید تا با پذیرش و ویزای تحصیلی شما موافقت شود. برای دوره کارشناسی تا 5 سال وقفه تحصیلی و کارشناسی ارشد تا 7 سال وقفه قابل قبول است. اما بیشتر از این زمان شانس اخذ ویزا به شدت پایین است. متقاضی باید ثابت کند در زمان وقفه مشغول به کار در یک شرکت معتبر یا بین‌المللی مرتبط با رشته تحصیلی خود بوده است. مطالعه زبان، شرکت در دوره‌های مرتبط یا بیماری نیز می‌تواند دلایل قابل قبولی برای وقفه تحصیلی باشد. سوء پیشینه داشتن سوء پیشینه می‌تواند تا حد زیادی شانس اخذ ویزا تحصیلی کانادا را کاهش دهد.

پرونده های مهاجرتی در جریان افرادی که پرونده مهاجرتی در جریان دارند شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارند. این افراد باید به افسر سفارت کانادا ثابت کنند، بعد از پایان تحصیل کانادا را ترک می‌کنند. ریجکت ویزای قبلی اگر ویزای قبلی شما ریجکت شده باشد باید مدارک را ارئه داده و حقیقت را بگویید وگرنه تا 5 سال نمی‌توانید برای ویزای کانادا اقدام کنید. درخواست ویزای تحصیلی کانادا از کشورهای ناپایدار جهان افرادی که در کشورهایی با دولت‌های ناپایدار زندگی می‌کنند یا در همسایگی کشورهای ناپایدار زندگی می‌کنند به دلایل امنیتی شانس کمتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند. سایر موارد :

  • پذیرش مشروط شانس اخذ ویزا را کاهش می‌دهد.
  • پذیرش از کالج و دانشگاه‌های نامعتبر
  • پذیرش در رشته‌های نامرتبط
  • معدل پایین شانس اخذ ویزا را کاهش می‌دهد.

در این مقاله با شرایط تحصیل رایگان در کانادا و مراحل اخذ بورسیه آشنا شوید.

کلام آخر

شاید اخذ ویزای تحصیلی کانادا آسان نباشد ولی با اگر بتوانید عوامل تاثیرگذاری که بیان کردیم را تا حد امکان فراهم کنید، شانس اخذ ویزای تحصیلی خود را افزایش می‌دهید. اگر شما نیز فاکتورهای دیگری را می‌شناسید که در این مقاله بیان نشد با ما در میان بگذارید. تاثیرگذاری که بیان شد را تا‌ حد ‌امکان رعایت کنید، افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی برای شما بیشتر می شود. بسیاری افراد تصور میکنند ویزای تحصیلی و مجوز تحصیلی یکسان هستند. اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند. مجوز تحصیل یا study permit به متقاضی اجازه تحصیل در کانادا را می‌دهد. اما ویزا اجازه ورود متقاضی به خاک کانادا است. یعنی اگر دانشجو موفق به اخذ مجوز تحصیل شود ولی ویزای تحصیلی نگیرد نمیتواند وارد خاک کانادا شده و شروع به تحصیل کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.