فرهنگ و هنر

لبیک گویان بر صحنه / “کرونا را به فال نیک می گیرم”

امیر دلفانی که به تازگی نمایش “بین دنیای ماهی” را روی صحنه برده است ، گفت: “گروه ما به عنوان جوانترین اعضای خانواده بزرگ تئاتر لبیك روی صحنه آمدند و آمدند.”

در مصاحبه ای با ایران تودی ، این هنرمند جوان تئاتر که نمایشی را در تئاتر شهر روی صحنه می برد ، در مورد وضعیت خوب خود این روزها صحبت کرد و اظهار امیدواری کرد که تجربه کرونا منجر به شناخت تئاترهای واقعی و نمایشنامه نویسان خوب شود.

وی گفت: درست است که وضعیت مالی سالن های نمایش خوب نیست و می توانیم ضررهای زیادی از دست بدهیم اما به جای افکار و رویاهای ملال آور ، از کار در تئاتر خوشحال می شویم. امیدوارم مخاطب حال خوبی داشته باشد و هنگام تماشای برنامه ما مثبت فکر کند.

دلفین در پاسخ به این سال که چرا در این شرایط دشوار روی صحنه آمد ، توضیح داد: داشتن یک گروه همدل و همراه. چیزی که این روزها به ندرت در تئاتر ایران دیده می شود ، حتی اگر در گذشته گروه های خوبی داشته باشیم. بنابراین ، ما باید تماشاگران تئاتر را از نظر مالی آشتی دهیم و باید شعله های آتش امروز را روشن کنیم تا آنها را روشن تر کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ، ما مدت طولانی تمرین می کردیم و اگر می خواستیم منتظر از بین رفتن بیماری باشیم ، مشخص نبود که چه زمانی ویروس ما را ترک می کند و آموزش ما از بین می رود ، بنابراین ما به لبیک و جوانترین اعضا گفتیم. ما به خانواده تئاتر افتخار می کنیم ، یکی ما در یک سریال حرفه ای با اجرای استاد داود دانشور و آقای آرش دادگر در سالن دیگری مشغول اجرای برنامه هستیم.

وی مخاطبان را آخرین برنامه نمایشی خواند و افزود: من بسیار خوشحالم که مخاطبان ما نظرات خود را بیان کرده و پیشنهادهایی را ارائه داده اند که ما به آنها احترام می گذاریم.

دلفی اظهار امیدواری کرد که این نمایش را در شهرهای دیگر نیز روی صحنه ببرد: “ما آن را طوری طراحی کردیم که نمایش در شهرهای دیگر نمایش داده شود و حتی بتوانیم در فضای باز کار کنیم.”

این مدیر همچنین در مورد رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت: تئاتر شهر با مسئولیت بسیار مقابله می کند ، سالن به طور منظم ضد عفونی می شود و تهویه هوا همیشه کار می کند ، هرچند که تا حدودی منطقه کار را تحت تأثیر قرار می دهد. همه تماشاگران در حین اجرا ماسک می زنند و با فاصله می نشینند. اگرچه صندلی های خالی بین آنها ما را ناراحت می کند ، اما وقتی مخاطبان احساس امنیت می کنند ، برای ما قابل قبول هستند.

دلفانی با اشاره به شرایط دشوار اجراهای نمایشی که قبل از تاج گذاری وجود داشت ، یادآور شد: قبل از تاج تاج ، بسیاری از تئاترها به دلیل کمبود تماشاگر لغو شدند. بنابراین ، من کرونا را با تمام حرف هایش می گیرم و امیدوارم که از این به بعد تئاترهای واقعی وجود داشته باشد و آنها به عنوان یک کلاس طلب درجه یک روی صحنه ظاهر شوند.

وی افزود: در این شرایط دشوار ، امیدواریم که اگر کار نکنیم ، کتاب های بیشتری مطالعه خواهیم کرد و توجه بیشتری به خلق نمایش های مناسبتی خواهیم داشت ، متأسفانه مدتی است که نمایش های درخشانی نداریم و برای نجات تئاتر از سطح ظاهری به متن نیاز داریم. به جای بازی ، آثار قابل توجه نویسندگان ما را به صحنه ببرید.

نویسندگی و کارگردانی فیلم نامه توسط امیر دلفانی ، کارگردانی مشترک آناهیتا موگویی و بازیگران خشایار قائد رحمتی ، مهدی یگانه ، امیر دلفانی و ایمان عبدی انجام شده است. مجموعه تئاتر شهر در سالن سایه به روی صحنه می رود.

این نمایش داستان زندگی خانواده ای است که به دلیل شایعات آغاز جنگ تصمیم به مهاجرت گرفتند.

انتهای پیام