اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

معرفی تلویزیون شهری و نقش مهم آن در تبلیغات

تلویزیون شهری چیست؟

از قرار گرفتن ماژول‌های ال ای دی در کنار هم ساخته می‌شود و می‌تواند انواع فیلم و عکس تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. ماژول‌های به کار رفته در این نمایشگر شهری از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر مقاومت و دوام بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی دارند. این نوع نمایشگرهای بزرگ انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع تلویزیون شهری

این تلویزیون‌ها از نظر کاربرد به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

این  تلویزیون شهری برای مکان‌های بسته مانند سالن‌های کنفرانس، سالن فرودگاه و سالن ورزشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته کیفیت پخش تصاویر این تلویزیون نسبت به سایر مدل‌ها پایین است.

این تلویزیون نسبت به تلویزیون indoor از کیفیت بالاتری برخوردار است و از ویژگی‌های این نمایشگر شهری می‌توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، ضد آب بودن و کیفیت بالای تصاویر اشاره کرد. از این تلویزیون بیشتر در پارک‌ها، چهارراه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

 معرفی انواع تلویزیون شهری

این نمایشگر روی ماشین‌های سنگین یا اسکلت‌های چرخ‌دار نصب می‌شوند. هم‌چنین امکان نصب آن روی موتور نیز وجود دارد. این نمایشگرها با توجه به نوع اسکلت چرخ‌دار، نوع ماشین و ابعاد دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

این نمایشگرها دارای ابعاد بزرگی هستند و برای کنفرانس و همایش‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • تلویزیون شهری، نمایش فول کالر

این نمایشگرها می‌توانند انواع فایل صوتی، تصویری و دیتا را پخش کنند و به همین دلیل یک گزینه عالی برای مکان‌های پرتردد، پارک‌ها، چهارراه‌ها و موارد این‌چنین به شمار می‌روند.

  • اسکوربردهای تمام رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری در اطراف زمینهای ورزشی

این نمایشگرها می‌توانند انواع تصویر، فیلم، تیزر تبلیغاتی، عکس، پخش زنده تصاویر و موارد دیگر را پخش کنند و به همین خاطر بیشتر در فدراسیون و کانون‌های تبلیغاتی جهت معرفی محصولات، نمایش پخش زنده و نشان دادن نتایج مسابقه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تلویزیون شهری سر درب فروشگاهها و مغازهها

این نمایشگر جهت معرفی خدمات و محصولات فروشگاه‌ها، تیزر، انواع متن ثابت و متحرک، پخش زنده برنامه تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نمایشگرها می‌توانند توجه مشتریان را به سمت خودشان جذب کرده و تأثیر بسزایی در فروش بیشتر داشته باشند.

  •  تلویزیون شهری در پارکها و مکانهای عمومی و خصوصی

این تلویزیون شهری جهت اطلاع‌رسانی، پیام‌رسانی و تبلیغات در مکان‌های عمومی و پارک‌ها نصب می‌شوند.

  •  نمایشگرهای غولپیکر مکانهای تفریحی و ورزشی

این نمایشگرها قابلیت پخش انواع فیلم، مسابقات ورزشی و غیره را در مکان‌های تفریحی و ورزشی دارند. شما می‌توانید جهت جذب مشتری بیشتر از این نمایشگر استفاده کنید.

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات

تلویزیون شهری بیشتر برای تبلیغات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ابعاد بزرگی که دارد خیلی زود می‌تواند توجه رهگذران و رانندگان را به سمت خودش جلب کند و به همین دلیل بهترین روش تبلیغاتی در سطح شهر محسوب می‌شود. حتماً برای‌تان پیش آمده زمانی که پشت چراغ قرمز یا در ترافیک هستید، توجه‌تان به تلویزیون‌های شهری غول پیکر و تبلیغات آن جلب شده باشد. توجه داشته باشید علاوه بر ابعاد باید به کیفیت تصویر، وضوح تصویر و متن تلویزیون هم توجه کرد تا بتوان تبلیغات اثرگذارتری را به نمایش گذاشت. عوامل بسیاری در تبلیغات مؤثر توسط تلویزیون شهری وجود دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مکان نصب این نمایشگرها یکی از عوامل مهم در تبلیغات مؤثر است. بهتر است این نمایشگر شهری در مکان‌های پرتردد نصب شود تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. چهارراه‌ها، یکی از مکان‌های عالی برای نصب این نمایشگرها محسوب می‌شوند. مطمئناً افراد زیادی پشت ترافیک سنگین چراغ قرمز توجهشان به این تبلیغات جلب می‌شود.
  • محتوای تبلیغات یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه شود. محتوای تبلیغات نباید کسل‌کننده باشد. همچنین سعی کنید تبلیغات خود را به‌روزرسانی نمایید تا بتوانید توجه مخاطبان بیشتری را به سمت محصولات خود جلب کنید. مطمئناً پخش تبلیغات تکراری اثرگذاری خوبی ندارد.

نکات مهم در مورد نصب تلویزیون شهری

  • یکی از نکات مهم که در زمان نصب تلویزیون شهری باید به آن توجه کرد، انتخاب نوع فونداسیون برای نگهداری این نمایشگرهای غول ‌پیکر است. نوع فونداسیون بر اساس ابعاد تلویزیون، تعداد ستون، پایه‌ها، مقاومت اسکلت نگهدارنده مشخص می‌شود. اگر ابعاد این تلویزیون‌ها بسیار بزرگ است بهتر است از سازه دو پایه که مقاومت بیشتری دارد، استفاده کنید. البته اگر بحث زیبایی مطرح باشد، سازه یک پایه انتخاب بهتری است. پیشنهاد می‌کنیم تمام شرایط را در نظر گرفته و بهترین سازه و فونداسیون را برای نگهداری انتخاب کنید.
  • مکان نصب یکی از نکات مهمی است که در زمان نصب باید به آن دقت کرد. اپراتور تلویزیون شهری outdoor مقاومت خوبی تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد. اگر قصد دارید این نمایشگر را در منطقه گرمسیر نصب کنید، حتماً باید از یک سیستم خنک‌کننده استفاده کرده تا گرمای بیش از حد به دستگاه آسیب وارد نکند.
  • تلویزیون شهری باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. هم چنین باید قفل‌گذاری شود تا فقط اپراتور اصلی به آن دسترسی داشته باشد. مکان نصب تلویزیون باید به‌ گونه‌ای باشد که در صورت نیاز به به‌روزرسانی و تعمیر، امکان دسترسی به آن توسط تکنسین وجود داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تلویزیون شهری و نقش آن در تبلیغات آشنا کنیم. امروزه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و نمایشگرهای عظیم یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود. استفاده از نمایشگر شهری در بزرگراه‌ها و مکان‌های پرتردد، تأثیر بسیاری در ماندگاری محصولات و خدمات شما در ذهن مخاطب دارد. اگر توانایی خرید این تلویزیون‌های بزرگ تبلیغاتی را ندارید، می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر اقدام به اجاره این نمایشگرهای غول پیکر کنید.  یکی از برترین تولید کنندگان تلویزیون شهری در ابعاد و سایزهای مختلف و کاربردهای متنوع برای مصارف تجاری، اطلاع رسانی و تبلیغاتی است. جهت خرید یا اجاره انواع این تابلوهای عظیم برای تبلیغات مؤثر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با سپهر صنعت آداک تماس حاصل فرمایید

منبع :  https://www.q-lite.com/en/solutions/led-displays/indoor-led-display/