بین الملل

زیردریایی‌های چین به این فناوری جدید مجهز می‌شوند

نیروی دریایی چین از فناوری لیتیوم به جای باتری های سرب اسید برای تامین انرژی زیردریایی های خود استفاده خواهد کرد. ظاهرا اجرای این پروژه با پیشرفت های حاصل شده در صنعت خودروسازی این کشور ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری SCMP، طبق مطالعه اخیر نیروی دریایی چین، محققان توانسته اند مشکلات اصلی باتری های لیتیومی از جمله خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهند، زیرا این فناوری پتانسیل جایگزینی با سرب را دارد. باتری های اسیدی در زیردریایی ها

این مطالعه ادعا می کند که چین از طریق آزمایش و توسعه گسترده در صنعت خودروسازی توانسته است باتری های لیتیومی را در شرایط چالش برانگیز آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که این محصولات می توانند با خیال راحت در شرایط حساس مورد استفاده قرار گیرند.

مزایای استفاده از باتری های لیتیومی در زیردریایی های چینی

زیردریایی‌هایی که از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنند ممکن است قابلیت بقا و رزمی بیشتری داشته باشند. چین با حدود 60 تا 70 زیردریایی در حال حاضر بزرگترین ناوگان زیردریایی جهان را دارد.

نیروی دریایی چین بیش از یک دهه است که در تلاش برای جایگزینی باتری‌های اسید سرب بوده است، زیرا این باتری‌های قدیمی‌تر از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت کمی داشته‌اند و با ظرفیت کم، سرعت پایین شارژ، تولید انرژی محدود، چرخه عمر کوتاه، و نشت گاز خطرناک بوده است

اکنون محققان توانسته‌اند از آهن و فسفات برای ایجاد ساختارهای بسیار پایداری استفاده کنند که ایمنی باتری‌های لیتیومی را با حفظ قابلیت‌های آنها بهبود می‌بخشد. داده های موجود همچنین نشان می دهد که سطح استفاده از باتری های فسفات آهن در صنعت خودروسازی اکنون از باتری های حاوی نیکل و کبالت پیشی گرفته است و این فناوری به یک فناوری قابل اعتماد تبدیل شده است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه چین به شدت به سایر کشورها برای تامین نیکل و کبالت وابسته است، احتمالا به زودی این باتری ها را جایگزین خواهد کرد. لازم به ذکر است که نیروی دریایی ژاپن در سال 2018 برای اولین بار برای استفاده از این فناوری در ناوگان خود، فلز منیزیم را به باتری های لیتیومی زیردریایی ها اضافه کرد.

5858