بین الملل

انگلیس: پوتین فراموش نکند که ناتو سلاح هسته‌ای دارد!

وزیر دفاع انگلیس تهدید کرد که ناتو دارای تسلیحات هسته ای است و در صورت لزوم انگلیس می تواند از آن برای محافظت از خود و ناتو استفاده کند و روسیه “نباید این را فراموش کند”.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه به نقل از پارلمان گفت: «برخی از موشک‌های ما در حال حاضر زیر آب هستند و نیروی دریایی شجاع ما آماده است سلاح هسته‌ای را در صورتی که مجبور باشد از بریتانیا و ناتو محافظت کند، کنار بگذارد».

بن والاس به نقل از روسیا الیوم گفت: بسیار مهم است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این موضوع را فراموش نکند.

وی گفت: با فرض اینکه این (سلاح هسته ای) مهم ترین و قوی ترین مانع برای رئیس جمهور روسیه باشد، ناتو یک اتحاد هسته ای است و انگلیس، فرانسه و ایالات متحده نیز دارای سلاح هسته ای هستند.

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی روسیه گفت که سلاح های هسته ای جدید روسیه امنیت این کشور را برای دهه های آینده تضمین می کند.

پوتین در نشستی در سوچی گفت: تسلیحات جدیدی که ما امسال به نمایش گذاشتیم، قابلیت های نظامی روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و یک تعادل استراتژیک برای دهه های آینده ایجاد می کند.

پوتین گفت مجموعه جدیدی از موشک های بالستیک قاره پیما یارس باید به زرادخانه راهبردی هسته ای روسیه اضافه شود تا جایگزین موشک های قدیمی توپولف شود.

تسلیحات جدید روسیه شامل بمب افکن های استراتژیک Tu-160 و Tu-90 مجهز به موشک های کروز دوربرد و همچنین زیردریایی های هسته ای کلاس Buri و موشک های بالستیک قاره پیما مجهز به سلاح های هسته ای است.

پوتین گفت که نیروی دریایی روسیه از کشتی های جنگی بیشتری مجهز به موشک های کروز آزمایش شده در طول جنگ در سوریه استفاده خواهد کرد.

پوتین در این اجلاس گفت: امسال بخش هوایی زرادخانه هسته ای روسیه بمب افکن های مدرن Tu-160 و Tu-90 مجهز به موشک های کروز دوربرد مدرن از مدل های Kh-101 و Kh-102 را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/