اقتصادی

انتخاب مردان بایدن از میان چهره‌های فناوری

جو بایدن ، رئیس جمهور تازه انتخاب شده آمریکا ، برای کمک به انتقال قدرت به کاخ سفید ، به شرکت های بزرگ فناوری اعتماد کرده است.

به گزارش ایران تودی ، کمال هریس ، رئیس جمهور منتخب و معاون رئیس جمهور آمریکا لیستی از افرادی را که هر کدام به یک سازمان دولتی می روند و قصد دارند به آرامی قدرت را از دونالد ترامپ به جو بایدن انتقال دهند ، منتشر کرد. او انجام می دهد

این لیست شامل چندین بازیکن بزرگ در دنیای فناوری از جمله آمازون ، اوبر ، لینکدین ، ​​لیفت ، ایربنب ، دراپ باکس و استریپ است ، اما هیچ یک از اعضای فیس بوک ، توییتر یا اپل نیستند. هیچ نام Google در این لیست وجود ندارد ، اما یک کارمند شرکت نوآوری Side Walk Labs ، متعلق به Alphabet ، شرکت مادر گوگل وجود دارد.

همچنین در این لیست کارمندان سازمانهای بشردوستانه مرتبط با سیلیکون ولی ، از جمله بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، ابتکار چان زاکربرگ و آینده اشمیت حضور دارند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از اتمام مراحل انتقال ، تمام نام های این لیست نزد دولت باقی بمانند ، اما احتمالاً برخی از آنها باقی خواهند ماند.

این نام ها بیان کننده نحوه برخورد Bidet با غول های فناوری نیست ، اما واضح است که آمازون تنها یکی از پنج شرکت بزرگ فناوری را در اختیار دارد. کارشناسان معتقدند که دولت بایدن می تواند تأثیر فزاینده صنعت فناوری را به ویژه با تأکید بر حریم خصوصی ، حمایت از مصرف کننده و قوانین ضد انحصاری برطرف کند.

این واقعیت که افراد از این شرکت ها انتخاب نشده اند ، ممکن است نشان دهنده این باشد که بایدن در روزهای ابتدایی مدیریت این شرکت ها نمی خواست فرصتی برای اظهار نظر داشته باشد.

به گفته آرس تکنیکا ، برخی از اسامی در این لیست اعضای سابق دولت اوباما هستند که اکنون به سیاست بازمی گردند. مدیر خدمات وب آمازون مارک شوارتز ، مدیر فناوری دل آن دانکین و مدیر سیاست آمریکای شمالی LinkedIn ، نیکول آیزاک ، مدتی در دولت اوباما کار کردند قبل از اینکه وارد دنیای فناوری شوند.

مشاور ارشد بایدن ، بیل روسو ، در توییتر درباره اطلاعات غلط ارسال شده در فیس بوک از زمان انتخابات روز دوشنبه نوشت. این توییت ها احتمال اینکه دولت بایدن فیس بوک را برای چهار سال آینده دشوارتر کند افزایش یافته است.

به گزارش بیزینس اینسایدر ، بایدن در ژانویه به نیویورک تایمز گفت که می خواهد ماده 230 قانون رفتار را لغو کند. این بند به شرکتهای فناوری از مصونیت از پخش محتوای سیستم عامل آنها مصونیت می بخشد. در حین مصاحبه ، بایدن با لمس فیس بوک و گسترش اطلاعات نادرست در این پلتفرم ، گفت که این بند باید حذف شود ، زیرا فیس بوک دیگر یک شرکت اینترنتی نیست ، دروغ هایی را تبلیغ می کند که می داند دروغ است.

انتهای پیام