بین الملل

یادداشت‌های شخصی بایدن در میان اسناد کشف شده توسط اف.بی.آی

به گفته یکی از افراد آشنا به تحقیقات، دفترچه‌هایی که جو بایدن در دوران معاونت خود در آنها می‌نوشته، از جمله مواردی است که اف.‌بی.‌آی اخیرا در جریان بازرسی از یکی از خانه‌های او در “دلاور” کشف کرده است.

به گزارش ایران تودی، به نقل از شبکه خبری سی.ان.بی.سی، در این یادداشت‌های کشف شده از منزل بایدن مشخص شد که یکسری از صفحات آنها مربوط به کارهای وی در دورانی است که معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا بوده و شامل توافق‌های دیپلماتیک در آن دوران است و شاید به اسناد و اطلاعات محرمانه هم مربوط شود. البته هیچ مدرکی دال بر محرمانه بودن این یادداشت‌ها وجود ندارد اما برخی از این نوشته‌های دست نویس را شاید بتوان به عنوان مدارک حساس و مهم دانست.

به گفته این شخص مطلع، این دفترچه‌ها شامل ترکیبی از یادداشت‌های دست نویس ریاست جمهوری آمریکا در مورد موضوعات مختلف، شامل شخصی و رسمی است. این منابع مطلع همچنین گفتند بایدن در برخی از صفحات مطالبی را در مورد خانواده یا زندگی خود که به مناصب دولتی مرتبط نیست، یادداشت کرده است. در صفحات دیگر، نیز آمده که او برخی از تجربیات یا افکار خود را به عنوان معاون رئیس جمهوری وقت یادداشت کرده است.

به گفته افراد مطلع از این بازرسی، تعداد یادداشت‌هایی که بایدن نگه داشته، بسیار زیاد است اما تعداد دقیق آن مشخص نیست.

بر اساس قانون فدرال، روسای جمهوری و معاونان آنها که یادداشت نویسی می‌کنند، می‌توانند پس از ترک سمت، خاطرات و یادداشت‌های خود را همراه ببرند اما نباید این اسناد را با کسی به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام