اقتصادی

دستیابی محققان به فناوری احیای چاه‌های مرده نفتی/حمایت شتابدهنده دانش‌بنیان از تیم‌های فناور

شتاب دهنده متخصصان تخصصی صنعت انرژی با حمایت گروه های فناوری موفق به ایجاد دستگاهی برای تست ارزان و مقرون به صرفه کاتالیزورها و همچنین ارائه فناوری برای بازیابی چاه های نفت مرده شده است.

سید جلال الدین سجادی، رئیس هیئت شتاب دهندگان متخصصان صنعت انرژی در گفت وگو با ایران تودی وی با اشاره به اینکه شتاب دهنده هایی که تاکنون در کشور راه اندازی شده اند عموما فعال هستند، گفت: این شتاب دهنده ها تیم های فناوری را از همه اقشار دریافت می کنند و از آنها در تجاری سازی ایده ها حمایت می کنند.

وی گفت: این شتاب دهنده تخصصی یکی از زیرمجموعه های اصلی هلدینگ پتروبرهان (از هلدینگ های منتخب وزارت نفت) است که با امضای تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده است. شهید در پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی قرار دارد و همچنین شبکه ارتباطی گسترده شتاب دهنده به آن امکان سرمایه گذاری و حمایت مالی قابل توجهی از ایده های استارت آپی را داده است.

سجادی افزود: این شتاب دهنده از استارت آپ های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تا رسیدن به فناوری با داشتن شبکه ارتباطی زیرساختی، مربیان مجرب و رهبران حمایت می کند.

رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده نفت، انرژی، محیط زیست و شیرین کننده های آب را از جمله فعالیت های این شتاب دهنده عنوان کرد و یادآور شد: اکثر کارفرمایان شاغل در حوزه انرژی سالانه میلیون ها دلار از نیاز خود را وارد می کنند، افرادی که قادر به تامین نیازهای خود هستند. .

وی در ادامه به سرمایه گذاری های ثابتی در محلات صنعتی در قالب تجهیزات صنعتی اشاره کرد. این تیم ها در دوره های پیش شتاب و شتاب پشتیبانی می شوند و با برگزاری دوره های آموزشی به آنها کمک می کنیم تا نمونه اولیه محصول خود را بسازند.

سجادی با بیان اینکه نمونه اولیه محصولات این تیم ها با حمایت کارگاه های موجود در کمپ های صنعتی ساخته شده است، گفت: علاوه بر این، دانشگاه ها و آزمایشگاه های مرجع نیز محصولات این تیم ها را از نظر کیفی ارزیابی می کنند.

مدیر انرژی این شتاب دهنده تخصصی با بیان اینکه در پایان این فرآیند زنجیره ای از ارائه دهندگان خدمات صنعتی در حوزه انرژی تشکیل می شود، اضافه کرد: تاکنون 12 تیم در این شتاب دهنده مشارکت داشته اند. ، 6 تیم در دوره قبل از رشد و 6 تیم موفق شرکت های فناوری انرژی تاسیس کرده اند.

سجادی با اشاره به برخی از موفقیت های تیم های استخدام شده در این شتاب دهنده گفت: تیم پذیرفته شده در زمینه برداشت بیش از حد و احیای چاه های مرده راه اندازی شده است. ما باید پول زیادی را برای ساختن چاه های نفتی جدید خرج کنیم، اما این تیم فناوری ای را توسعه داده است که می تواند چاه های نفت مرده را بازسازی کند.

مدیرعامل این شتاب دهنده آگاه، ارائه بستر آنلاین کالاهای پروژه نفت و انرژی را از دیگر محصولات تولیدی این شتاب دهنده دانست و ادامه داد: این بستر به صورت آنلاین اطلاعاتی را درباره نحوه ارائه کالای مورد نیاز کارفرما در اختیار کارفرما قرار می دهد. .

وی با اعلام راه اندازی پایلوت کاتالیست در شتاب دهنده، توضیح داد: این تیم دستگاهی ساخته اند که می تواند کاتالیست های ارزان قیمت را آزمایش کند.

سجادی گفت: ما بازوان کارفرمایان هستیم و از آنها دعوت می کنیم تا نیازهای خود را در این شتاب دهنده ارائه دهند و به دلیل اینکه کارگزار صندوق ملی نخبگان و همراه با جمعی از نخبگان هستیم، صاحبان این پروژه ها از تیمی به تیم تبدیل می شوند. شرکت ما می توانیم ملاقات کنیم

انتهای پیام/