اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه می‌توان با استفاده از قهوه، انرژی بیشتری برای ورزش و تمرین به دست آورد؟


بهترین زمان برای مصرف نوشیدنی های کافئین دار و

قهوه قارچ گانودرما برای لاغری: بهترین زمان برای مصرف قهوه قبل از ظهر می باشد و یا قبل از تمرین های ورزشی .در موضوع بهترین زمان برای مصرف قهوه برای ورزشکاران ، قبل از تمرینات ورزشی است تا به شما انرژی کافی را ببخشد. بعضی از بدنسازان قبل از تمرین از نوشیدنی انرژی زا استفاده می کنند که مصرف مداوم این نوع نوشیدنی ها به دلیل کالری بالایی که دارند توصیه نمی شود. متخصصان 200 تا 400 میلی گرم قهوه که معادل 2 تا 4 فنجان قهوه می باشد برای افراد سالم مناسب دانسته اند. مصرف متعادل و استاندارد قهوه از بیماری قلبی ناشی از سکته و مرگ و میر کاهش می دهد. مصرف متعادل قهوه  و داشتن تحرک کافی و ورزش منظم در کنار یک رژیم غذایی خوب می تواند بدنی سالم و تناسب اندام عالی را به ما هدیه دهد. پس حتما به ورزشکان توصیه می شود که برای سریع آماده شدن قهوه خود و تهیه نمایند و از خواص های قهوه بهره مند شوند. نوشیدن و مصرف به محض بیدار شدن از خواب مناسب نیست و متاسفانه برخی از افراد با معده خالی قهوه مصرف می کنند که این باعث ایجاد اختلال های گوارشی می شود و به سلامت شما آسیب می رساند. قهوه بدون تحرک و ورزش هیچ کمکی به کاهش وزن شما ندارد بلکه باید در کنار تمرینات ورزشی به تناسب اندام خود برسید.

مصرف قهوه قبل از تمرینات ورزشی

قهوه گانودرما بیز برای زگیل تناسلی: افراد زیادی برای داشتن انرژی کافی و شادابی خود از قهوه استفاده می کنند. قهوه کافئین دار بهتر است قبل از تمرینات ورزشی مصرف شود. کافئین برای سرحالی و پر انرژی به شما بسیار کمک می کند. این عملکرد به شما می کند تا بدن شما در زمانی که نیاز به ریکاوری دارد وضعیت آنابولیک و کاتابولیک را انجام دهد. حالت آنابولیک حالتی است که بدن شما برای رشد بیشتر عضلات و ترمیم بافت های آن تحریک شده و می خواهد برای  کانی سازی و معدنی سازی استخوان های آنسولین ، تستوسترون و هورمون رشد را آزاد کند. و اما حالت کاتابولیک حالتی است که بدن شما برای آزاد کردن اسید های چرب و پروتئین های عضلانی، کوتیزول را آزاد می کند و عمل انرژی شما را تجزیه می کند. همه ی این ها به بهبودی شما کمک می کند و مصرف قبل از تمرین به شما کمک می کند تا فعالیت های بدنی را افزایش دهید. یکی از باور های غلطی که افراد درباره ی قهوه دارند این است که با نوشیدنی معجزه آسای قهوه می توان لاغر و خوش اندام شد که متاسفانه باید گفت این باور نادرست است و تنها با مصرف قهوه نمی توان تناسب اندام را به دست آورد بلکه قهوه سوخت و ساز بدن را بالا می برد و هنگام تمرینات ورزشی به چربی سوزاندن کمک می کند همانطور که گفتیم مصرف قبل از ورزش حرفه ای و تمرینات بسیار مناسب است و کمک می کند تا چربی های اضافه ی خود را بسوزانید. نوشیدن قهوه کافئین دار قبل از پیاده روی روزانه یا تمرینات سبک هم ایده بسیار عالی است. نوشیدنی های کافئین دار و قهوه را قبل ظهر مصرف کنید بهتر است و تاکید می کنم که بعد از ساعت 2 ظهر قهوه مصرف نکنید زیرا اثر کافئین تا 5 ساعت در بدن باقی می ماند و باعث اختلال خواب و بی خوابی می شود. یکی از مهمترین نکته هایی که وجود دارد این است که برای افزایش سوخت ساز درست بدن، خواب شبانه ی خود را تنظیم کنید. چونکه مشکل بی خوابی می تواند اثرات منفی روی شما بگذارد و باعث اضافه وزن شما شود.


مصرف قهوه برای عضله سازی و تمرین

قهوه گانودرما برای قند خون: نوشیدنی قهوه برای سوخت و ساز بدن را به شدت بالا می برد که قهوه باید خالصانه مصرف شود یعنی وقتی از برداشته می شود بدون هیچ افزودنی (شکر و خامه) نوشیده شود. قهوه با افزودنی ها نه تنها عمل چربی سوزی را از بین می برد بلکه باعث افزایش چربی و قند خون می شود. برای لاغر کردن و عضله سازی لیپولیز که فرایند تجزیه لیپید ها  چربی های بردن به اسید چرب آزاد می کند که بدن شما این اسید های چرب برای عضله سازی استفاده می کند. آدرنالین ترشح شده بر اثر مصرف کافئین بدن خود را برای تمرینات بیشتر تحریک می کنید. یک خبر خوب برای کسانی قهوه دوست دارند و ورزش می کنند این است که قهوه باعث رشد ماهیچه ها  بخصوص بدن سازی و عضله سازی افزایش دهد. تحقیقاتی نشان می دهد که مصرف قهوه متعادل باعث بهبود ماهیچه های آسیب دیده  می شود که یکی از بهترین مزیت های قهوه به حساب می آید اما مصرف بیشتر قهوه در شبانه روز به مفید بودن و خواص بیشتر آن کمک نمی کند هیچ، بلکه شرایط را هم بدتر می کند و باعث بیماری ها و فشار خون و پوکی استخوان می گردد.

نکته های مهم درباره ی قهوه و تمرینات بدنی

مصرف زیاد قهوه و نوشیدنی های کافئین دار می توانند خواب شما را مختل کنند. کافئین کورتیزول را افزایش می دهد پس اگر کورتیزول در بدن خیلی زیاد باشد به اندازه ی کافی نمی توانید خواب خوب و کافی داشته باشید که این برای تمرین و قدرت مطلوب کافی نیست. همچنین مصرف زیاد کافئین برای ورزشکاران مضر است زیرا اگر سطح کورتیزول همیشه بالا باشد می تواند چربی بدنتان را افزایش دهد پس همیشه باید مصرف متعادل و استاندارد قهوه را در نظر بگیرید تا از فواید کافئین موجود در بهره مند شوید. افرادی که قهوه مصرف می کنند باید بدن خود را بشناسند زیرا تاثیرات قهوه و کافئین در افراد متفاوت است . بدن شما منحصر به فرد است پس با توجه به سیستم سلامتی خودتان میزان قهوه ی خود را تنظیم کنید. کسانی که ورزش می کنند می تواند بیشتر از بقیه ی افراد از خواص قهوه بهره مند شوند. اما کسانی که تحرک زیادی ندارند میزان قهوه ی کمتری باید مصرف کنند. مصرف کافئین مستقیما با ذهن ارتباط  دارد و سیستم عصبی را درگیر خود می کند و سینگال هایی به مغز می رساند که ترشح ماده ی آدنوزین را متوقف کنند تا خواب و کسلی را در بدن ایجاد نکند و به جای آن ماده آدرنالین ترشح شود تا انرژی کافی برای ورزش و کار های روزمره داشته باشید. این عمل که بین مغز و عضله  وجود دارد قدرت را بهبود می بخشد که باعث چربی سوزی بیشتر و عضله سازی می شود