علمی و پزشکی

رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است

ایران تودی/ آذربایجان شرقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت در کشور بسیار کم است و تهدیدی برای جامعه است که شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت فرصت داریم.

بهرام عین اللهی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: تاریخ شاهد ایستادگی و رشادت های مردم آذربایجان شرقی بوده و 43 سال از انقلاب شکوهمند ملت ایران می گذرد و دشمن هر کاری که از دستش بربیاید انجام داده است. ما از آن برای شکست کشور در این 43 سال استفاده کردیم. با شروع انقلاب اسلامی، منافقین و فرقه های مختلف ظهور کردند و پس از نتیجه نگرفتن، دشمن جنگ تحمیلی را آغاز کرد و برای این کار شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، دشمن ناجوانمردانه تحریم ها را آغاز کرد و هدف اصلی او متوقف کردن انقلاب اسلامی بود و همه شاهد هستند که کرونا در همه کشورهای دنیا مشکلات زیادی ایجاد کرد اما در ما همراه با کرونا. ، تحریم ها نیز فشار بیشتری ایجاد کرد.

وی افزود: دشمنان تحریم را ادامه دادند اما مدعی شدند که تحریم دارو و تجهیزات وجود ندارد و در عین حال دارو و تجهیزات پزشکی را هم تحریم کردند اما مردم و دانشمندان ما ایستادگی کردند و اقدامات جدی در حوزه پزشکی انجام دادند. تولید و عرضه واکسن بدون توجه به دشمن.» انجام دادند

عین الهی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا سال گذشته کشور ما را درگیر کرد و روزانه 8 هزار بیمار وخیم و 50 هزار مبتلا داشتیم و در چنین شرایطی دولت سیزدهم وارد عمل شد و همه افراد در دولت و وزارت بهداشت آزمایش دادند. هجوم واکسن وارد کشور شد و با سیل واکسن ها مواجه شدیم.

وی گفت: روزانه یک میلیون و 600 واکسن و هشت میلیون و 600 هزار واکسن در هفته انجام شد و میزان مرگ و میر و بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشت و جمهوری اسلامی ایران در رتبه شش کشور اول قرار گرفت. مبارزه با ویروس کرونا.”

وی افزود: تاکنون 96 درصد مردم نوبت اول، 86 درصد نوبت دوم و 55 درصد نوبت سوم مصرف کرده اند و این کار را خواهیم کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را تشکیل داده ایم و در مورد بیمه همگانی شش میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی و صندوق هستند. برای بیماری های خاص تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رشد جمعیت ما بسیار کم است و خطری برای جامعه است. شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت فرصت داریم و شورای اسلامی قانون جمعیت جوانان را تصویب کرده، اردوی جوانان جمعیت ایجاد شده و کارهای مفیدی انجام شده است.

به گزارش ایران تودی، عین الهی در پایان تاکید کرد: 3.5 میلیون نابارور در جامعه وجود دارد که تایید شده است 90 درصد هزینه های درمان در مراکز دولتی و 70 درصد هزینه های مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه است. و زنان باردار تا دو سال و کودکان تا پنج سال تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

انتهای پیام