اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

چه کسانی نباید سیر خام بخورند

 

خواص سیر خام

آیا می دانستید که هر فرد به طور متوسط 0.9 کیلوگرم سیر در سال مصرف می کند؟ برای هزاران سال، قبل از اینکه این ادویه برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما استفاده شود، در فرهنگ های باستانی به عنوان یک درمان دارویی استفاده می شد. تمدن های چینی، مصری و رومی از  دمنوش لاغری آریانا دکتر بیز برای سلامتی استفاده می کردند. اسناد قابل توجهی در مورد استفاده آنها از خواص سیر برای خواص دارویی آن وجود دارد. ثابت شده که مصرف سیر فواید بسیاری برای سلامتی بدن داردو فواید سیر ثابت شده دارد. بیایید به مهم ترین خواص سیر و  فواید سیر برای سلامتی نگاه کنیم

خرید اینترنتی سیر سیاه دکتر بیز: متخصصان اکنون می دانند که ترکیبات گوگرد موجود در سیر دلیل اصلی اثرات مفید آن برای سلامتی است. با بریدن، خرد کردن یا چرخ کردن حبه های سیر، مواد شیمیایی تیوسولفینیت موجود در آنها به آلیسین تبدیل می شود. آلیسین یک ماده فوق العاده است. با این حال، در حالی که به نظر می رسد این در تئوری درست است.

  1. تقویت سیستم ایمنی

ایمنی بدن شما همان چیزی است که در وهله اول از بیمار شدن آن جلوگیری می کند و همچنین در صورت نیاز به مبارزه با بیماری کمک می کند. سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا از سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا جلوگیری کند.کودکان در سال شش تا هشت سرماخوردگی می گیرند، در حالی که بزرگسالان دو تا چهار سرماخوردگی دارند. خواص سیر خام می تواند از سرفه، تب و بیماری های سرماخوردگی محافظت کند. خوردن دو حبه سیر له شده در روز بهترین راه برای سود است. در برخی از خانواده ها در سراسر جهان، خانواده ها برای کمک به رفع یبوست، حبه های سیر را به نخی به گردن فرزندان خود آویزان می کنند.

  1. کمک به کاهش فشار خون

دمنوش مصفی خون و کبد چرب دکتر بیز: سکته مغزی و حملات قلبی دو مورد از مهم ترین نگرانی های بهداشتی در سراسر جهان هستند. فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است. تصور می شود که حدود 70 درصد از سکته های مغزی، حملات قلبی و نارسایی مزمن قلبی را ایجاد کند. فشار خون بالا عامل 13.5 درصد مرگ و میرها در سراسر جهان است. از آنجایی که آنها عامل اصلی مرگ و میر هستند، مهم است که به یکی از دلایل اصلی آنها یعنی فشار خون بالا پرداخته شود.

سیر یک ادویه فوق العاده برای کسانی است که از فشار خون یا فشار خون بالا رنج می برند. با این حال، حتی اگر شما عاشق سیر نیستید، مصرف مکمل‌های سیر همچنان می‌تواند فواید سیر عادی به  سلامتی مانند کاهش فشار خون بالا، درمان تب و بسیاری موارد دیگر را برای شما به ارمغان آورد. در نظر داشته باشید که باید مطمئن شوید که مصرف این مکمل ها به اندازه چهار حبه سیر در روز باشد. قبل از شروع مصرف مکمل ها حتما با پزشک خود صحبت کنید.

  1. کمک به کاهش سطح کلسترول

کلسترول یک جزء چربی در خون است. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول “بد” LDL و کلسترول “خوب” HDL. کلسترول LDL بیش از حد و کلسترول HDL کافی نمی تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. نشان داده شده است که سیر سطح کلسترول تام و LDL را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، خوردن سیر بر سطح HDL یا کلسترول خوب شما تأثیری ندارد. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا از بیماری قلبی رنج می برید، باید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  1. کمک به پیشگیری سرطان

خواص سیر برای سلامتی به قلب ختم نمی شود. بنابراین در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که بدن شما می تواند از دوز اضافی این عضو از خانواده پیاز بهره مند شود. طبق تحقیقات، مصرف سیر تازه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند. بر اساس مطالعه سلامت زنان آیووا، زنانی که به طور منظم سیر همراه با سایر سبزیجات و میوه ها مصرف می کنند، 35 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. با این حال، محققان موافق هستند که هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

  1. خاصیت انتی بیوتیک

سیر حاوی آلیسین است. آلیسین یک آنتی بیوتیک فعال زیستی است که می تواند به مبارزه با عفونت ها و باکتری های موجود در میخک خرد شده، له شده یا له شده کمک کند. نشان داده شده است که عصاره سیر رشد موارد زیر را سرکوب می کند:

✅ بسیاری از باکتری ها، به عنوان مثال، سالمونلا

اعتقاد بر این است که آلیسین جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها است. همچنین زمانی که همراه با آنتی بیوتیک های تجویز شده معمول استفاده می شود کمک می کند.اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان  شوید و آن را مطالعه نمایید.

  1. پیشگیری سیر از آلزایمر و زوال عقل

سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از هرگونه آسیب اکسیداتیو در بدن شما کمک می کند. این خواص آنتی اکسیدانی می تواند به پیشگیری از برخی بیماری های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر کمک کند. با این حال، این یکی را با کمی سیر مصرف کنید. با این حال، مصرف دوزهای بالای مکمل های سیر به این معنی نیست که شما از این بیماری مصون خواهید بود. خواص دارویی سیر فقط تا حدی می تواند سلامت را بهبود بخشد.

  1. بهبود عملکرد ورزشی

این ماده یکی از اولین تقویت کننده های عملکرد موجود است. سیر در قدیم برای کاهش خستگی و افزایش ساعات کار و استقامت کارگران استفاده می شد. همچنین به ورزشکاران المپیک یونان داده شد تا عملکرد ورزشی خود را افزایش دهند. همانطور که در بالا ذکر شد، سیر می تواند مفید باشد

اگر شماهم به دنبال لاغری موضعی با دستگاه هستید و می خواهید با معایب و مزایا و هزینه های آن آشنا شوید به مقاله   مراجعه نمایید.

مضرات سیر

همان‌طور که گفته شد خواص سیر بسیار زیاد است که برای درمان برخی از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد ولی با این‌ وجود مضرات سیر را نیز به وجود دارد. پس مضرات سیر شامل:

❌ آسیب به کبد

کبد یکی از حیاتی‌ترین عضو در بدن انسان است که می‌تواند با مصرف سیر بیش‌ازاندازه صدمه ببیند. اگرچه سیر غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است اما با مصرف بیش‌ازحد، می‌تواند موجب مسمومیت کبد شود، هرچند که تقریباً سمی نیست اما در صورت زیاده‌روی می‌تواند باعث آسیب کبد شود.

❌ بوی بددهان

بوی بددهان می‌تواند سبب آسیب زدن به اعتمادبه‌نفس  شود. بوی سیر و بوی بدن دو مورد از رایج‌ترین اثرات جانبی مرتبط با سیر هستند، عدم بهداشت فردی تنها علت بوی بدن نیست چون مصرف سیر نیز می‌تواند منجر به چنین چیزی شود. البته بوی سیر بعد از مسواک زدن هم همچنان دردهان باقی می‌ماند و این برای اطرافیان آزاردهنده است.

❌ حالت تهوع ، استفراغ و سوزش معده

مصرف سیر تازه، عصاره و یا روغن آن با معده خالی ممکن است موجب تهوع، استفراغ و سوزش معده شود. همچنین مصرف سیر می‌تواند موجب سوزش معده و حالت تهوع و یا حتی رفلکس معده شود.

❌ اسهال

مصرف سیر با معده خالی می‌تواند موجب گاز معده و اسهال شود.

اگر درباره رژیم غارنشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان  مراجعه نمایید.

❌ تشدید خونریزی

مصرف سیر به دلیل آنکه خطر خونریزی را افزایش می‌دهد نباید همراه با داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین ، وارفارین و کلوپیدوگرل مصرف شود. این عوارض بیشتر در مورد سیر تازه صدق می‌کند.

❌ مشکلات مربوط به معده

استفاده از سیر باعث سرخ شدن غشا مخاطی می‌شود؛ بنابراین باید قبل استفاده از سیر و محصولات مرتبط احتیاط کرد چون ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت داشته باشند.

❌ کاهش زیاد فشارخون

یکی از مزیت‌های سیر کاهش فشارخون است اما اگر از قبل داروهایی برای کاهش فشارخون مصرف می‌کنید باید از خوردن سیر خودداری کنید؛ زیرا سیر و مکمل‌های آن خاصیت کاهش فشارخون دارند.

❌ اگزما و سوزش

اگرچه سیر سرشار از خاصیت است اما تماس طولانی‌مدت با سیر ممکن است باعث سوزش پوست شود زیرا آنزیم موجود در سیر، به نام آلیین لیاز، می‌تواند دلیل سوزش باشد.

❌ تغییرات بینایی

مصرف بیش‌ازحد سیر می‌تواند به وضعیتی به نام هایفما منجر شود که سبب خونریزی داخل محفظه چشم – فضای بین عنبیه و قرنیه می‌شود و این بیماری می‌تواند باعث از بین رفتن دائمی بینایی شود.

❌ سردرد

سیر، به‌ویژه هنگامی‌که به شکل خام خورده می‌شود، می‌تواند باعث میگرن شود. اگرچه به‌طور مستقیم باعث سردرد میگرنی نمی‌شود اما فرآیندی است که آن را فعال می‌کند.

❌ بالا بردن سطح فشارخون

اطلاعات کمی در این زمینه وجود دارد. آزاد شدن آلیسین چیزی است که سیر را برای کاهش فشارخون ایده آل می‌کند اما آلیسین در فرآیند پخت‌وپز از بین می‌رود ازاین‌رو، اگر به دنبال کاهش فشارخون هستید، ممکن است خواص سیر خام کمک‌کننده باشد.

❌ زنان باردار

مصرف سیر به مقدار زیاد در دوران بارداری می‌تواند باعث زایمان زودرس شود و در زنان شیرده می‌تواند طعم شیر را تغییر دهد.

❌ تعریق زیاد

❌ سرگیجه

سیر برای درمان این بیماریها تأثیری ندارد

برخلاف باور خیلی از مردم، سیر برای هر دردی درمان نیست و نمی‌شود برای هر مریضی و مشکلی مصرف سیر را تجویز کرد و همان‌طور که گفته شد گاهی اوقات مصرف برای برخی از افراد گاهی ضرر هم دارد. سیر برای درمان یک سری از بیماری‌ها بی‌تأثیر است که این بیماری‌ها شامل:

به نظر نمی‌رسد که مصرف سیر تأثیری در درمان قند خون بالا داشته باشد.

هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر باعث کاهش این باکتری شده بود، ولی در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

تحقیقات زیادی در رابطه با تأثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام‌شده است، بااین‌حال نتایج در این مورد مختلف است.

  •  سرطان سینه و سرطان ریه .
  • عوارض پوستی