ورزشی

بلژیک؛ قهرمانی برای شیاطین سرخ اروپا، رویا یا واقعیت؟

نسل طلایی تیم ملی بلژیک برای کسب افتخاری بزرگ در جام جهانی قطر تلاش می کند.

به گزارش ایران تودی، تیم ملی فوتبال بلژیک پس از قهرمانی در جام جهانی روسیه برای سومین بار در سال های اخیر پیشرفت کرده است. قرار گرفتن در رتبه اول در رده بندی فیفا در سال های اخیر، اکنون بلژیک را به یک مدعی جدی برای جام جهانی آینده تبدیل کرده است.

اگرچه بلژیک در نیمه نهایی جام جهانی قبلی فوتبال خوبی مقابل فرانسه به نمایش گذاشت، اما بازی را باخت و با پیروزی مقابل انگلیس در رده سوم قرار گرفت. زمان آن فرا رسیده است که ستاره بلژیک برای کسب افتخار بزرگ در جام جهانی تلاش کند. شیاطین سرخ فوتبال جهان در جام جهانی 2014 برزیل جزو 8 تیم برتر جهان بودند. آنها در دور قبل سوم شدند و حالا منتظر صعود تیم ملی بلژیک به فینال جام هستند. بلژیکی ها خیلی زود به عنوان تیم برتر به جام جهانی راه یافتند.

بلژیک با ستاره های زیادی یکی از مدعیان قهرمانی است. در این میان البته ادن هازارد باید از ستاره ها جدا شود. بازیکن رئال مادرید به دلیل مصدومیت متحمل شکست بزرگی شد.

بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 صعود کرد اما در این مرحله نیز ناکام ماند و با شکست مقابل ایتالیا نشان داد که این تیم چیزی برای قهرمانی در این مسابقات ندارد. در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020، تیم های بلژیک و ایتالیا در آلیانس آرنا مونیخ به مصاف هم رفتند.

ستاره

کوین دی بروین

بلژیک؛  قهرمان، رویا یا واقعیت برای شیاطین سرخ اروپا؟

هافبک منچسترسیتی در حال حاضر در اوج بزرگسالی قرار دارد و می تواند به یکی از ستاره های جام بیست و دوم تبدیل شود. دی بروین در این فصل به دلیل مصدومیت مدتی از میادین دور بود و اکنون به میادین بازگشته است. رکورد کاپیتان سوم منچسترسیتی 88 بازی ملی و زدن 23 گل در این دیدارها دارد. همکاری او با روملو لوکاکو در جام جهانی می تواند بلژیک را به یکی از خطرناک ترین تیم های فصل تبدیل کند. بلژیک ستاره های زیادی دارد، اما بهترین آنها کوین دی بروین است که در منچسترسیتی همه کاره است.

مربی

روبرتو مارتینز

بلژیک؛  قهرمان، رویا یا واقعیت برای شیاطین سرخ اروپا؟

فدراسیون فوتبال بلژیک اگرچه از یورو 2020 کنار گذاشته شد، اما از مارتینز حمایت کرد و اعلام کرد که سرمربی اسپانیایی به کار خود در این تیم ادامه خواهد داد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال بلژیک، مارتینز تا پایان جام جهانی 2022 به کار خود ادامه خواهد داد. این می تواند آخرین حضور مارتینز روی نیمکت بلژیک باشد. سرمربی سابق اورتون در می 2020 قرارداد جدیدی با اتحادیه فوتبال بلژیک امضا کرد و تا جام جهانی 2022 به تیم ملی بلژیک متعهد شد. شکست 2-0 شیاطین سرخ مقابل ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 نتوانست مدیران اتحادیه فوتبال بلژیک را از ادامه همکاری با او منصرف کند.

* تیم ملی بلژیک در یک نگاه

افتخارات: دوم در جام ملت های اروپا 1980 و سوم در جام جهانی 2018

بهترین گلزن: روملو لوکاکو (68 گل)

بیشترین بازی های انجام شده: Jan Vertonghen (136 بازی)

نحوه بلند شدن: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبلی: کسب عنوان سوم

انتهای پیام/