علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

کرم پودر با ضد آفتاب بزنم؟

مصرف همزمان ضد آفتاب و کرم پودر لاکچری کوین و آرایش غلیظ جذابیت طبیعی پوست را از بین می برد. اصلا مناسب نیست که حجم زیادی از انواع و اقسام کرم های آرایشی را روی هم بزنید. بهترین راهکار این است که حداقل میزان کرم را استفاده کنید تا چهره تان بی روح و مصنوعی به نظر نرسد. در ضمن اگر می خواهید همزمان از چند کرم مانند مرطوب کننده، ضدآفتاب، و کرمپودر استفاده کنید حتما بین استفاده از این محصولات یک بازه زمانی چند دقیقه ای فرصت بدید تا هر کرم جذب شود.

اول ضدافتاب بزنیم یا کرم پودر ؟ | پومو

اول ضد آفتاب بزنیم یا کرم پودر؟

حالا که متوجه شدید آرایش زیاد به هیچ عنوان زیبا و ترند روز نیست باید ریزه کاری هایی در مورد مصرف ضد آفتاب و کرم پودر را بیاموزید تا بهترین نتیجه را داشته باشید، به گونه ای که اثری از ماسیدگی و سفیدی بیش از حد ایجاد نشود. حتما می پرسید اول کرم مرطوب کننده بزنیم یا ضد آفتاب؟ چطور می توانیم کرم ضد آفتاب را پس از مدتی تجدید کنیم؟ آیا کرم پودری که ضد آفتاب در ترکیباتش دارد یا ضد آفتابی که کرم پودری است کفایت می کند؟

در پاسخ به سوالات مطرح شده باید بگوییم که برای اینکه پوست جوان تری داشته باشید حتما باید پیش از آرایش لایه ای از ضد آفتاب را کاملا رو بخش های مختلف پوست پخش کنید. و اجازه بدهید که ضدآفتاب کاملا جذب بشود و در مرحله بعد اگر نیاز به استفاده از کرم های آرایشی دیگر احساس کردید، می توانید آنها را استفاده کنید.

تعداد دفعاتی که تمایل دارید ضد آفتاب را تجدید کنید به حساسیت پوست، نوع پوست و میزان قرارگیری در معرض اشعه های نور خورشید بستگی  دارد. اگر پوست حساس و مستعد قرمزی دارید بهتر است ضد آفتاب بی رنگ را به تنهایی استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب را تمدید کنید.

حتی اگر شما کرم پودری خریده باشید که میزانی از SPF داشته باشد، باز هم محافظت چندانی از پوست نخواهد داشت. از سوی دیگر کرم پودر را نمی توان مانند ضد آفتاب روی همه بخش های در معرض آفتاب مالید.

چگونه می توانیم کرم ضد آفتاب را روی میکاپ صورت تجدید کنیم؟

همانطور که گفتیم برای اینکه ضد آفتاب بیشترین محافظت از پوست را داشته باشد ابتدا باید از کرم مرطوب کننده و آبرسان و یا هر نوع کرم مراقبتی پوست استفاده کنید 10 دقیقه اجازه بدهید تا جذب شود سپس ضد آفتاب بی رنگ بزنید و اگر تمایل دارید که از کرم پودر استفاده کنید بعد از جذب ضد آفتاب میتوانید از هر نوع کرم پودری بزنید.

برای تجدید ضد آفتاب بهترین و آسان ترین کار این است که با استفاده از یک میسلار واتر ابتدا کرم را از سطح پوست خود پاک کنید در مرحله بعد هم میتوانید با آب یا با استفاده از یک تونر مناسب پوست صورت را پاک کنید و و دوباره ضدآفتاب را روی پوست تمیز بزنید.

نکاتی درباره ضد آفتاب و کرم پودر

اکثر خانم ها معمولا چند کرم مراقبت پوست و آرایشی مختلف دارند و همیشه تمایل دارند به بهترین نحو از همه آنها استفاده کنند. خیلی از افراد به اشتباه هر طور که می خواهند کرم ها را روی هم اعمال می کنند غافل از اینکه کرم زدن هم آدابی دارد.باید اجازه جذب در هر مرحله را به کرمی که دارید استفاده می کنید بدهید و سپس از کرم بعدی استفاده کنید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که شدیدا عادت دارید به طور روزانه از کرم های پوشاننده استفاده کنید مثلا برای حضور در محل کار یا دانشگاه کرم پودر می زنید پیشنهاد بهتری برای شما داریم. پیشنهاد می کنیم به جای اینکه از کرم ضد آفتاب و کرم پودر به طور جداگانه استفاده کنید، کرم های ضد آفتاب رنگی یا کرم های مراقبتی پوست که SPF بیشتر از 25 دارند جایگزین کنید

چگونه هم کرم ضد آفتاب بزنیم و هم آرایش داشته باشیم؟

بعضی از خانم‌ها در زمان انجام آرایش و روتین‌های پوستی روزنه‌شان یکی از مهمترین مراحل مراقبت و نگهداری از پوست صورت را جا می‌اندازند. در هنگام آرایش صورت با وجود لایه‌های مختلفی از مرطوب‌کننده، کر‌م‌پودر، های‌لایتر و کانسیلرها به نظر می‌رسد که استفاده از کرم‎‌ها و محصولات ضد آفتاب کاری دشوار و سخت باشد؛ اما چطور می‌توانیم محصولات ضد آفتاب را در زمان آرایش صورت به کار ببریم به شکلی که پوستمان سنگین و چندلایه نشود؟

چطور باید زمانی که صورت آرایش دارد ضدآفتاب را تجدید کرد؟ آیا استفاده از محصولات ضد آفتاب همراه با محصولات آرایشی هم می‌تواند پوشش مناسبی در برابر اشعه‌های مضر خورشید ایجاد کند؟ در این مطلب به پاسخ این سوالات می‌پردازیم و چند ترفند برای استفاده مؤثرتر از کرم ضد آفتاب در هنگام آرایش را برایتان شرح خواهیم داد. با ما در مجله‌ی دیجی استایل همراه باشید.

اهمیت ضد آفتاب‌ها و نحوه‌ی اثرگذاری این ترکیبات بر روی پوست

وجود SPF یا Sun Protection Factor ( فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید) نشانگر این است که کرم ضد آفتاب شما می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌ی UV (اشعه UVA و UVB) محافظت کند. اشعه‌ی UVA می‌تواند به عمق پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد لکه‌های پیری‌، چین و چروک و افزایش رنگدانه شود، در حالی که اشعه‌ی UVB باعث آفتاب سوختگی می‌شود و حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. ضد آفتاب‌ها حاوی مواد شیمیایی غیر‌آلی هستند که می‌توانند هم اشعه‌ی UVA و هم UVB را منحرف کنند.

اکثر متخصصان پوست لوسیون‌های ضد آفتابی را توصیه می‌کنند که دارای SPF بین ۱۵ تا ۵۰ باشد. ضد آفتابی که دارای SPF 15 باشد می‌تواند ۹۳٪ از اشعه‌ی ماوراء بنفش را مسدود کند، در حالی که SPF 30 می‌تواند ۹۷٪ از اشعه‌ی UVB را مسدود کند. کرم روز و شب لاکچری کوین از جمله محبوب ترین پکیج های مراقبتی پوست به شمار می رود

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب علاوه بر توجه به میزان SPF آن، بهتر است مواد زیر در ترکیبات آن‌ها وجود داشته باشد:

  • اکسید زینک (Zinc oxide)
  • دی‌اکسید تیتانیوم (Titanium dioxide)
  • آووبنزون (Avobenzone)

اکسید زینک و دی‌اکسید تیتانیوم نقش محافظ‌های فیزیکی را در برابر نور خورشید ایفا می‌کنند و مانع نفوذ و جذب اشعه های‌خورشید می‌شوند.آووبنزون هم ترکیبات شیمیایی و ارگانیکی دارد که اشعه‌های UV خورشید را دفع می‌کند.

کاربرد و پوشش‌دهی محصولات ضد آفتاب زیر مواد آرایشی

با توجه به نحوه‌ی کار ضد آفتاب‌ها و محصولات دارای SPF بر روی پوست این سوال پیش می‌آید که «آیا استفاده از محصولات ضد آفتاب همراه با محصولات آرایشی هم می‌تواند پوشش مناسبی در برابر اشعه‌های مضر خورشید ایجاد کند؟» جواب این سوال مثبت است؛ در اثربخشی محصولات ضد آفتاب زیر لایه‌های آرایش هیچ شکی نیست، اما باید در انتخاب نوع محصول ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی چند روش برای اضافه‌کردن یک لایه‌ی اضافی برای حفاظت در برابر خورشید قبل از آرایش وجود دارد:

  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده دارای SPF
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب صورت

اگر می خواهید کرم ضد آفتاب زیر آرایش‌تان جلوه‌ی مناسبی داشته باشد، همیشه کرم ضد آفتابی را خریداری کنید که مخصوص پوست صورت باشد. این کرم‌های ضد آفتاب نسبت به کرم‌های ضد آفتاب معمولی سبک‌ترند و پوستتان را چند لایه و سنگین نمی‌کنند. همچنین اگر از کرم ضد آفتاب صورت استفاده می‌کنید، بهتر است بر روی آن از یک پرایمر استفاده کنید.

کاربرد و پوشش‌دهی محصولات ضد آفتاب زیر مواد آرایشی

با توجه به نحوه‌ی کار ضد آفتاب‌ها و محصولات دارای SPF بر روی پوست این سوال پیش می‌آید که «آیا استفاده از محصولات ضد آفتاب همراه با محصولات آرایشی هم می‌تواند پوشش مناسبی در برابر اشعه‌های مضر خورشید ایجاد کند؟»

جواب این سوال مثبت است؛ در اثربخشی محصولات ضد آفتاب زیر لایه‌های آرایش هیچ شکی نیست، اما باید در انتخاب نوع محصول ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی چند روش برای اضافه‌کردن یک لایه‌ی اضافی برای حفاظت در برابر خورشید قبل از آرایش وجود دارد:

  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده دارای SPF
  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب صورت

اگر می خواهید کرم ضد آفتاب زیر آرایش‌تان جلوه‌ی مناسبی داشته باشد، همیشه کرم ضد آفتابی را خریداری کنید که مخصوص پوست صورت باشد. این کرم‌های ضد آفتاب نسبت به کرم‌های ضد آفتاب معمولی سبک‌ترند و پوستتان را چند لایه و سنگین نمی‌کنند. همچنین اگر از کرم ضد آفتاب صورت استفاده می‌کنید، بهتر است بر روی آن از یک پرایمر استفاده کنید. قیمت کرم دور چشم لاکچری کوین بستگی به مدل آن دارد.